Web Analytics Made Easy - Statcounter

استفاده از بتن در ساختمان‌ها منوط به در نظر گرفتن انواع میلگرد (بسته به نیاز) در آن است.

  میلگرد

در واقع برای اینکه شانس محافظت از یک سازه افزایش یابد، در زمان بکارگیری از بتن، میلگردهای مخصوص از جمله آجدار را در آن قرار می‌دهند تا بدین‌وسیله، هم از افزایش بی‌رویه ضخامت بتن جلوگیری شده باشد و هم به سادگی به بهبود مقاومت بتن و در نتیجه سازه کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمناً استفاده از میلگرد به شدت می‌تواند هزینه‌های اضافی را در ساخت یک سازه کاهش دهد. حال در ادامه‌ی این مقاله به بررسی مختصر و البته مفید این محصول فولادی می‌پردازیم.

انواع میلگرد از لحاظ شکل و شمایل

·      میلگرد سنجاقک: اگر نیاز به افزایش مقاومت برشی خاموت در سازه‌ها باشد از این نوع میلگرد بکارگیری می‌شود.

·      میلگرد راستا: کاربرد این نوع میلگرد برای بهبود مقاومت کششی در بتن‌هاست.

·      میلگرد رکابی: این میلگرد بتن‌های عمودی و افقی را در بخش‌های دیوار یا دالِ سازه‌ها به طور کامل نگه می‌دارد.

·      میلگرد خاموت: در سازه‌ها باید نیروهای برشی کاملاً تحمل شده و یا بیرون‌زدگی میلگرد نیز کنترل شود که برای این منظور از میلگرد خاموت استفاده می‌شود.

·      میلگرد خرک: این نوع میلگرد به جهت جای‌گذاری دو شبکه افقی با رعایت فاصله مناسب در نظر گرفته می‌شود.

موارد تعیین کننده در قیمت میلگرد ·      وزن میلگرد

یکی از مهمترین مواردی که در قیمت‌گذاری میلگرد تأثیر دارد، وزن آن است. روش بدست آوردن وزن میلگرد نیز با استفاده از یک فرمول خاص انجام می‌شود که البته ممکن است در هر کارخانه تفاوت‌های جزئی در نحوه‌ی قیمت‌گذاری وجود داشته باشد.

·      نوع میلگرد

همانطور که می‌دانید میلگردها در انواع و اقسام وجود دارند که برای مصارف مختلف استفاده می‌شوند. لذا بدیهی است که هر نوع میلگرد بنا به اندازه، وزن، آجدار یا ساده بودن مورد بررسی قرار گرفته و سپس تعیین قیمت می‌شوند.

---

 

·      کارخانه تولیدی

پر واضح است که کارخانه‌های زیادی در ایران وجود دارند که در زمینه‌ی تهیه انواع میلگرد فعالیت می‌کنند. لذا هر کدام از این شرکت‌ها بنا به دلایل مختلف مانند روش تولید یا استفاده از موادهای گوناگون، قیمت‌ها خاصی را برای فروش انواع میلگرد در نظر می‌گیرند.

·      روش تولید

با توجه به اینکه برای تولید انواع میلگرد چندین روش مختلف وجود دارد لذا می‌توان گفت که برای قیمت‌گذاری بر این محصول نوع روش تهیه نیز باید در نظر گرفته ‌شود. چرا که پر واضح است که در هر روش استفاده از موادهای مختلف در دستور کار قرار خواهد گرفت و همچنین هر روش تولید سختی‌های خاص خودش را دارد.

·      نرخ ارز

از دیگر دلایل مهم در تعیین قیمت میلگرد نرخ دلار است. در واقع این احتمال وجود دارد که بعضی از موادهای اولیه تهیه میلگرد از خارج از کشور تهیه شود. لذا نرخ ارز می‌تواند در قیمت نهایی محصولات این‌چنینی موثر باشد.

تاثیر استاندارد بر قیمت میلگرد را بخوانید.

·      نکات مهم در هنگام نگهداری و خرید میلگرد

·      حتماً توجه داشته باشید که قبل از فروش میلگرد باید آنها را از لحاظ مقاومت کششی، مقاومت خوردگی و به صورت کلی هر آنچه که در قالب استاندارد بودن یک میلگرد گنجانده می‌شود، بررسی کنید.

·      میلگردهای خریداری شده یا محصولاتی که در انبار هستند باید کاملاً از موادهای خورنده به دور باشند. ضمن اینکه میلگردها باید از نور مستقیم خورشید نیز در امان باشند.

·      در هنگام تحویل میلگرد خریداری شده، از هر گونه خم‌شدگی در محصول مطمئن شوید. در صورت مشاهده، باید مراتب به کارخانه‌ی مبدأ اطلاع داده شود.

·      اگر نیاز به باز کردن کلاف برخی میلگردها دارید، باید از دستگاه‌های مناسب استفاده کنید. به طور کلی استفاده از میلگرد با قطر بیشتر از 10 به صورت کلاف غیرمجاز است.

·      دقت کنید که میلگردها نباید به خاک آلوده شوند و همچنین باید در نظر داشته باشید که در برابر وزش باد نیز قرار نداشته باشند.

·      میلگردهای خریداری شده یا انبار شده به صورتی باید در انبار جمع‌آوری شده باشند که حداقل ارتفاع قرارگیری‌شان 10 سانتی‌متر از سطح زمین باشد.

·      توجه داشته باشید که میلگردها را قبل از آنکه در بتن استفاده کنید، حتماً به طور کامل تمیز کنید.

تهیه میلگرد با استفاده از خدمات وب‌سایت تجارت‌گرام

حال با توجه به مقاله‌ی مطرح شده، چنانچه خریدار یا تولید کننده میلگرد هستید، نیاز به یک بازار مطمئن جهت خرید و فروش راحت‌تر دارید. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که از خدمات سایت تجارت‌گرام بهره ببرید. این سایت با استفاده از نفرات با تجربه و همچنین ارتباطات بسیار قوی می‌تواند تولیدکنندگان میلگرد و خریداران این محصول را به یکدیگر لینک کند. از مزیت‌های استفاده از سامانه تجارت‌گرام، استعلام قیمت از فروشندگان مختلف است که در کمترین زمان ممکن اتفاق خواهد افتاد. توصیه می‌کنیم برای استفاده از خدمات این تیم تخصصی، به وب‌سایت تجارت‌گرام مراجعه نمایید.

 

منبع: سایت تجارت گرام

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: انواع میلگرد نوع میلگرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۵۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید

ایسنا/خوزستان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خبر داد.

امید جهان نژادیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره اینکه فصل خرید تضمینی گندم استان از ۲۰ فروردین ماه سال جاری آغاز شد، اظهار کرد: عملیات خرید محصول گندم از شهرستان هندیجان آغاز شد و تا به امروز بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه عملیات برداشت و خرید در اکثر شهرهای خوزستان آغاز شده است، افزود: در حال حاضر وارد پیک خرید شده‌ایم و روزانه بیش از ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری می‌شود.

جهان نژادیان با اشاره به آمادگی کامل اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان جهت خرید محصول گندمکاران ادامه داد: در سال جاری ۱۰۳ مرکز ویژه خرید گندم آماده است تا مانند سال‌های گذشته تا دانه آخر گندم کشاورزان استان را دریافت کند.

وی یادآور شد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نحوه ساخت آسان یک قفل با میلگرد (فیلم)
  • آموزش فر کردن مو با چنگال ؛ روشی فوری برای فر کردن موها | چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟
  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • کلاهبرداری از طریق جعل اسناد خودرو در نظرآباد
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید