Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@12:24:55 GMT

وزارت خارجه روسیه: هیچ سرباز روسی در لیبی نیست

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۷۸۳۷

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه حضور نظامی این کشور در لیبی را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه درباره گزارش‌ها در خصوص حضور نیرو‌های شرکت شبه نظامی خصوصی واگنر در لیبی گفت، سربازان روس در لیبی مستقر نیستند و مسکو از هیچ یک از طرف‌های جنگ در این کشور حوزه شمال آفریقا حمایت نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این در حالی است که اوایل اکتبر، هیات حقیقت یاب لیبی اعلام داشت، اعضای سازمان واگنر در درگیری‌های لیبی دست داشته و مرتکب جنایات جنگی شده‌اند.

طبق اعلام وزارت خارجه روسیه زاخارووا گفت: ما قبلا هم گفته‌ایم و یک بار دیگر من تایید می‌کنم که هیچ سرباز روسی در لیبی وجود ندارد. این تاسف برانگیز است که نویسندگان این گزارش عامدانه، از نیرو‌هایی پیروی کرده‌اند که تلاش می‌کنند این احساس غلط را ایجاد کنند که مسکو در درگیری مسلحانه بین لیبیایی‌ها شرکت داشته و علنا جانب یکی از طرف‌های این جنگ را گرفته و به این ترتیب سیاست روسیه در قبال لیبی را بی‌اعتبار سازند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۷۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند

پنج واحد از ارتش رژیم صهیونیستی به علت حوادث قبل از جنگ غزه، از سوی آمریکل ناقض حقوق بشر شناخته شدند.

به گزارش میزان، طبق گزارش تایمز اسرائیل و بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا پنج واحد از ارتش اسرائیل مسئول «نقض فاحش حقوق بشر» در حوادث بیرون از غزه شناخته شدند.

بر این اساس حوادثی که وزارت خارجه آمریکا به آن اشاره دارد مربوط به کرانه باختری و قبل از تحمیل جنگ رژیم صهیونیستی در غزه است.

ودانت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این راستا مدعی شده است که چهار واحد از آن‌ها تخلفات را جبران کردند درحالیکه اسرائیل در رابطه با واحد پنجم اطلاعات اضافی ارائه کرده و گفتگو‌ها در اینباره ادامه دارد.

گفتنی است این اظهار نظر درحالی است که آمریکا تصمیم به خودداری از تحریم واحد پنجم به نام نتسح یهودا گرفته است.  

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • جنگنده رادارگریز سوخو ۷۵ روسیه ممکن است به ایران بیاید/ فیلم
  • دانشمندان روسی به روشی ارزان برای استخراج طلا دست یافتند + جزئیات
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • (ویدئو) تانک پیشرفتهٔ آمریکایی در خیابان‌های مسکو
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها