Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس نمایشگاه «دستاوردهای نهاد وقف» امروز ۲۱ مهرماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد.

«وقف» یک مسئله مهم اقتصادی برای محرومیت‌زدایی است

در این برنامه محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایران در گام دوم این است که بتواند حوزه دانش و فناوری را با حوزه‌های سنتی آشتی دهد، گفت: سنت حسنه «وقف» یکی از مظاهر مهم تمدن اسلامی بوده و در عین حال یک مسئله مهم اقتصادی برای محرومیت‌زدایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایران در گام دوم این است که بتواند حوزه دانش و فناوری را با حوزه‌های سنتی آشتی دهد.

سنت حسنه «وقف» یکی از مظاهر مهم تمدن اسلامی است
 
اسماعیلی با بیان اینکه سنت حسنه «وقف» یکی از مظاهر مهم تمدن اسلامی است، افزود: این سنت حسنه در عین حال یک مسئله مهم اقتصادی برای جلوگیری از محرومیت‌زدایی است.

شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از مظاهر قدرت علمی جمهوری اسلامی ایران است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از مظاهر قدرت علمی جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: ما امروز در این نمایشگاه مشاهده می‌کنیم که چطور می‌توانیم از ظرفیت‌های سنتی خود برای ورود و توسعه دانش‌های جدید و به کارگیری آنها برای پیشرفت کشور استفاده کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه وقف یکی از مهمترین سنت‌های ما بوده و دو وجه اخلاقی و اقتصادی دارد، گفت: این سنت حسنه در ۱۴۰۰ سال اخیر یکی از مهمترین سنت‌های اقتصادی بوده است؛ ان‌شاءالله با این ارتقاء که در دوره جدید سازمان اوقاف و امور خیریه اتفاق افتاد، شاهد ماندگاری و اثربخشی بیشتر باشیم.

ستاری: حمایت‌های اوقاف از فعالیت‌های دانش بنیان ستودنی است

در ادامه سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تقدیر از حمایت‌های اوقاف از فعالیت‌های دانش بنیان گفت: از حجت‌الاسلام خاموشی تشکر می‌کنم، ایشان از زمانی که در رأس سازمان اوقاف و امور خیریه قرار گرفتند، حوزه‌های دانش‌بنیان واقعاً جهش قابل توجهی داشته است. اکنون شاهدیم که سازمان اوقاف و امور خیریه از چه شرکت‌هایی حمایت می‌کند و این شرکت‌ها چه موفقیت‌هایی را کسب کرده‌اند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: حجت‌الاسلام خاموشی عملاً جهت‌گیری اوقاف را به‌سمت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان تغییر دادند و این منابع عظیم که اوقاف در اختیار دارد را در جهت سرمایه‌گذاری در این مسیر قرار گرفت.

ستاری گفت: این ساختمان که شرکت‌های دانش‌بنیان در آن مستقر شده‌اند، یکی از ساختمان‌های مرکزی اوقاف است که به مرکز نوآوری تبدیل شده و جوانان در اینجا کار می‌کنند، این نشان می‌دهد که مسئولان مربوطه چه دیدگاهی نسبت به کارآفرینی و دانش‌بنیان‌ها دارند، این دیدگاه ارزشمند است و این نوع نگاه باعث می‌شود مسئولیت ما در دولت مضاعف شود.

افزایش منافع فقط به زراعت و ساختمان‌سازی نیست و باید به‌سوی مزیت‌های نسبی دیگر هم برویم

در ادامه حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه موقوفات زیرساخت سازمان اوقاف هستند، اظهار کرد: افزایش منافع فقط به زراعت و ساختمان‌سازی نیست و باید به‌سوی مزیت‌های نسبی دیگری که در جامعه وجود دارد هم پیش برویم.

وی ادامه داد: در افزایش منافع هم به‌سمت و سوی بهینه‌سازی بهره‌وری رفتیم که در همین نمایشگاه شاهد برخی از این کارها هستید و هم به سراغ معاونت علمی ریاست جمهوری رفته‌ایم تا پروژه‌هایی را به ما معرفی کنند، این پروژه‌ها می‌توانند تحریم را از طرفی خنثی کنند و از طرفی قدرت نرم ما را افزایش دهد و نیازهای مردم را برطرف کنند.

وقف در تمام ساحت‌هایی که قدرت دارد، وارد می‌شود و از آن استقبال می‌کند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: واردات تجهیزات پزشکی حدود ۴۰ میلیون دلار برای کشور هزینه می‌برد که اگر ما در داخل این تجهیزات را تولید کنیم این رقم را به نصف و کمتر از نصف تبدیل می‌کنیم. اگر در تولیدات کشاورزی وارد شدیم به این دلیل است که امنیت غذایی برای ما با اهمیت است و بطور کلی وقف در تمام ساحت‌هایی که قدرت دارد، وارد می‌شود و استقبال می‌کند.

خاموشی افزود: هر روز ملاقات‌هایی داریم که بتوانیم در زمینه تجاری‌سازی کمک کنیم. ما نظام بانکی نیستیم و مسئولیت خودمان را برای حفظ سرمایه وقف می‌دانیم و اگر این سرمایه چندین برابر شود، قطعاً استقبال می‌کنیم.

مردم زمانی ببینند وقف در مسیر صحیح قرار گرفته، خودشان برای وقف کردن انگیزه پیدا می‌کنند

وی با تأکید بر اینکه وقف یکی از شاخه‌های پولی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: وقف‌های بزرگی در حال صورت گرفتن است، مردم زمانی که ببینند وقف در مسیر صحیح قرار می‌گیرد، خودشان برای وقف کردن انگیزه پیدا می‌کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه وقف در جهت خودش حرکت می‌کند و به تمام نیات عمل می‌کنیم، تأکید کرد: ما نیات دانش و توسعه دانش و بهینه‌سازی قدرت نرم خودمان را برای وقف کردن ترویج می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن فرهنگ فناوری نمایشگاه نمایشگاه وقف سازمان اوقاف وزیر ارشاد رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه شرکت های دانش بنیان محرومیت زدایی ریاست جمهوری اسلامی ایران یکی از مظاهر حجت الاسلام سنت حسنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۸۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مجری طرح‌های بنیاد علوی در استان اصفهان گفت: بنیاد علوی امسال در سه محور توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق محروم و روستاها، در حوزه سلامت و درمان و ارتقای عدالت آموزشی و تمرکز بر رشد دانش آموزان موفق در مناطق محروم فعالیت می‌کند.
محمد رضایی افزود: در راستای شناسایی محرومیت و نیاز‌های مناطق مختلف استان اصفهان بیش از هزار داوطلب در سطح کشور و ۱۰۰ داوطلب در استان اصفهان برای همکاری و تسهیل گری ثبت نام کرده اند.
وی گفت: برای جذب تسهیلگران بنیاد علوی در استان اصفهان در دو مرحله آزمون و مصاحبه روانشناسی و استعدادیابی انجام شد که ۵۰ تسهیلگر برای فعالیت در استان اصفهان انتخاب می‌شوند.

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی
  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی
  • تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی