Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@09:04:57 GMT

کتاب گویای «گیل‌مانا» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۸۲۴۲

کتاب گویای «گیل‌مانا» منتشر شد

کتاب گویای «گیل‌مانا» تهیه و بر روی پایگاه کتاب گویای ایران صدا در دسترس علاقه‌مندان قرارگرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از تارنمای مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، کتاب گویای «گیل‌مانا» به نویسندگی سیده نساء هاشمیان سیگارودی و به تهیه‌کنندگی حدیث حسن‌پور، صداپیشه‌گی و روایت رضا اولیا و در 422 دقیقه تهیه‌شده است، این کتاب گویا که با همکاری مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و مجموعه ایران صدا تهیه‌شده امروز رونمایی شد و بر روی پایگاه کتاب گویای ایران صدا در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب «گیل‌مانا» روایتگر خاطرات سردار «محمدعلی حق‌بین» فرمانده گردان کمیل در دوران دفاع مقدس است.

این کتاب در ده فصل، خاطراتی از آغاز جنگ، فضای ناامن کردستان و مأموریت‌های درون‌مرزی تا پایان جنگ تحمیلی را روایت می‌کند.

سردار محمدعلی حق‌بین در سال ۱۳۶۱، در ۱۶ سالگی، به‌عنوان امدادگر به عضویت تیپ ۲۵ کربلا درآمد و به‌تدریج نیروی رزمی شد.

در سال ۱۳۶۲ در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نام‌نویسی کرد و با سمتِ فرماندهیِ تیپ قدس گیلان در عملیات‌های متعدد پاک‌سازی کردستان و چند مأموریت برون‌مرزی حضور داشت.

از اواخر سال ۱۳۶۴ تا ابتدای سال ۱۳۶۷ جانشین فرماندهان گردان کمیل، شهیدان حسن رضوان‌خواه و محمد اصغری‌خواه بود و پس از شهادت اصغری‌خواه، با حکم فرمانده لشکر قدس، فرمانده گردان کمیل شد.

وی سپس مسئولیت‌های متعددی داشت. بعد از شروع فعالیت‌های گروه‌های تروریستی تکفیری در سوریه، لشکر قدس گیلان مأموریت یافت تا به مصاف نیروهای تروریست برود. عملیات برجسته‌ی این لشکر در تاریخ ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ با نام «نصر ۲» بود که رزمندگان لشکر، منطقه‌ی شیعه‌نشین نبل‌الزهرا را پس از چهار سال محاصره آزاد کردند. سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از عملیات نصر ۲ به فرماندهیِ ایشان در منطقه‌ی نبل‌الزهرا در سوریه، به‌ فتح خیبر یاد می‌کرد که منجر به آزادی ۵۳ هزار نفر از شیعیان شد. سردار سلیمانی بعد از وقوع این فتح، بر دست محمدعلی حق‌بین بوسه زد.

در سال ۱۳۹۸ سردار حق‌بین مفتخر به دریافت نشان فتح ۳ شد و متأسفانه در 1399 دار فانی را وداع گفت و به جمع یاران شهیدش بازگشت.

کتاب «گیل‌مانا» در سال 1399 توسط نشر مرزوبوم منتشر شده است.

برای دریافت کتاب گویای «گیل‌مانا» اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس کتاب گویای گیل مانا حق بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۸۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح لو رفته از پیراهن اول رم در فصل 25-2024 / عکس

پیراهن اول آاس رم در فصل 25-2024 لو رفته است و تفاوت چشمگیری با پیراهن اول این فصل آنها دارد. 

طرفداری | فوتی هدلاینز طرح لو رفته جدیدی از پیراهن اول آاس رم در فصل 25-2024 منتشر کرده است. قبلا از این پیراهن طرحی با رنگ روشن تر منتشر شده بود اما ظاهرا قرار است از رنگ تیره تری در پیراهن اصلی جالوروسی در فصل 25-2024 استفاده شود. 

طرح لو رفته جدید از پیراهن آاس رم در فصل 25-2024 طرح لو رفته قبلی از پیراهن اول آاس رم در فصل 25-2024

 

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» منتشر شد
  • برای خانم بازیگر دعا کنید | فیلمی که از روی تخت بیمارستان منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد/ اولین کتاب تخصصی انتظارات تورمی در ایران
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • طرح لو رفته از پیراهن اول رم در فصل 25-2024 / عکس
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد