Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور که برای سفر سه روزه کاری در ارمنستان به سر می‌برد، امروز چهارشنبه بیست و یکم مهرماه با آقای نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش برنا، نخست‌وزیر ارمنستان ضمن خوشامدگویی به آقای منتظری، به دیدگاه دولت ارمنستان درباره اهمیت ارتقای روابط و همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده و افزود: خرسندم که به برقراری روابط مفید کاری بین دادستانی کل دو کشور اشاره کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارمنستان آماده است تا روابط را در حوزه قضایی نیز به سطح بالاتری برساند و سفر شما فرصت مناسبی در این خصوص است. در گفتگوهای اخیر با رئیس محترم جمهوری ایران، توافق کردیم که همکاری‌ها در همه زمینه‌ها گسترش یابد.

حجت‌الاسلام منتظری نیز با اشاره به روابط دوستانه دو کشور، اظهار داشت: سفر من به ایروان در پاسخ به سفر دادستان کل ارمنستان به ایران انجام می‌شود. پیش از سفر به ایروان، با آقای رئیس‌جمهور دیدار کردم و ایشان ضمن قدردانی از شما و با یادآوری دیدارهای مفیدشان با شما، درخواست کردند که سلام گرم ایشان را به شما ابلاغ کنم.

دادستان کل کشور افزود: ایران برای گسترش و تعمیق همکاری‌ها با ارمنستان در همه زمینه‌ها، اهمیتی ویژه قائل است. حسن همجواری و روابط دوستانه تاریخی دو طرف، مبنای مهمی‌برای تحقق ظرفیت‌های گسترش روابط دوجانبه و مواجهه با چالش‌های موجود در منطقه است و جمهوری اسلامی ایران به گسترش روابط با ارمنستان به عنوان بخشی از رویکرد تحکیم روابط با همسایگان علاقه‌مند است. ضمن این که ما به طور جدی با اقدامات تحریک‌آمیز و استقرار تروریست‌ها در منطقه مخالفیم.

آقای پاشینیان نیز با تأکید بر ضرورت اجرای توافقات انجام شده با رئیس‌جمهور کشورمان در دیدار طرفین در پایتخت تاجیکستان، تمدید توافقنامه تبادل برق و گاز، تکمیل خط سوم انتقال برق ارمنستان به ایران، ساخت نیروگاه و استفاده از ظرفیت منطقه آزاد مغری را مهم‌ترین مسائل موجود در روابط اقتصادی دو کشور دانست.

تحولات جاری در منطقه از دیگر موضوعاتی بود که آقایان پاشینیان و منتظری درباره آن رایزنی کردند.

در پایان این دیدار، نخست‌وزیر ارمنستان از دادستان کل کشور خواست سلام گرم ایشان را به مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارمنستان جمهوری اسلامی ایران ایران جمهوری اسلامی پایتخت برق استفاده از ظرفیت مقام معظم رهبری اسلامی ایران دادستان کل کشور نخست وزیر ارمنستان دادستان کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۸۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی

حسین امیرعبداللهیان ضمن تقدیر از تصمیم اخیر دولت ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی، این اقدام را مهم توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه  جمهوری اسلامی ایران  در ادامه دیدارهای خود در حاشیه اجلاس سران اسلامی در بانجول، با «هاکان فیدان » وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

مذاکرات وزیران  امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه بر روند تحولات منطقه بویژه تحولات غزه، همچنین تبادل نظر در خصوص آخرین تلاش ها و تحرکات برای توسعه و گسترش مناسبات دوجانبه تهران و آنکارا بویژه بر نتایج سفر آیت‌الله رئیسی به آنکارا متمرکز بود.

امیرعبداللهیان در این دیدار  ضمن تقدیر از تصمیم اخیر دولت ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی، این اقدام را مهم توصیف کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، ضرورت ایفای نقش نیرومندتر و فعال تر کشورهای اسلامی به‌ خصوص ایران و ترکیه در حمایت از مساله فلسطین را یادآور شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از این دیدار مواضع کشورمان را در روند عملیات مقتدرانه وعده صادق در چارچوب دفاع مشروع نیروهای مسلح ایران و در  تنبیه رژیم صهیونیستی تبیین کرد.

 امیرعبداللهیان در خصوص دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در آنکارا تاکید کرد: ارزیابی ما از مذاکرات روسای جمهور ایران و ترکیه و توافقات و پیگیری های صورت گرفته مثبت است، اما باید نتایج کامل توافقات محقق شود.

وزرای امور خارجه ایران و ترکیه همچنین دیدگاه مشترکی در مورد لزوم پیگیری مستمر توافقات سفر ابراهیم  رئیسی به ترکیه داشتند و  بر لزوم فعال تر شدن کمیته‌های مشترک همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کردند.

هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، سفر موفقیت آمیز ابراهیم  رئیسی رئیس جمهور کشورمان به ترکیه را حائز اهمیت دانست و از نتایج آن ابراز خرسندی کرد 

هاکان فیدان توسعه روابط با ایران در همه زمینه‌ها را از اولویت‌های مهم ترکیه دانست و از تقویت همکاری های دو کشور در مجامع منطقه ای و ببن المللی استقبال کرد .

وزیر خارجه ترکیه با تشریح رویکرد و مواضع کشورش در قبال تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین بعنوان مهم ترین مساله جهان اسلام، موضع‌ همتای ایرانی خود مبنی بر ضرورت ایفای نقش فعال و پویاتر کشورهای اسلامی به خصوص ترکیه و ایران در سازمان همکاری اسلامی را مورد تاکید قرار داد.

دو وزیر همچنین در خصوص وضعیت فلسطین و راههای پایان بخشیدن به جنگ و جنایات سبوعانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری تبادل نظر کردند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • چین: روابط با افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان