Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@09:22:09 GMT

وزیر کشور: تهران هویت و الگوی ایران است

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۸۷۷۳

وزیر کشور با بیان اینکه تهران دچار مشکلات متعددی است، گفت: تهران هویت و الگوی ایران است و باید با اقدامات جدی این کلانشهر را به یک شهر پیش‌رو تبدیل کنیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   به نقل از ایرنا، سردار احمد وحیدی روز چهارشنبه در آیین معارفه استاندار جدید تهران اظهار داشت: پایتخت باید به لحاظ بسیاری از شاخص‌ها از جمله اقدامات فرهنگی و صنعتی در کشور نورافشانی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: تهران در بخش آسیب‌های اجتماعی با مشکلاتی روبه رو است و باید با کار و تلاش جهادی این کلانشهر را شهری بدون و یا با حداقل مشکل تبدیل کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه استان تهران با جمعیت ۱۴ میلیون نفری باید در جایگاه ممتاز کشوری قرار بگیرد، گفت: باید با کاری نو و خلاقانه مشکلات این استان پهناور کشور را مرتفع کرد.

وی گفت: پایتخت یکی از مراکز و گلوگاه‌های مهم تمدن اسلامی در کنار هویت انقلابی و اسلامی است.

وحیدی با بیان اینکه این کلانشهر جایگاه خاصی در تحقق انقلابی و استقرار آن دارد، افزود: اگر از سنگرگاه دشمن صحبت کنیم تهران در مرکز سنگرگاه قرار دارد که معطوف به اهل بیت (ع) است.

وی ادامه داد: تهران زیر چتر حرم عبدالعظیم حسنی (ع) و امامزاده صالح (ع) در امن و امان است.

وحیدی اذعان داشت: تهران شهری‌ست با هزاران امید که همه توجهات به این نقطه متمرکز شده است که وظیفه بزرگی برای مردم و مسئولان ایجاد می‌کند.

وزیر کشور افزود: مسئولان باید طوری که شایسته است استان را بیارایند و دارای کمترین معضل اجتماعی باشد.

وحیدی با بیان اینکه پایتخت به عنوان مهمترین الگوی اجتماعی، اقتصادی در کشور بشمار می‌آید، گفت: بخش بزرگی از مشکلات در استان مربوط به حاشیه نشینی است که باید محرومیت زدایی شود.

وی ادامه داد: استاندار و شهرداران جدید دو مدیر جوان با نگاه‌های نو هستند که در کنار هم می‌توانند مشکلات و کاستی‌های موجود را با سرعت برطرف کنند و الگوی دیگر استان‌ها باشند.

وحیدی بیان کرد: در کنار ظرفیت‌های معنوی ظرفیت اجتماعی که همان نیروی انسانی‌ست حائز اهمیت است که از همه لحاظ باید در کشور سرآمد باشد.

وی افزود: بحث دیجیتال در استان باید موج بزند و به بالای ۳۰ درصد برسد در زمینه اقتصادی نیز ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان تا ۵۰ درصد باید افزایش یابد.

وحیدی با بیان اینکه اختیارات وزارتخانه‌ها باید واگذار شود، گفت: نیاز نیست اختیارات آب و فاضلاب و برق در قالب مدیریت یکپارچه تعریف شود.

وی گفت: با استفاده از حکمرانی و الگوی اجتماعی اجازه ایجاد مسائل امنیتی را ندهیم.

، آیین معارفه «محسن منصوری» که روز یکشنبه هفته جاری رای اعتماد هیات دولت را دریافت کرده بود، ظهر امروز با حضور وزیر کشور به عنوان یکی از جوان‌ترین استانداران کشورمان انجام؛ و وی جایگزین "انوشیروان محسنی بندپی" شد.

منصوری به عنوان نخستین استاندار تهران در دولت دکتر سیدابراهیم رئیسی، متولد خرداد ۱۳۶۳ در شهرستان ورامین و دارای مدرک کارشناسی مکانیک (گرایش ساخت و تولید) از دانشگاه شهید رجایی تهران و کارشناسی ارشد مدیریتی آموزشی از دانشگاه تهران است.

وی پیش از این عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، معاون بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره بنیاد علوی و مدیرعامل و عضو مؤسس و هیات مدیره بنیاد کرامت آستان قدس رضوی بوده است.

در سابقه کاری استاندار جوان تهران، مشاور نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان ورامین، مشاور استاندار تهران، معاون حوزه وزارتی وزارت آموزش و پرورش و مدیر دفتر همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمی و دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور به چشم می‌خورد.

«انوشیروان محسنی بندپی» استاندار قبلی تهران از روز ۲۱ آذر ماه ۱۳۹۷ به عنوان سکاندار این استان انتخاب شده بود. برچسب ها: سردار احمد وحیدی ، وزیر کشور ، تهران ، استاندار تهران ، معارفه استاندار ، پایتخت ، محسن منصوری

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سردار احمد وحیدی وزیر کشور تهران استاندار تهران معارفه استاندار پایتخت محسن منصوری وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۸۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت «شهر ری» در تقسیم استان تهران چگونه خواهد بود؟!

احمد وحیدی وزیر کشور در رابطه با تقسیمات استان تهران در گفتگو با خبرنگاران در تهران اظهار کرد: تشکیل استان‌های جدید در غرب و شرق تهران به عنوان یک برنامه کلی در دست بررسی است و پس از طی مراحل در دولت، باید توسط مجلس به تصویب برسد.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: الحاق برخی شهرستان‌ها به استان‌های تهران شرقی و تهران غربی مشخص شده است، اما برخی شهرستان‌ها هنوز قطعی نشده و در دست بررسی است.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا بخش‌هایی از شهرستان ری به استان‌های شرقی و غربی ملحق خواهد شد یا نه؟ گفت: چنین چیزی صحت ندارد.

وحیدی در خصوص تعیین تکلیف شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه نیز تصریح کرد: بر اساس طرح‌های کنونی، دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد.

موضوع تقسیم استان تهران به سه استان، مدتی است که مطرح شده که پس از تصویب این طرح توسط دولت و مجلس، در کنار استان تهران فعلی، استان تهران شرقی و استان تهران غربی جدید تشکیل خواهد شد.

در این خصوص نظرات مختلفی توسط برخی مسؤولان و نخبگان در خصوص تجزیه شهرستان ری و الحاق برخی از بخش‌های این شهرستان به استان‌های جدید شرقی و غربی مطرح شده بود.

مخاطبان فارس با ثبت‌پویشی با عنوان «مردم قیامدشت با الحالق این شهر به استان شرقی مخالف هستند» در سامانه فارس من، خواستار پیگیری این موضوع از مسؤولان شدند.

دیگر خبرها

  • خبرهای جدید وزیر کشور از تقسیم تهران به استان های شرقی و غربی
  • وضعیت «شهر ری» در تقسیم استان تهران چگونه خواهد بود؟!
  • وزیر کشور: ری، دماوند و فیروزکوه به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق نخواهند شد
  • خبر مهم وزیر کشور درباره پذیرش اتباع جدید
  • توضیح وزیر کشور درباره تقسیم استان تهران
  • چالش های هویت فردی «نسل زد» و الگوی فاطمی بررسی می شود
  • وزیر کشور: بازگشت ۱.۵ میلیون اتباع خارجی به کشور‌های خود/ اتباع جدید نمی‌پذیریم
  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا/ اهتمام قاهره برای تداوم گفتگو با تهران
  • اهتمام ویژه «الازهر» مصر برای گفت‌وگوی بین مذاهب تهران و قاهره