Web Analytics Made Easy - Statcounter

نهمین جلسه رسمی شورای شهر بندرعباس با دستور کار بحث و بررسی در خصوص وضعیت بوستانهای سطح شهر بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فاطمه جراره رئیس شورای شهر بندرعباس در نهمین جلسه رسمی شورای شهر بندرعباس در خصوص تیم‌داری ورزشی شهرداری بندرعباس گفت: در فضای رسانه‌ای اعلام شده بود که نامه‌ای از سمت شورا برای لغو تیم‌داری به فرمانداری ابلاغ شده است که چنین چیزی صحت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مصوبات شورای شهر بر اساس قانون برای بررسی به فرمانداری ارجاع می‌شود و مصوبه تیم‌داری شهرداری بندرعباس نیز به فرمانداری ارجاع شد.

جراره با اشاره به درخواست تیم‌داری شهرداری بندرعباس اضافه کرد: به پیشنهاد هیأت بسکتبال جلساتی در کمیسیون فرهنگی شورای شهر بندرعباس برگزار شد تا تیم‌داری شهرداری بندرعباس را ساماندهی کند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: شهرداری و هیأت‌های ورزشی احساس می‌کردند اگر صنایع پشتیبان آن‌ها را حمایت کنند می‌توانند نتیجه بهتری بگیرند.

جراره تصریح کرد: برای پیشرفت بهتر بنا شد تیم به صنایع پشتیبان واگذار شود. تمام تیم‌ها در شورا بررسی شدند و مصوبه‌ای را مبنی بر تیم‌داری حرفه‌ای شهرداری به فرمانداری برای بررسی ارجاع دادیم.

وی با ذکر این نکته که فرمانداری پس از بررسی‌ها مغایر یا عدم مغایر بودن مصوبه با قانون آن را بررسی و اعلام نتیجه می‌کند، ادامه داد: نامه‌ای در سال ۱۳۹۳ به شهرداری‌ها مبنی بر عدم تیم‌داری در رشته‌های ورزشی داده شده بود که فرمانداری به دلیل همین مصوبه شورای شهر بندرعباس را مغایر با قانون دانست.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با ذکر این نکته که برخی تصور می‌کنند که شورای شهر مصوبه لغو تیم‌داری را اعلام کرده، اضافه کرد: شورای شهر بندرعباس برای حمایت از تیم‌ها ۱۱ رأی مثبت داد اما با توجه به نظر فرمانداری در نوع مصوبه باید تغییراتی شود.

اسماعیل رئیسی حسنلنگی عضو شورای شهر در ادامه خطاب به استاندار تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم با شروع فعالیت در این استان، از محلات مختلف شهر بندرعباس از قبیل دوهزار، محله چاهستانی ها، سورو، نایبند، نخل ناخدا، محلات کمربندی، شهید غفاری، بازدید کرده و اوضاع سکونت مردم را در پایتخت اقتصادی کشور از نزدیک نظاره‌گر باشید.

احمد کناری نژاد عضو شورای شهر با بیان اینکه موضوع بافت فرسوده از دغدغه‌های جدی شورا بوده، اضافه کرد: آمارها وجود ۴۳ درصد بافت فرسوده را تنها در مرکز استان گزارش می‌کنند. مشکلات زیست محیطی، فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی، مشکلات امنیتی، مشکلات کالبدی و عدم تحرک اقتصادی از جمله مشکلات بافت‌های فرسوده است که ساکنان این مناطق را در زمینه دریافت سند با مشکل مواجه کرده است.

کناری نژاد خاطرنشان کرد: همچنین به دلیل مشکلات اقتصادی بسیاری از ساکنان این محلات، توانایی پرداخت هزینه‌های مربوط به بازسازی و نوسازی را ندارند بنابراین این موضوع نیازمند همکاری همه نهادهای دولتی، غیر دولتی و خدماتی و پیگیری در سطح کلان و ملی در راستای توسعه متوازن محلات است.

وی اظهار کرد: در حوزه آموزشی، با ناهمگن بودن کیفیت آموزشی در نقاط مختلف شهر بندرعباس و استان، کمبود مدارس دولتی در سطح شهر سبب تراکم فراتر از حد استاندارد دانش آموزان در کلاس درس شده است.

این عضو شورا افزود: کیفیت آموزشی استان نیز در مقایسه با برخی استان‌های کشور پایین بوده و دانشکده‌های مرتبط با صنایع و پالایشگاه‌ها نیز در بندرعباس وجود ندارد.

عیسی عباسی عضو شورا افزود: پارک شهید دباغیان از بین رفته است و امروز باید راجع به این پارک قدیمی بیشتر صحبت کنیم و مسئولان وقت در خصوص تصمیم‌های اشتباهی که در خصوص این پارک گرفته شده باید پاسخگو باشند.

سید محمدرضا موسوی عضو دیگر شورای شهر بندرعباس نیز با بیان اینکه بوستان‌هایی نظیر مجموعه کاکتوس و پارک شهید دباغیان تبدیل به عرصه‌ای برای ساخت بناهای ساختمانی شده است، افزود: بوستان‌های شهری از منظر اصلی آن فاصله دارد.

وی ادامه داد: پیگیری مسائل مربوط به باغ گل‌ها حتی با ورود حقوقی نیز نتیجه‌ای نداشته و به دلیل نبود نظارت بر عملکرد پیمانکار درخواست کمیسیون ماده ۳۸ برای آن داده شده است.

عضو شورای شهر بندرعباس همچنین از هزینه هنگفت باغ پرندگان و محل نگهداری پرندگان که توری آن پاره شده است سخن گفت و اظهار کرد: هدر رفت ۲۰۰ میلیون تومان هزینه پرنده‌هایی که سرمایه این شهر بودند به دلیل پاره شدن توری را چه کسی باید پاسخگو باشد؟

موسوی ادامه داد: درختان درون این پارک نیز خشک شده‌اند و چوب آنها به فروش می‌رسد که نشان از نبود رسیدگی در این زمینه است.

وی مورد حمله قرار گرفتن برخی از پرندگان این پارک توسط حیوان و زخمی شدن آنها را از دیگر معضلات مدیریتی عنوان کرد.

موسوی با اشاره به وضعیت نامناسب بعضی بوستان‌ها نظیر بوستان انتهای خیابان بلوار امام حسین (ع) که تخریب شده و آن را به عنوان محلی برای هجوم افراد فرصت طلب دانست.

فریده عامری سیاهوئی عضو شورای شهر بندرعباس نیز در این زمینه اظهار کرد: شهرستان بندرعباس با توجه به شرایط اقلیمی قابلیت کاشت هر نوع گل و گیاهی را ندارد اما می‌توان از گونه‌های سازگار و بومی این استان استفاده کرد.

عامری گفت: ایجاد جایگاهی برای بسترسازی مراکز فساد جالب نیست، در برخی از محلات بوستان‌هایی را داریم که نبود روشنایی آن باعث کاهش امنیت مردمی در محله شده است.

وی تاکید کرد: لازم می‌دانیم هرچه سریع‌تر نسبت به رفع مشکل روشنایی اینگونه از بوستان‌ها اقدام شود.‌

کد خبر 528509

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بندر عباس شهرداری رییس شورای شهر بندرعباس فاطمه جراره باغ پرندگان شوراي شهر بندرعباس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای شهر بندرعباس شهرداری بندرعباس عضو شورای شهر بوستان ها عضو شورا تیم داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۶۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت

 ابوالقاسم نصیری شهردار زارچ با اشاره به بارندگی‌های اخیر اظهار داشت: با توجه به برگزاری جلسات مدیریت بحران شهرستان و تأکید فرماندار در خصوص آمادگی کامل شهرداری برای مدیریت سیلاب احتمالی، مجموعه مدیریت و کارکنان شهرداری زارچ به‌صورت ۲۴ ساعته در آمادگی کامل قرار داشتند. 

وی افزود: با توجه به تجربه‌های سال‌های گذشته، در بارندگی روز‌های اخیر که از شدت بالایی نیز برخوردار بود شهروندان زارچ کمترین مشکل را متحمل شدند. 

شهردار زارچ ادامه داد: ماشین‌آلات سنگین شهرداری زارچ در اجرای طرح سیل بند در ورودی روستای چرخاب زارچ حضور فعال و مؤثر داشتند و توانستند حجم زیادی از سیلاب را کنترل و هدایت کنند تا مشکلی برای گلخانه داران روستای چرخاب پیش نیاید.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • شغل پاره‌وقت و پُردرآمدی که در ایران مُد شده
  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • توسعه و گردشگری از اهداف اصلی شهرداری بندرعباس است
  • تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان / زمان تکمیل شهربازی مبهم است
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت
  • (ویدئو) کروکودیلی که در چنگال شیر‌ها گرفتار و تکه پاره شد