Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا از ادامه گفت‌وگوهای فنی میان واشنگتن و بغداد درباره آینده حضور این کشور در عراق خبر داد.

 به نقل از شفق نیوز، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در سخنانی اعلام کرد که که آمریکا به گفت‌وگوهای فنی با بغداد درباره آینده حضور واشنگتن در عراق ادامه می‌دهد.

کربی گفت: آمریکا نمی‌خواهد شاهد افزایش خشونت در عراق یا حملات به نیروهای خود در نتیجه انتخابات یا به هر دلیل دیگری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آمریکا به حمایت خود از دولت عراق در زمینه مقابله با داعش ادامه می‌دهد.

کربی ادامه داد: نیروهای آمریکا در عراق همچنان توانایی و حق دفاع از خود در برابر هرگونه حمله را دارند.

وی درباره انتخابات پارلمانی اخیر نیز اظهار کرد: آمریکا همچنان منتظر تایید نتایج انتخابات عراق بوده و امیدوار است که پارلمان جدید دولتی را تشکیل دهد که بیانگر اراده ملت عراق باشد و این دولت به چالش‌های حقوق بشری، امنیتی و اقتصادی عراق بپردازد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۶۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: فعالیت آنروا باید زیرنظر سازمان ملل ادامه یابد

به گزارش قدس آنلاین، واحد امور پناهندگان و آوارگان فلسطینی در جنبش حماس در بیانیه ای اعلام کرد که تلاش برای خروج آنروا از زیرنظر سازمان ملل متحد و ایجاد نهادی جدیدی برای نظارت بر آن، در راستای پایان دادن به کارکرد سیاسی آن به عنوان یک شاهد بر رنج های ملت فلسطین است.

در بیانیه جنبش حماس آمده است که درخواست تشکیل نهادی بین المللی برای نظارت بر فعالیت های آنروا، یک اقدام خصمانه سیاسی برای سلب اختیارات مجمع عمومی سازمان ملل متحد و ایجاد جایگزینی برای کمیته مشورتی آنروا است که ۲۸ کشور و ۳ عضو ناظر در آن حضور دارند.

جنبش حماس اضافه کرد: درخواست مشارکت دیگر نهادها در فعالیت های آنروا، تلاشی دیگر برای کاستن از فعالیت ها و سلب اختیارات آن است که به تضعیف خدمات رسانی آن در نوار غزه منجر خواهد شد.

واحد امور پناهندگان و آوارگان جنبش حماس افزود: درحالی که در گزارش کمیته تحقیق و بررسی فعالیت آنروا بر بی طرفی آن تاکید شده است، در این گزارش به بمباران ۱۶۰ نهاد و شهادت ۱۸۰ نفر از کارمندان آن و اعدام میدانی شهروندان و پناهندگان به مدارس آنروا که جنایت قتل عام مدرسه الفاخوره آشکارترین نمونه این جنایت ها است، هیچ اشاره ای نشده است.

جنبش حماس در این بیانیه اضافه کرد: «کاترین کولونا» وزیر خارجه اسبق فرانسه و رئیس کمیته مستقل تحقیق درباره فعالیت آنروا، توصیف شهر قدس به عنوان پایتخت کشور فلسطین را باعث ایجاد تنفر می داند درحالی که قطعنامه های سازمان ملل بر تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس تاکید دارد و حتی پس از به رسمیت شناختن قدس توسط آمریکا به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به این شهر، براساس همین قطعنامه ها، بسیاری از کشورهای غربی از انجام چنین اقدامی خودداری کرده اند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) از کشورهایی که کمک های خود به آنروا را متوقف کرده اند خواست به مسئولیت های خود در قبال قتل عام و نسل کشی ملت فلسطین عمل کنند. این جنبش هرگونه تلاش برای تغییر مفاهیم فلسطینی در قدس و سرزمین فلسطین را عامل تهدید امنیت و صلح جهانی دانست.

گفتنی است؛ یک تحقیق مستقل از آنروا به ریاست «کاترین کولونا» وزیر خارجه اسبق فرانسه، ادعاهای رژیم اسرائیل درباره این نهاد بین المللی را رد کرد.

نتایج تحقیق مستقل از آنروا که روز دوشنبه گذشته اعلام شد، نشان دهنده «بی طرفی» این نهاد بین المللی است و می گوید که رژیم اسرائیل مدرکی برای ادعاهای خود در مورد برخی از کارکنان این آژانس ارائه نکرده است.

این گزارش می افزاید: آنروا همچنان «غیر قابل جایگزین و اجتناب ناپذیر» است.

این گروه تحقیق در پی ادعاهایی که رژیم اسرائیل در ماه ژانویه مبنی بر احتمال مشارکت ۱۲ کارمند آنروا در عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، تشکیل شد. در هفته های بعد، بسیاری از کشورهای حامی مالی آنروا حدود ۴۵۰ میلیون دلار کمک های خود به این سازمان را تعلیق یا متوقف کردند.

از آن زمان بسیاری از این کشورها از جمله سوئد، کانادا، ژاپن، اتحادیه اروپا، فرانسه و غیره کمک های مالی را از سر گرفته اند، اما کشورهایی چون آمریکا و انگلیس این کار را نکرده اند. کنگره آمریکا ماه گذشته قانونی را تصویب کرد که از کمک مالی آمریکا به آنروا تا مارس ۲۰۲۵ جلوگیری می کرد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد اخیرا گفت: توقف این کمک ها به ارگان اصلی کمک‌رسانی در غزه در حالی صورت می‌گیرد که ماه‌ها عملیات نظامی اسرائیل این منطقه را به یک «جهنم بشردوستانه تبدیل کرده است»، و ۲ میلیون و سیصد هزار نفر آن به غذا، آب و خدمات پزشکی و سرپناه نیاز مبرم پیدا کرده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • پرچم فلسطین بر گردن اولین رئیس جمهور آمریکا! | عکس
  • عکس/چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن!
  • حماس: فعالیت آنروا باید زیرنظر سازمان ملل ادامه یابد
  • آمریکا نباید از خط‌قرمزها عبور کند
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • کاخ سفید: هنوز در خصوص دیدار بایدن و اردوغان برنامه‌ریزی نشده است
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است