Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@23:47:17 GMT

روحانی می‌تواند بین هاشمی و خاتمی بایستد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۷۶۶۶

روحانی می‌تواند بین هاشمی و خاتمی بایستد

گروه سیاسی فردا: حسن روحانی بعد از 70 روز سکوت حالا گویا دوره ای جدید از سیاست ورزی را در پیش گرفته است، به طوری که روزنامه کارگزاران از آن تحت عنوان «بازگشت روحانی» یاد کرد.

محمد عطریانفر در گفتگو با فردانیوز درباره نوع سیاست‌ورزی حسن روحانی پس از ریاست جمهوری گفت: شخصیت های ملی بعد از گذار از دوران مسئولیت به یک مرحله ای از زندگی جدید سیاسی و اجتماعی وارد می شوند که افق پیش روی آنها تابع تصمیم و تدبیر آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وقتی سرنوشت روسای جمهورمان را در طول 40 سال گذشته نگاه می کنیم، از هر سنخ و جنسی پدیده مختص به خودش را داریم. مرحوم آقای بنی صدر یک سرنوشت را برای خود رقم زد. آقای رجایی به شهادت رسید. حضرت آیت الله خامنه ای موقعیت ممتازتری پیدا کردند و در جایگاه رهبری قرار گرفتند. مرحوم آقای هاشمی تا پایان عمر در ساخت و چارچوب نظام جمهوری اسلامی باقی ماند که خودش در تأسیسش نقش کلیدی داشت. جناب آقای خاتمی ادامه دهنده راه آقای هاشمی، البته با ظرفیت جدیدتری است او هرچند حیات سیاسی دارد اما تحت فشار است. آقای احمدی نژاد همچنان تنش ها و فراز و فرودهای خودش را دارد. امروز نیز با شخصیتی مثل آقای روحانی مواجه هستیم.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران یادآور شد: هیچ کسی شبیه هیچ کسی نیست. اینکه بگوییم آقای روحانی شبیه کدامیک از اصناف خودش می خواهد عمل کند، علی القاعده چنین انطباق پذیری را نمی توانیم به رسمیت بشناسیم و بپذیریم. به تناسب زمان و به تناسب شرایط و بنا به اقتضای شخصی فرد، جهت گیری او باید تبیین شود.

وی افزود: البته آقای روحانی می تواند شباهت هایی را با آقای هاشمی و آقای خاتمی داشته باشد. این شباهت ها می تواند ما را به این نقطه برساند که گمانه زنی و پیش بینی کنیم. از این نظر اگر آقای روحانی هوشیار عمل کند و مناسبات قدرت را در شرایط جدید خوب از موضع واقع بینی برآورد کند می تواند به صورت چهره ای ظاهر شود که در میانه میدان بین هاشمی و خاتمی بایستد و محسنات هر دو را برای خودش در اختیار بگیرد و آینده خودش را بر پایه ریلی در این مسیر قرار دهد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: البته می شود برای آقای روحانی یک صورت جدیدی را هم تعریف کرد و آن اینکه او کمر همت ببندد و به عنوان یک چهره صاحب سبک و دارای برنامه برای هدایت کشور بخشی از مدیران ارشد که در دوره ریاست جمهوری خودش با آنها همکاری داشت، در قالب یک نهاد عملیاتی برای طراحی سیاسی دور هم آورد تا در میانه فعالیت دیگر احزاب نقش برجسته پیدا کند و با چنین رویکردی می تواند حتی برخی معادلات احزاب پیشین را به هم بزند و با یک حضور نیرومند تفاوت ها و تغییراتی را در مسیر احزاب موجود پدید آورد.

وی درباره نوع سیاست ورزی حسن روحانی گفت: او بیش از آنکه بخواهد در نقد دولت یا نقد حاکمیت برود، باید از جنبه اثباتی وارد شود و دو کار را انجام دهد. نخست دستاوردهای قابل دفاع 8 سال ریاست جمهوری خودش را به عنوان پایلوت مبنا قرار دهد و به تناسب آینده نگری و افق 20 ساله موقعیت ایران در منطقه و جهان حرف های اثباتی بزند. طبعا در کنار این طراحی اثباتی می تواند وضعیت موجود را هم مورد نقد قرار دهد.

عطریانفر یادآور شد: اگر از موضع نقد آقای روحانی بخواهد سخنی برای گفتن داشته باشد، بیشتر باید نقدش اجرایی و مدیریتی باشد تا نقد حاکمیتی. چون در حوزه نقد حاکمیت حتما موانع زیادی بر سر راه او خواهد بود، ثانیا چون خود او در ساخت این عناصر حاکمیتی از عناصر مهم و کلیدی بود، طبعا باید نقد گذشته خودش را هم انجام دهد. فکر می کنم نه این ظرفیت را می توان در آقای روحانی احراز کرد و نه بنا به شرایط این اقدام را می توان از ناحیه او عملی دید.  

 

منبع: فردا

کلیدواژه: القاعده جهان حزب کارگزاران ریاست جمهوری محمد عطریانفر آقای روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۷۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسکتبال NBA | برد نزدیک نیکس و دردسر بزرگ قهرمان

نیکس مقابل پیسرز به دردسر افتاد و در نهایت پیروز شد، دردسری که تیمبروولوز برای دنور ناگتس ایجاد کرده اما به این زودی جایی نمی رود.

طرفداری | بامداد سه شنبه به وقت تهران، دو بازی در جریان پلی آف NBA برگزار شد. در ادامه این مطلب مروری داریم بر نتایج و مهم ترین اتفاقاتی که طی این دو بازی رقم خورد.

نیویورک نیکس ۱۲۱-۱۱۷ ایندیانا پیسرز (۰-۱ به سود نیکس)

چند بازیکن بهتر از جیلن برانسن در حال حاضر می شناسید؟ او در این پلی آف عملکردی از خودش ارائه می دهد که تنها از امثال مایکل جردن و لبران جیمز دیده بودیم. نیکس در حالی بازی اول سری را به سود خودش خاتمه داد که اکثر زمان بازی از حریفش عقب بود. با این وجود در کوارتر چهارم با حمایت تماشاگرانش همه چیز را به سود خودش خاتمه داد تا از مزیت بازی خانگی در این سری محروم نشود.

حدس می زنید قبل از جیلن برانسن چه کسی ۴ بازی متوالی با ۴۰+ امتیاز در پلی آف ثبت کرده بود؟ بله، مایکل جردن. برانسن ملقب به برنر (سوزاننده) در این بازی ۴۳/۶/۶ ثبت کرد که ۲۱ امتیاز از این امتیازات در کوارتر چهارم به ثبت رسیدند. دانته دی وینچنزو (۲۵ امتیاز) و جاش هارت (۲۴/۱۳) از سایر عوامل پیروزی نیکس بودند.

دنور ناگتس ۸۰-۱۰۶ مینه سوتا تیمبروولوز (۰-۲ به سود تیمبروولوز)

گرگ ها واقعا ترسناک هستند. تیمبروولوز در این بازی بدون بازیکنی که از بهترین سنتر های دفاعی تاریخ (رودی گوبر) است، مدافع عنوان قهرمانی را در امتیاز تحقیرآمیز ۸۰ نگه داشت. دفاع فوق‌العاده گرگ ها کاری کردند که حالا با نتیجه ۰-۲ به خانه بروند و ناگتس به شدت خطر جارو شدن را احساس کند. آنها دو شکست به تیمی تحمیل کرده اند که فصل قبل تنها با چهار شکست در پلی آف قهرمان شده بود و بازیکنی را در تیمش دارد که در آستانه بردن سومین جایزه (MVP) ارزشمندترین بازیکن فصل عادی قرار دارد.

جمع امتیازات ادواردز و تاونز (هر دو در نهایت ۲۷ امتیاز) در نیمه اول از کل تیم دنور ناگتس بیشتر بود. تعداد فیلدگل های جمال موری از ترن اور های او کمتر بود. نیکولا یوکیچ در دو بازی این سری میانگین ۵.۵ ترن اور داده است! پلاس ماینس ارون گوردون در این دو بازی ۵۷- است.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • هنرمندان اردکان در فرهنگسرای خاتمی گردهم آمدند
  • رئیس فدراسیون والیبال از جیب خودش برای تیم ملی هزینه می کند
  • بسکتبال NBA | برد نزدیک نیکس و دردسر بزرگ قهرمان
  • حاج‌کناری: در استانم غریبم؛ کاری کردند خودم نیایم
  • کامیابی‌نیا: بازیکن استقلال حرکت زشتی کرد/ چشمی سه بار باید اخراج می‌شد+فیلم
  • سرمربی ژیرونا: این دو بازیکن بارسلونا را می‌خواهم
  • نکونام تکلیف خودش با مالکان جدید استقلال را روشن کرد
  • ببینید | تمجید ویژه عنایتی از خودش در کنفرانس خبری!
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران