Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه هم‌ اندیشی استاد سعید موسوی سیرجانی ،فعال اجتماعی و کُنشگر اقتصاد و ورزش ایران با دکتر محمدتقی امیری‌خراسانی،رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی با موضوع انسجام و گسترش بازیهای بومی و محلی در دفتر ریاست برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری برنا استان تهران ؛ سعید موسوی سیرجانی با اشاره به‌اینکه ؛ فرهنگ‌سازی و حمایت از ورزشهای روستایی و بازی‌های بومی محلی کشور می‌تواند حرکتی انسجام یافته در جهت توسعه و حفظ ارزش‌های سنتی ، فرهنگی و اجتماعی ما ایرانیان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و باید هرچه سریعتر نسبت به ساماندهی آن اقدام نمائیم.

در طی این نشست هم‌اندیشی سعید موسوی سیرجانی گفت : با پیشرفت علم و تکنولوژی ، آداب و رسوم و سنت کهن کشور از جمله بازیهای بومی محلی در بین مردم و جوانان ما فراموش گشته و به عنوان یک مشکل جدی - جامعه را به حد چشمگیری به چالش کشیده است. و اینگونه است که فرهنگ و سنت اصیل ایرانی در انبوه جلوه‌های مدرن کمرنگ‌تر می‌شود. و برای هیچ فردی از بین رفتن اصالت و سنت‌های قدیم کشورش بخصوص ورزش بومی محلی که اولین آیتم فرهنگی هر کشوری است - نمی‌تواند قابل قبول و خوشایند باشد.

موسوی سیرجانی خاطرنشان کرد : ورزش عشایری و روستایی ؛ نمادی از احساسات ملی و هویت کشور ، فرهنگ اسلامی ، اصالت ، غیرت و اقتدارِ ملتِ نجیب‌زاده ی ما است. و هر چه بیشتر در زمینه‌ ی ارتقاء ورزش روستایی - عشایری و بازی‌های بومی محلی تلاش کنیم ، قطعا ثمره و خروجی مطلوب و باارزشی بدست می‌آید.

"موسوی سیرجانی" در پی گفتگو با دکتر "امیری‌خراسانی" ریاست محترم فدراسیون روستایی ؛ از کارآمدی و تلاشهای ایشان قدردانی خاصی بعمل آورد و تصریح کرد : باید ضعف‌ها را به نقاط قوت تبدیل کنیم. فرصت‌ها را قدر بدانیم. استعدادها را شناسایی کنیم. پتانسیل جوانان را بکار گرفته و مشارکت‌های اجتماعی را در زمینه همکاری بیشتر نمائیم. کارهای مهم و ضروری را به تاخیر نیندازیم. سریعتر اقدام نماییم. و مهمتر "نسبت به جوانان خودجوش و فرهیخته نگاه‌ سیاسی نداشته باشیم" ! نگاه‌های سیاسی به همدیگر - موجب فروپاشی ارزشهای جمعی کشور و دلزدگی مردم می‌شود. بهترین مدیران و روسای ورزشی کسانی هستند که استعدادها و سلیقه‌های گوناگون را در زیر یک چتر مدیریت گِرد آورند. و بدترین مدیران کسانی هستند که مجموعه همسو و هماهنگ را متفرق سازند.

به همین امر ؛ من از شما ریاست محترم فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی خواهشمندم در صورت صلاحدید به "ما" جوانان اعتماد کنید و زمینه‌ ی همکاری‌های فی ما بین را بی‌وقفه محیا نمایید.

لذا ضمن سپاسگزاری از همگی متولیان به امر فدراسیون ورزش روستایی و کسب اجازه ؛ ما - (انجمن مردم نهاد جوانان آتیه‌سازان کارمانیا) می‌توانیم با رهنمودهای فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی با راهبردهای ذیل مشارکت و همکاری داشته باشیم :

 تبلیغات حرفه‌ای ، متفاوت و خلاقانه‌ در شبکه‌های قدرتمند اجتماعی و سایر رسانه‌های پربازدید کشور.

ضمن اینکه ما قدرتمندترین و حرفه‌ای‌ترین تیم اینستاگرام مارکتینگ در جمهوری اسلامی ایران هستیم ، می‌توانیم برای جهانی‌سازی و به رسمیت شناختن پیج اینستاگرام فدراسیون روستایی و بومی محلی از شرکت جهانی فیسبوک - اینستاگرام تیک آبی دریافت کنیم و دنبال‌کننده‌های آن را ارتقاء دهیم.

تشکیل تیم بازاریابی و تبلیغاتی با آموزشها ، استراتژی و برنامه‌های متفاوت و ارتقاء‌دهنده - که اعضای آن نیز از میانِ جوانان ، تشکل‌های مردمی و جمعیتِ بومی و روستایی‌نشینان باشد.

 با کمک و حمایت جوانان پویا و روستایی‌نشینانی که از اعضای فعالِ انجمن "آتیه‌ سازان کارمانیا هستند - می‌توانیم سرعتِ شناسایی بازیهای بومی محلی روستاها و عشایری را که از یا و خاطرات رفته‌اند بالا ببریم و دوباره این بازی‌های اصیل و بومی را برپا کنیم.

 مشارکت اجتماعی در زمینه ی برگزاری همایش‌ها ، دوره‌ها ، برنامه‌ها و مسابقات بازیهای بومی محلی که "می‌تواند" موجب پُر کردن اوقات فراغت (رهایی جوانان روستایی از تنهایی‌‌ که منجر به افسردگی ، آزار روحی و انرژی منفی روستاییان می‌شود) و کاهش آسیب‌های روانی از کرونا و ایجاد نمودن میل و رغبت و شادی ، پویایی ، سلامتی ، نشاط و گرایش قوی و حرکت انسجام یافته در جهتِ ارتقاء سطح فرهنگ اجتماعی و سنتِ کهن و قدیم جامعه بخصوص ورزشهای روستایی و بازیهای بومی محلی شود را محیا نمائیم. و البته برنامه‌های متفاوت و فراتری طراحی کرده‌ام که میتواند علاوه بر احیای سلامتی و سرگرمی روستاییان و گسترش ورزشهای روستایی و بومی محلی ؛ بازدهی اقتصادی و مالی خوبی هم داشته باشد. که عملی کردن آن ، مشارکت و همکاری خیرین و دولتمردان را نیز می‌‌طلبد.

سعید موسوی سیرجانی در پایان افزود : همان‌طور که دنیای علم و تکنولوژی و مدرنیه برای آسانی و ارتقاء زندگی و کار انسانها ضرورت دارد ؛ اهمیت دادن به فرهنگ و سنت‌های کهن و قدیم ایرانی از جمله برپایی ورزشهای روستایی و بازی‌های بومی محلی می‌تواند در جهتِ توسعه و تداومِ ارزشهای زندگی و کسب‌وکار (مادی و معنوی) مردم و جوانان مفید و اثرگذار باشد و اقتدار میهن‌ همیشه جاویدمان را در صف بین‌المللی و نگاه‌های استعمارگر دشمنان خارجی به تصویر بکشاند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی روستایی و بازی های بومی محلی فدراسیون ورزش روستایی بازیهای بومی محلی ورزشهای روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۸۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئو/ واکنش رئیس فدراسیون والیبال به غیبت موسوی و غفور در تیم ملی

میلاد تقوی، رئیس فدراسیون والیبال در واکنش به غیبت محمد موسوی و امیر غفور در تیم ملی والیبال گفت: هر فردی اگر فرصت داشته باشد که در تیم ملی به مردم خدمت کند، حتماً این کار را می‌کند و اگر کسی غیر از این فکر کند و منافع شخصی خود را از منافع ملی و خوشحالی مردم ایران بالاتر ببیند قطعا اشتباه می‌کند.

دریافت 56 MB

دیگر خبرها

  • حضور معاون وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی هاکی سالنی بانوان
  • بومی سازی تبدیل پسماند پلاستیک به سوخت جامد
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • مجمع سالانه هیات فوتبال استان کرمان برگزار شد
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در میبد
  • برگزاری همایش بزرگ عقیدتی سیاسی در بافق
  • برگزاری جشنواره ملی منتظران در شهرستان قصرقند
  • ویدئو/ واکنش رئیس فدراسیون والیبال به غیبت موسوی و غفور در تیم ملی
  • اسبقیان: فدراسیون شطرنج با حضور پریدر در مسیر رو به رشدی قرار گرفته/ آرامش خوبی در این رشته حاکم است
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید