Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی احمدی، عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: رویکرد سازمان بازرسی، مطالبه‌گری و پیگیری وظایف دستگاه‌های اجرایی و حوزه‌هایی که وظیفه نظارتی در دستگاه دارند از جمله حراست و بازرسی و رسیدگی به شکایات در دستگاه‌ها، تقدم نظارت پیشگیرانه بر بازرسی با رویکرد آگاهی‌بخشی و تبیین قوانین و مقررات کاربردی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است.

مدیرکل سازمان بازرسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از سال 1399 تاکنون، 2 هزار و 484 شکایت و گزارش مربوط به انواع مفاسد، از طریق سامانه رسیدگی به شکایات و گزارشگران فساد به بازرسی کل استان ارسال شده است، افزود: با بازرسی‌های برنامه‌ای و فوق‌العاده و موردی منجر به ارسال 439 گزارش با مبادی ذیربط شامل 46 گزارش اصلاحی، 99 گزارش کیفری، 184 گزارش اداری بوده و فراوانی جرائم نیز شامل تصرف غیرقانونی در وجوه عمومی، گزارش خلاف واقع، شرکت در معاملات دولتی و فراوانی تخلفات شامل نقض قوانین و مقررات، سهل‌انگاری در انجام وظایف محوله بوده است. 

وی با اشاره به نکات آموزشی که رعایت آن‌ها در پیشگیری از جرم، تخلف و سوءجریان حائز اهمیت است، ادامه داد: اشرافیت هرچه بیشتر به مراحل خرج به شرح قانون محاسبات عمومی شامل تشخیص، تعهد، آگاهی از جرائم خاص کارکنان دولت بالاخص موضوع ماده 598 قانون مجازات عمومی ناظر بر جابجایی اعتبار و تضییع حقوق بیت‌المال و ماده 540 قانون مجازات اسلامی مرتبط با گزارش خلاف واقع از مهم‌ترین این نکات است.

احمدی اظهار داشت: نظارت هرچه بیشتر مدیران بر‌ زیرمجموعه خود در اجرای ماده 92 قانون مدیریت خدمات کشوری، اعلام جرائم و تخلفات مربوطه به مقامات ذی‌صلاح مرجع قضایی، رسیدگی به تخلفات اداری، ارتقای سلامت اداری، دقت لازم در مبادله موافقت‌نامه اعتبارات عمرانی، رعایت الزامات پیش‌بینی شده برای هزینه‌کرد در فصول مربوطه، اخذ مجوزهای لازم از مبادی ذی‌ربط در جابجایی فصول و هماهنگی لازم با دستگاه‌های نظارتی از دیگر مواردی است که باید مدیران به آن توجه داشته باشند. 

وی ادامه داد: اعلام آسیب‌ها و موانع موجود در اجرای قوانین و مقررات به دستگاه‌های نظارتی، استفاده از ظرفیت آن‌ها به عنوان مشاور امین برای حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین و مقررات، توجه به گزارش‌های هشداری دستگاه‌های نظارتی از جمله بازرسی کل استان که با رویکرد پیشگیری از جرم و تخلف پیرامون موارد مهم و مبتلا به دستگاه‌ها ارسال می‌شود، از دیگر نکات حائز اهمیت است. 

در انتخاب پیمانکاران دقت و بر روند کار آن‌ها نظارت شود

بازرس کل استان تصریح کرد: دقت در انتخاب پیمانکار و نظارت منظم و موثر بر روند اجرای پروژه‌های عمرانی و مراقبت لازم از پیمانکاران در تهیه صورت وضعیت‌های مرحله‌ای با رعایت مدیریت زمان، رعایت دقیق قانون منع مداخله در معاملات دولتی(مناقصه و مزایده) و ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل، خریداری و استفاده از کالاهای تولید شده داخل کشور و پرهیز از خریدهای خارجی و مدیریت زمان در پیگیری امور ارباب رجوع در دستگاه و پاسخ به استعلامات مرتبط با شرکت‌ها و واحدهای تولیدی با رویکرد حمایت واقعی از سرمایه‌‌گذاری از جمله مواردی است که باید مورد توجه مدیران قرار گیرد. 

احمدی در پایان گفت: ضوابط اجرایی بودجه سالانه بالاخص احکام کاربردی بودجه و رعایت قوانین و مقررات مربوط به بکارگیری نیروی انسانی در دستگاه با اخذ مجوز لازم پس از طی مراحل گزینش نیز باید رعایت شود.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

 

منبع: فارس

کلیدواژه: علی احمدی مدیرکل بازرسی چهارمحال و بختیاری پرونده های بازرسی قوانین و مقررات دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۹۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه ۸۶ قانونگذار دموکرات به بایدن: اسراییل قوانین ما را نقض می‌کند

قانونگذاران دموکرات آمریکا در نامه‌ای به رئیس‌جمهور این کشور اعلام کردند شواهد نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی با ممانعت از ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه، قوانین ایالات متحده را نقض کرده است.

 به گزارش ایسنا، ۸۶ عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور اعلام کردند مانع‌تراشی‌های رژیم صهیونیستی در ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تضمین‌هایی که این رژیم برای تبعیت از قانون حمایت خارجی آمریکا داده را نقض می‌کند.

بر اساس این قانون، دریافت‌کنندگان حمایت‌های تسلیحاتی آمریکا باید از حقوق بشردوستانه بین‌المللی تبعیت کرده و اجازه دهند کمک‌های بشردوستانه بدون هیچ مشکلی به مقصد موردنظر تحویل داده شود.

قانونگذاران آمریکایی در نامه خود تصریح کردند کابینه رژیم صهیونیستی در برابر درخواست‌های متعدد واشنگتن برای باز کردن گذرگاه‌های مرزی زمینی و دریایی با هدف ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه مقاومت کرده است.

این اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در این نامه به گزارش‌هایی استناد کردند که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی نمی‌گذارد حمایت‌ها به میزانی به غزه ارسال شود که از قحطی جلوگیری شود.

در این نامه آمده است: ما از دولت آمریکا انتظار داریم تبعیت اسرائیل از قوانین موجود را تضمین کرده و برای پیشگیری از بحران انسانی مضاعف در غزه گام‌هایی ملموس بردارد.

بایدن از آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا خواسته تا روز چهارشنبه به کنگره این کشور گزارش دهد که آیا تضمین‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر رعایت قوانین بین‌المللی در استفاده از تسلیحات آمریکایی معتبر هستند یا نه.

در ماه میلادی گذشته دست‌کم چهار نهاد وزارت خارجه به بلینکن هشدار دادند که بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، رژیم صهیونیستی به تعهدات خود در این زمینه پایبند نبوده است.

قانونگذاران آمریکایی در این نامه با اشاره به ممانعت عامدانه از تحویل کمک‌های بشردوستانه به ساکنان غزه، نسبت به شیوه‌های جنگی رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی شدید کردند.

آنها از بایدن خواستند نتانیاهو را توجیه کند که تا وقتی کمک‌های بشردوستانه آن‌طور که باید به مردم غزه تحویل داده نشوند، ممکن است رژیم صهیونیستی دیگر صلاحیت دریافت کمک‌های تسلیحاتی آمریکا را نداشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهرکرد خنک‌ترین مرکز استان کشور
  • واگذاری ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی به سازمان تنظیم مقررات
  • تشکیل ۵۸ پرونده خرید ادوات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری
  • نقص فنی مینی‌بوس در چهارمحال و بختیاری 5 مصدوم برجای گذاشت
  • نامه ۸۶ قانونگذار دموکرات به بایدن: اسراییل قوانین ما را نقض می‌کند
  • تاکید استاندار بر تشکیل شورای عشایر چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت آگاهی عشایر کوچ رو از مخاطرات کوچ در شرایط بارانی
  • هشدار دموکرات‌ها به بایدن نسبت به نقض قوانین آمریکا توسط تل‌آویو
  • تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت به عشایر اندیشیده شود
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد