Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- قهرمان المپیک توکیو، قهرمان جهان در سنگین وزن کشتی آزاد را به مبارزه طلبیده است.
به گزارش آریا، زمان قطعی دیدار دوستانه کشتی آزاد بین ایران و آمریکا اعلام شد. براین اساس، دو تیم بزرگ کشتی دنیا روز 23 بهمن سال جاری در آرلینگتون دالاس در ایالت تگزاس، مقابل هم صف آرایی خواهند کرد. در مصاف تماشایی کشتی آزاد آمریکا و ایران، جدا از رویارویی مجدد دیوید تیلور و حسن یزدانی، جیدون کاکس و کامران قاسم‌پور، باروز و نماینده ایران، دیدار فوق سنگین هم علاقمندان بسیاری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرحسین زارع کشتی گیر فوق سنگین کشورمان که در المپیک توکیو به مدال برنز دست پیدا کرد، درخشش تحسین برانگیزی در رقابت های جهانی نروژ داشت و قهرمان جهان شد.
در سوی مقابل، آن طور که از اخبار شنیده می شود، قرار است برای این مسابقه، گیبل استیونسون هم حضور داشته باشد. استیونسون توانست در المپیک توکیو با غلبه بر گنو پتریاشویلی از گرجستان (قهرمان نامدار جهان و المپیک)، به مدال طلای سنگین وزن کشتی آزاد دست پیدا کند، ولی بعد از المپیک و در میان تعجب همگان، تصمیم به کنار گذاشتن ورزش قهرمانی و فعالیت در کشتی کچ (WWE) گرفت. حالا اما وبسایت Flowrestling خبر داده استیوسون برای این دیدار دوستانه به کشتی حرفه ای بازخواهد گشت. بلافاصله بعد از اعلام تاریخ کشتی ایران و آمریکا از سوی پیج اینستاگرامی این وبسایت، استیوسون در کامنت ها اعلام حضور کرد: "به ایران بگویید زارع را بفرستد، دارم آماده می‌شوم"
شاید طرفداران آمریکایی کشتی آشنایی چندانی با امیرحسین زارع نداشته باشند و این وبسایت در معرفی خود از او، این طور نوشته است:
زارع رقیبی لایق برای گیبل به حساب می رود. او در حالی که فقط 20 ساله است، بدون از دست دادن حتی یک امتیاز، قهرمان جهان شده است و در این مسیر، بزرگان سنگین وزن چون طاها آکگول از ترکیه و گنو پتریاشویلی از گرجستان را با نتیجه قاطع 9 به 2 شکست داده و نتیجه مسابقاتش برابر گنو 2 برد و 1 باخت است. یادآوری اینکه گنو همان کشتی گیری است که گیبل تا ثانیه های پایانی فینال المپیک، از او عقب بود.
زارع بعد از قهرمانی اش در نروژ، شادی مخصوص گیبل استیوسون شامل پشتک های دیدنی را به نمایش گذاشت. گیبل هم با انتشار پستی در اینستاگرام از قهرمانی اش در المپیک، نوشت آمریکا پادشاه است. همچنین گیبل بعد از قهرمانی زارع در جهان و در پاسخ به حساب توئیتری اتحادیه جهانی کشتی که پرسیده بود: "آیا پادشاه جدیدی در 125 کیلوگرم داریم؟" با اشاره به خودش، پاسخ داده بود: "آره، اون دقیقا همین جا است".
علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی دیروز در جریان مراسم قرعه کشی لیگ برتر نیز اعلام کرد که از همین حالا باید به دنبال مجوزهای این سفر باشد و گویا برگزاری این مبارزه جذاب قطعی شده است. از سوی دیگر پوستری در فضای مجازی منتشر شده که نشان می دهد آمریکایی ها حتی بلیت فروشی برای این مبارزه را هم آغاز کرده اند. تاریخ دیدار آزادکاران ایرانی و آمریکایی در این پوستر 12 فوریه 2022(23 بهمن 1400) تعیین شده و گویا قرار است مسابقه در شهر دالاس برگزار شود. 
ریچ بندر مدیر اجرای کشتی آمریکا نیز گفته است: «کشتی فراتر از سیاست است و هیچ چیز بهتر از این رقابت دوستانه بین کشتی ایران و آمریکا نیست. این دو کشور بهترین کشورهای کشتی آزاد جهان هستند و ما خوشحالیم که تیم آمریکا فرصتی پیدا کرده تا با یکی از قوی ترین تیم های کشتی جهان مبارزه کند.»
بدون شک این نبرد جذاب نگاه همه کشتی دوستان در سراسر جهان را به خود جلب خواهد کرد. چه در المپیک و چه در همین مسابقات جهانی اخیر، ستاره های کشتی ایران و آمریکا در چند وزن با هم رقابت نزدیکی داشتند. از رقابت محمد نخودی با جردن باروز بگیر تا نبرد جذاب و همیشگی حسن یزدانی و دیوید تیلور. البته نباید دومین رویارویی کامران قاسمپور و جی دن کاکس و حتی نبرد جذاب مجتبی گلیج با کایل اسنایدر را فراموش کرد. 
در این میان اما یک کامنت جالب زیر پوستر برگزاری این مبارزه توجه همه را به خود جلب کرد. گیبل استیوسون، قهرمان آمریکایی وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک توکیو که بعد از کسب مدال طلای المپیک تصمیم گرفت قید ادامه حضور در مسابقات کشتی را بزند، برای چندمین بار طی هفته های اخیر برای امیرحسین زارع کری خوانی کرده است. استیوسون که خودش ترجیح داد به خاطر بحث اسپانسرینگ وارد رشته های همچون کشتی کج و یا MMA شود و قید حضور در مسابقات جهانی نروژ را زد، بعد از قهرمانی امیرحسین زارع و شادی جالب توجه او که نشان از تاجگذاری و بستن کمربند داشت، زیر پست های اتحادیه جهانی کشتی در اینستاگرام نوشته بود که هنوز خودش پادشاه سنگین وزن جهان به حساب می آید.
4 ماه تا دیدار بزرگ ایران و آمریکا در کشتی آزاد باقی مانده و همگان امیدوارند دو تیم شماره یک خود در هر وزن را برای حضور در این مسابقه اعزام کنند. اگر این طور شود و استیوسون و زارع در مسابقه حاضر باشند، با برگزاری دیدار بین قهرمان المپیک و جهان، می توان پادشاه بلامنازع سنگین وزن دنیا در کشتی آزاد را در آن شب شناخت. 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: غول آمریکایی پادشاه زارع ایران و آمریکا امیرحسین زارع المپیک توکیو سنگین وزن کشتی آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۸۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: ایران همه خدمه کشتی توقیف‌شده استونی را آزاد کرد

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، در گفت‌وگوی تلفنی امروز (پنج‌شنبه) «مارگوس تاساکانا» وزیر امور خارجه استونی با دکتر امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای بحث و تبادل‌نظر شد.

بیشتر بخوانید: تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان

طرفین در این گفت‌وگو با اشاره به وجود فرصت‌ها و ظرفیت‌های همکاری میان دو کشور، آمادگی متقابل برای توسعه بیش از پیش مناسبات را مورد تاکید قرار دادند.

دکتر امیرعبداللهیان در خصوص تحولات فلسطین تاکید کرد: عمق فاجعه نسل‌کشی و جنایات صهیونیست‌ها در غزه می‌طلبد که تمامی کشورها برای برقراری آتش‌بس پایدار، رفع کامل محاصره انسانی، تبادل اسرا و جلوگیری از وقوع جنایات بیشتر رژیم اسراییل در غزه تلاش کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به درخواست طرف استونیایی در خصوص کشتی توقیف‌شده در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و آزادی خدمه استونی اظهار داشت: کشتی توقیف‌شده که در آب‌های سرزمینی ایران رادار خود را خاموش کرده و امنیت دریانوردی را به خطر انداخته در توقیف قضایی قرار دارد، اما ایران همه خدمه آن را با نگاه انسانی آزاد کرده است و در صورت همراهی کاپیتان کشتی، امکان بازگشت آنها به کشورشان و از جمله استونی فراهم است.

دکتر امیرعبداللهیان تاکید کرد: رعایت قوانین و مقررات دریایی از سوی تمامی کشتی‌ها در راستای حفظ امنیت دریانوردی امری ضروری و غیر قابل اجتناب است.

وزیر امور خارجه استونی نیز ضمن با اهمیت دانستن روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که در سایه رفع موانع، مناسبات فی‌مابین بیش از پیش گسترش یابد. وزیر امور خارجه استونی همچنین با اشاره به بحران‌های منطقه‌ای، خواستار همکاری همه کشورها برای توقف جنگ‌ در غزه شد.

وی از نگاه انسانی جمهوری اسلامی ایران برای آزادی خدمه کشتی توقیف‌شده قدردانی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229288 برچسب‌ها ایران

دیگر خبرها

  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد
  • حسن یزدانی خود را برای طلای پاریس آماده می‌کند
  • حسن یزدانی خودش را برای طلای پاریس آماده می‌کند
  • کشتی‌گیر و مربی تیم ملی آمریکا برنده جایزه شدند
  • آخرین شانس کشتی آزاد به المپیک می‌رسد/ جدال سخت سرلک با مدعیان
  • امیرعبداللهیان: ایران همه خدمه کشتی توقیف‌شده استونی را آزاد کرد
  • تشکر مردم غزه از دانشجویان آمریکایی
  • دانشگاه شیراز آماده جذب دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
  • بگویید «کنست آمریکا»!
  • زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم