Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان گفت: تزریق واکسن‌های سینوفارم و پاستوکووک بهترین انتخاب برای افراد زیر 18 است. هیچ عارضه جدی از این واکسن‌ها برای این بازه سنی گزارش نشده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، آقای دکتر رضا شروین بدو گفت: در کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا که جمعی از دانشمندان و متخصصان حضور دارند، واکسنی که برای کودکان فایده بیشتری دارد انتخاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایه واکسن سینوفارم ویروس غیرفعال است. واکسن پاستوکووک هم همین پایه را دارد و واکسن مشترک ایران و کوباست که هر دو کشور سابقه طولانی در تولید و صادرات واکسن دارند.
این فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان افزود: در مطالعات انجام شده، مشخص شد این دو واکسن عوارض چندانی برای این افراد نداشته و فقط در هر چند ده هزار نفر عوارضی مانند درد محل واکسن و عوارض جزیی مانند این‌ها گزارش شده است.
رییس مرکز طبی کودکان ادامه داد: با توجه به این که دو واکسن عوارض جدی ندارند به توصیه‌های ستاد علمی کرونا همه باید اعتماد کنند. برای اعتماد بیشتر خانواده‌ها هم باید گفت نمونه پلتفرم این واکسن‌ها در بسیاری از واکسن‌های فعلی که برای کودکان استفاده می‌شود وجود دارد.
دکتر بدر افزود: کوبا، چین، امارات متحده عربی و برخی دیگر از کشور‌ها که از همین واکسن‌ها برای کودکان و نوجوانان استفاده کرده بودند، امن بودنش را تأیید کرده اند.
این متخصص مغز و اعصاب کودکان گفت: احتیاط این است که واکسنی که پارتیکل ویروسی زنده دارد مثل اسپوتنیک و آسترازنکا به افراد زیر 18 سال تزریق نکنند. کمیته علمی کرونا هم که منتخب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها هستند و تجارب زیادی درباره کودکان و بیماری‌های عفونی و ایمونولوژی دارند، این دو واکسن را معرفی کرد.
وی ادامه داد: مستندات و گزارش‌های جهانی در کشور‌هایی که این واکسن‌ها استفاده شده نیز موجود است که مؤید این انتخاب درست است و امیدواریم خانواده‌ها با آرامش پروسه واکسیناسیون فرزندان خود را انجام دهند.
 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سینوفارم پاستوکووک واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۶۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد

به گزارش همشهری آنلاین، این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد. عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

کد خبر 847618 منبع: ایسنا برچسب‌ها جراحی خبر مهم کلیه بندرعباس- استان هرمزگان پزشکی

دیگر خبرها

  • بهترین فیلم های وسترن با بازی «لی ون کلیف»؛ از Beyond the Law تا The Grand Duel
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • انتخاب والیبالیست ارومیه‌ای به عنوان بهترین مدافع لیگ برتر جمهوری آذربایجان
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها
  • باانگیزه‌ترین نسخه ملی‌پوش ۳۵ ساله تقدیم پائز
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • بهترین قطار برای سفر شما کدام است؟ راهنمای انتخاب قطار مناسب