Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@17:14:09 GMT

افتتاح پل «راهداران» گروس شهرستان صحنه

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۹۱۶۶

افتتاح پل «راهداران» گروس شهرستان صحنه

ایسنا/کرمانشاه پل راهداران علی‌آباد گروس شهرستان صحنه افتتاح شد.

این پل که راه ارتباطی ٢۶ روستا واقع در دو طرف رودخانه گاماسیاب را برقرار می سازد، در دو دهانه ۴٠ متری و با اعتبار ٢٢ میلیارد تومان احداث و به بهره برداری رسید.

پل قدیمی گروس در سیل سال ١٣٩٨ تخریب شد که در دو سال گذشته برای تردد از پل اضطراری که توسط قرارگاه نجف اشرف سپاه در زمان سیل و در ٣٠ ساعت احداث شده بود، استفاده می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، امروز(۲۱ مهر) در آیین افتتاح پل علی‌آبادگروس شهرستان صحنه که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی  برگزار شد، گفت: پل قدیمی در سیل 98 تخریب شد و عملاً امکان ارتباط 26 روستا در دو طرف رودخانه گاماسیاب قطع شد. 

استاندار کرمانشاه افزود: در آن بازه زمانی با کارجهادی، تلاش شبانه روزی و همت والای کارکنان و پرسنل فنی و مهندسی قرارگاه نجف اشرف سپاه و راهداری و حمل و نقل استان، ظرف 30 ساعت پل اضطراری نصب شد و در آن شرایط سخت امکان تردد مردم میسر گشت که امروز بعد از دو سال و با احداث پل جدید امکان جمع آوری پل اضطراری فراهم شد.

وی ضمن تقدیر از فرماندهی قرارگاه نجف اشرف سپاه و مدیرکل راهداری استان افزود: در سیل دو سال پیش به عنوان بحرانی سخت همه مانند زلزله پای کار آمدند و در شرایطی که امکان بروز مشکل برای بسیاری از روستاها وجود داشت؛ نیروهای نظامی، دستگاه های اجرایی و مردم دوباره با مشارکت و کمک دست به دست هم دادند تا مشکلات و خسارات کمتر شود.

بازوند با اشاره به حمایت مطلوب وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل این پل تصریح کرد: پل جدید با دو دهانه 40 متری با اعتبار 22 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده، راه ارتباطی 26 روستا را در دو طرف رودخانه به هم وصل می کند.

استاندار کرمانشاه در ادامه با قدردانی از راهداران پرتلاش، سخت کوش و متواضع گفت: این عزیزان قشر زحمتکش و گمنامی هستند که با حداقل امکانات و در همه شرایط در حال خدمت رسانی به مردم هستند و شاید خیلی برای مردم ملموس نباشد، اما در همه شرایط و به ویژه در بحران‌ها شاهد تلاش ویژه راهداران به عنوان الگوی خدمات صادقانه و دلسوزانه بودیم.

بازوند از توسعه راهها و زیرساخت های حمل و نقل به عنوان یک ضرورت برای توسعه نام برد و گفت: در فرآیند احداث راه‌ها باید حتماً به هزینه های نگهداری و پیش بینی بودجه برای این بخش نیز توجه شود تا راه های ایمن برای تسهیل فرآیندهای توسعه ای و ارائه خدمات به مردم حفظ و نگهداری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرمانشاه استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۹۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی

امیرحمزه خزایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمانشاه طرح آبرسانی به روستا‌ها دارای تنش آبی را از جمله مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی بسیج سازندگی در استان طی دو سال گذشته دانست.

وی ادامه داد: در این راستا قرارگاه امام حسن (ع) احداث هفت مجتمع آبرسانی در راستای آبرسانی به بیش از ۹۰ روستا را عهده‌دار است.

رئیس بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه‌های آبرسانی روستایی، گفت: در تلاش هستیم طی یکی‌دو ماه آینده پروژه‌ها مذکور احداث شود.

احداث ۵۱ مخزن، ۱۵ ایستگاه پمپاژ و ۱۹۳ کیلومتر خط انتقال از جمله اقدامات صورت گرفته قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در قراردادی ۳۰ ماه با شرکت آب و فاضلاب استان برای آبرسانی به روستا‌های دارای تنش آبی بوده که خزایی به آن اشاره کرد.

وی از احداث ۲۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد با مشارکت کمیته امداد و بنیان مسکن سخن گفت و افزود: آسفالت ۳۰ کیلومتر راه‌روستایی؛ ۶۴ هزار مترمربع ایزوگام برای منازل محرومان روستایی، مساجد و غسالخانه و همچنین احداث و مرمت بیش از یک‌هزار و ۳۴۱ مورد غسالخانه، منزل نیازمندان و مساجد از جمله خدمات بسیج سازندگی طی این دو سال گذشته بوده است.

خزایی با اشاره به هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال گذشته، گفت: افتخار می‌کنیم در کنار حمایت از دولت قدمی برای مردم برداریم و با شعار خدمت‌گذاری بی‌منت در خدمت مردم هستیم.

وی در اشاره به خدمات غیرعمرانی به توزیع بیش از ۷۵۰ هزار بسته معیشتی؛ ۵۶ هزار بسته آموزشی، کمک‌آموزشی و لوازم تحریر؛ توزیع بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان جامعه هدف؛ کمک به آزادسازی یک‌هزار و ۷۰۰ زندانی مالی؛ ایجاد اشتغال برای بیش از ۳ هزار جوان جویای کار؛ توزیع بیش از ۹ هزار متر فرش جاده‌ای در مساجد روستایی اشاره کرد.

خزایی با اشاره به برنامه‌های بسیج سازندگی استان برای اوقات فرغت تحصیلی دانش‌آموزان، گفت: دانش‌آموزان با مراجعه به گروه‌های جهادی بسیج سازندگی در شهرستان‌ها در گروه‌های جهادی در بحث خدمات‌رسانی شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • افتتاح ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای استان سمنان
  • دانش بنیان‌های کرمانشاه؛ چشم به راهِ احداث «شهرک فناوری»
  • موانع آبگیری سد قشلاق صحنه
  • آغاز احداث محور ارتباطی روستا‌های شمالی دهاقان به مهیار
  • سالن چند منظوره ورزشی در سنگان اشنویه احداث میشود
  • ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای سمنان افتتاح می‌شود
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم
  • پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام