Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهور، جلسه کمیته تخصصی کرونا بعد از ظهر امروز(چهارشنبه) به ریاست محمد مخبرمعاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

معاون اول رئیس‌جمهور در این جلسه با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص سرعت و میزان واکسیناسیون در کشور اظهار امیدواری کرد: با حمایت نخبگان و شخصیت‌های مذهبی و فرهنگی و همراهی همه مردم، واکسیناسیون عمومی به نتیجه مطلوب برسد به نحوی که اکثریت جامعه واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخبر با بیان اینکه خوشبختانه به میزان کافی واکسن کرونا از سوی دولت تهیه شده است، گفت: با دریافت واکسن کرونا از سوی دانش‌آموزان و افراد بالای ۱۲ سال روند واکسیناسیون عمومی با سرعت بیشتری انجام خواهد شد و امیدوارم رضایت مردم از خدمات دولت در این زمینه بیش از پیش افزایش یابد.

در این جلسه که رئیس دفتر رئیس‌جمهور، وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش و معاونان و نمایندگان برخی از دستگاه‌ها حضور داشتند؛ گزارش برخی از اعضای کمیته تخصصی کرونا در خصوص روند کنترل بیماری کرونا، واکسیناسیون عمومی و راهکارهای مقابله با شیوع مجدد این بیماری ارائه شد.

عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این جلسه با اشاره به تحسین سازمان بهداشت جهانی از سرعت واکسیناسیون در ایران، گفت: تا امروز ۶۸ میلیون دُز واکسن به مردم تزریق شده است. بیش از ۴۶ میلیون نفر دُز اول و بیش از ۲۱ میلیون نفر دو دُز واکسن دریافت کرده‌اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: خوشبختانه زیرساخت‌ها برای ارائه خدمات واکسیناسیون عمومی کامل است و آمارها بیانگر این است که میزان ایمنی دریافت‌کنندگان واکسن در برابر بیماری کرونا، نسبت به کسانی که واکسن نزده‌اند، به شکل چشمگیری افزایش می‌یابد.

کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش هم گزارشی از روند واکسیناسیون در میان فرهنگیان و دانش‌آموزان کشور ارائه کرد که بر این اساس بیش از ۸۵ درصد معلمان واکسن دریافت کرده‌اند و آمار دانش‌آموزان دریافت‌کننده نیز به سرعت در حال افزایش است.

ذوالفقاری معاون وزیر کشور نیز گزارشی در خصوص الزامات فعالیت، ضمانت اجرا و مسئولین و ناظران مشاغل در دوران پس از واکسیناسیون کرونا برای فعالیت اصناف، صنایع و خدمات کارمندان دولت، ترددها و فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی ارائه کرد.

در این جلسه و پس از استماع نظرات کارشناسی و تبادل نظر اعضا، تصمیمات لازم برای تسریع در روند واکسیناسیون عمومی وراهکارهای مقابله با شیوع مجدد کرونا اتخاذ شد.

کد خبر 5327112

منبع: مهر

کلیدواژه: دفتر رئیس جمهور فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد مخبر شیوع کرونا مجلس شورای اسلامی صحن مجلس حسین امیرعبداللهیان محمد باقر قالیباف حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی افغانستان وزارت امور خارجه ایران دولت سیزدهم برجام سیدابراهیم رئیسی تفریغ بودجه ارتش جمهوری اسلامی ایران مقام معظم رهبری نیروی هوافضای سپاه درمان و آموزش پزشکی واکسیناسیون عمومی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۹۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد آقاجان زاده، معاون بهداشت و درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان، با اشاره به ضرورت انجام واکسیناسیون برای زائران، گفت: متقاضیان حج تمتع امسال استان طبق نوبت اعلام شده از امروز تا ۱۶ اردیبهشت ماه فرصت دارند برای انجام واکسیناسیون اجباری به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

وی افزود: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

آقاجان زاده در خصوص تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیان، توضیح داد: تزریق این واکسن برای افرادی که در دو سال گذشته آن را دریافت نکرده‌اند، الزامی است.

معاون بهداشت و درمان هلال احمر استان با بیان اینکه در تبریز حدود ۴۰۰۰ نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروان‌ها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمانی برای تزریق واکسن حجاج، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرآذربایجان شرقی را نیز در تبریز با توجه به موقعیت مسافرپذیر این شهر داریم.

وی در ادامه به آمار زائران حج تمتع امسال استان اشاره کرد و گفت: شمار متقاضیان حج تمتع امسال آذربایجان شرقی ۳۹۵۱ نفر است که در قالب ۲۸ کاروان به این سفر معنوی اعزام خواهند شد. ۱۵ کاروان از این تعداد متعلق به زائران تبریزی است.

آقاجان زاده همچنین از آغاز معاینات پزشکی ۴۵ نفر از عوامل اجرایی پزشکی حج و زیارت که در موسم حج تمتع خدمت رسانی خواهند کرد، از روز گذشته در تبریز خبر داد.

کد خبر 6088814

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید