Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@08:32:35 GMT

رونمایی از اولین قطار خودران در آلمان

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۷۶۶۰

رونمایی از اولین قطار خودران در آلمان

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از تک‌اکسپلور، چهار مورد از این قطارها قرار است به شبکه راه آهن شهری هامبورگ ملحق شوند و از ماه دسامبر حمل مسافران را آغاز کنند. این قطارها از زیرساخت‌های ریلی موجود استفاده خواهند کرد.

شهرهای دیگر مانند پاریس متروهای بدون راننده دارند و فرودگاه‌ها نیز قطارهای خودکار تک مسیره دارند، چنین قطارهایی در یک مسیر اختصاصی حرکت می‌کنند اما قطارهای هامبورگ در مسیری مشترک با سایر قطارهای معمولی حرکت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروژه که "دویچه بان" و "زیمنس" آن را "اولین در جهان" نامیده‌اند بخشی از برنامه ۷۰ میلیون دلاری نوسازی سیستم راه آهن شهری هامبورگ است.

تویوتا بزرگ‌ترین فروشنده خودرو در ۲۰۲۰ شد

"ریچارد لوتز" مدیرعامل "دویچه بان" می‌گوید: قطارهای خودکار بدون نیاز به توسعه مسیرهای اختصاصی، خدمات قابل اطمینان‌تری ارائه می‌دهند.

"رولاند بوش"، مدیرعامل "زیمنس" می‌گوید: ما در حال هوشمندتر کردن سیستم حمل و نقل ریلی هستیم و تخمین می‌زنیم که قطارهای خودکار می‌توانند ۳۰ درصد بیشتر از سایر قطارها مسافر حمل کنند، زمان‌بندی دقیق‌تری داشته باشند و بیش از ۳۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند.

این دو شرکت در بیانیه‌ای اعلام کردند: اگرچه این قطارها از طریق فناوری دیجیتالی به طور کاملا خودکار کار می‌کنند اما یک راننده در هنگام حضور مسافرین بر عملکرد قطار نظارت خواهد داشت. 

کد خبر 631849 برچسب‌ها ریل و راه آهن - قطار تکنولوژی (فناوری)

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ریل و راه آهن قطار تکنولوژی فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۷۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از سکوهای زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو

معاون اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران از رونمایی دو سکوی زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران منظور افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در زنجیره ارزش طراحی مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، مصطفی فلاح، امروز_سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت _ در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴-تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌سازی این نمایشگاه برای مازندران اظهار کرد: در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی استان در حوزه فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال نگاه بر این است در توسعه زیرساخت‌ها توسعه سکوها و افزایش ضریب نفوذ ارکان سکوها در بخش‌های مختلف جهش‌گونه باشد.

وی افزود: ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در توسعه زیرساخت‌ها با سیاست‌های کلان توسعه‌یافته، دسترسی به پهن باندها را سبب شده است.

معاون اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت: با شناسایی و توسعه زنجیره ارزش‌ها در مازندران به دنبال پررنگ‌ کردن فعالان اقتصادی در حلقه‌های زنجیره ارزش و نقش آنها در اقتصاد دیجیتال هستیم.

فلاح از رونمایی دو سکو در حوزه گردشگری و مرکبات در این نمایشگاه خبر داد و مطرح کرد: سکوی «هفت گالری» برای حوزه صنایع‌دستی و ارکان تأمین‌کننده صنایع‌دستی و معرفی محصولات رونمایی شده و سکوی«ایران تراول»در حوزه طراحی سفر بود که با همکاری اداره کل فناوری تامین مالی شده است.

وی تاکید کرد: این سکو ها با تمرکز بر زنجیره ارزش نقش خود را در ضریب نفوذ دیجیتال و افزایش دسترسی‌ها به منظور افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در زنجیره ارزش طراحی، تولید و رونمایی شده است.

کد خبر 749322

دیگر خبرها

  • علت اختلال خط ۵ متروی تهران مشخص شد
  • رونمایی از سکوهای زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • فروش بلیت قطارهای فوق العاده مشهد از امروز
  • ظرفیت تمامی قطارهای فوق العاده مشهد در دقایق اول تکمیل شد
  • چین از مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدئو رونمایی کرد
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • اولین اثر آذرنگاری ایران رونمایی شد
  • اولین کنسرت در خانه رئال مادرید؛ برنابئو، میزبان فستیوال «دیوانه موسیقی» / عکس
  • مراسم رونمایی از فصلنامه «ماجرا» برگزار می‌شود