Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: همکاری بسیار خوبی بین وزارت نفت و نیرو برای تامین سوخت نیروگاه ها وجود دارد و اگر این همکاری ادامه یابد مشکلی برای تامین سوخت نیروگاه ها نخواهیم داشت.

بهگزارش «انرژی امروز» از خبرگزاری ایسنا، همایون حائری در خصوص اقدامات صورت گرفته برای تامین سوخت نیروگاه ها، اظهار کرد: تعامل بالای دو وزارتخانه نفت و نیرو موجب شده که روند پر شدن مخازن سوخت به ویژه مخازن گازوئیل به خوبی انجام شود و امیدواریم با این روال قبل از فصل سرما مخازن به میزان کافی پر شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شرایط خوبی را داریم و امیدواریم همکاری ها ادامه داشته باشد، گفت: تمام تلاش خود را برای تامین برق انجام خواهیم داد و با آمادگی نیروگاه ها و برنامه های مدیریت مصرف در بخش برق و گاز زمستان را بدون مشکل پشت سر خواهیم گذاشت.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده برای تامین برق در تابستان سال آینده نیز، گفت: برنامه ای که برای نیروگاه ها در نظر گرفتیم به طور روزانه مشخص کرده که چه واحدهایی و به چه صورتی باید وارد مدار باشند و تمام ظرفیت های نیروگاهی را تا تابستان سال آینده وارد مدار خواهیم کرد، تمام تلاش ما این است که بدون محدودیت و یا با کمترین محدودیت تابستان را پشت سر بگذاریم.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو نیز به تازگی در خصوص تأمین سوخت نیروگاه‌ها در زمستان گفت:‌موضوع سوخت نیروگاهی یکی از موضوعات بسیار مهم برای زمستان است. مشکلی که در سال گذشته بوجود آمد این بود که مخازن سوخت نیروگاه‌ها پر نشد و به همین دلیل تأمین گاز با خلل مواجه شد. در سال گذشته اولویت تأمین گاز به درستی به بخش خانگی داده شد، همین مسئله موجب شد تا برخی از نیروگاه ها سوخت کافی نداشته باشند لذا امسال از یک ماه گذشته در یک اقدام مشترک با وزارت نفت تلاش کردیم تا ناوگان حمل و نقل کشور را بسیج کنیم.

به گفته وی مصوبه خوبی نیز در دولت برای تشویق مالکان ناوگان صورت گرفت و در حال حاضر با سرعت بسیار خوبی سوخت‌رسانی در حال انجام بوده و لازم است که این خبر خوب را بدهم که موجودی مخازن بالاتر از ذخیره ما در سال گذشته است و این شرایط را ادامه می‌دهیم تا به یک ذخیره مطمئن برسیم و اگر مطابق برنامه سوخت‌رسانی انجام شود نگرانی نداریم.

برچسب هاایران خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) علی اکبر محرابیان همایون حائری وزارت نفت وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا علی اکبر محرابیان همایون حائری وزارت نفت وزارت نیرو آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو تامین سوخت نیروگاه ها برای تامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۶۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی موجود نیست

مسیح فرزانه گفت: متنوع کردن سبد سوخت کشور برای عبور از ناترازی ضروری است اما پیش از این باید زیرساخت مورد نیاز.شبکه سوخت ایجاد شود.

مسیح فرزانه، کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو درخصوص حل بحران ناترازی انرژی در کشور گفت: استفاده از خودرو‌های هیبرید و برقی یکی از راهکار‌هاست اما در استفاده از خودرو‌های برقی، باید ابتدا به خدمات پس از فروش، زیر ساخت مورد نیاز و ناترازی ۱۵ هزار مگاواتی برق در سال گذشته که در ۱۴۰۳ افزایش هم خواهد داشت توجه شود.

 

وی افزود: بررسی‌های من نشان می‌دهد اینگونه عمل نشده است، ما در حوزه خدمات پس از فروش خودروهای برقی و هیبریدی یک آئین‌نامه نداریم؛ در رابطه با برق شرایط مشخص است و هیچ دورنمای مثبتی در این باره نمی‌بینیم و حتی مسؤولان امری که دایه‌دار واردات خودروهای این چنینی هستند گامی در راستای تامین برق آن بر نمی‌دارند.

 

فرزانه در ادامه افزود: تمام این اقدامات همانند یک زنجیره به هم متصل است و طبعا هر کدام را اگر تامین نکنیم با مشکل روبه‌رو می‌شویم. وقتی باید خودروی برقی وارد کنیم که در تامین انرژی آن دچار مشکل نشویم؛ در صورتی که جواب وزارت نیرو به وزارت صمت برای تامین انرژی خودرو‌های برقی شفاف بوده و اعلام کرده که ایجاد چنین شرایطی امکان پذیر نیست.

 

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: این مشکل را ما در سی ان جی کردن خودرو‌ها هم شاهد بودیم. مردم باید در صف‌های طولانیِ یک تا دو ساعته منتظر می‌ماندند تا بتوانند سوخت سی ان جی خودروی خود را تامین کنند.

 

وی گفت: باید از تمام سوخت‌ها برای متنوع کردن سبد سوخت استفاده و نباید فقط به یک تا دو مورد سوخت بسنده کرد. تنوع بخشی به سبد انرژی مسلما می‌تواند بار را از دوش بنزین دارد و گامی در مسیر رفع ناترازی سوخت کشور برداشته شود. البته همانطور که توضیح دادم زیرساخت هم باید تامین شود.

دیگر خبرها

  • ۷۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان برق پرداخت شد
  • انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته
  • جذب نیرو مربی های پرورشی در دستور کار قرار دارد
  • تعطیلی آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا برای پیشبرد هدف کربن‌صفر
  • زیرساخت استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی موجود نیست
  • توافق گروه ۷ برای تعطیلی نیروگاه‌های زغال سوز تا ۲۰۳۵
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد