Web Analytics Made Easy - Statcounter

درباره نحوه ورود سیستم کمک داور ویدیویی به ایران روایت های مختلفی به گوش می رسد. از توافق های پنهانی تا تردیدی که در مورد کشور طرف قرارداد فدراسیون فوتبال وجود دارد و مهم تر از همه ترک تشریفات برای ورود عجله ای و شتابزده یک سیتمی که بیشتر به ست تاپ باکس شباهت دارد تا VAR و کارایی اش زیر سئوال است اما حالا خبر تازه ای به گوش می رسد مبنی بر این که نهادهای نظارتی به این موضوع ورود کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش طرفداری، گویا همزمان با بازی ایران و کره جنوبی، جلسه ای در یکی از نهادهای نظارتی با محوریت بررسی نحوه ورود VAR به ایران برگزار شده و در این جلسه ابهامات این اقدام مورد بررسی قرار گرفته است.

رسانه طرفداری همان گونه که قبل از بازی ایران و کره جنوبی وعده داده بود امشب در پرونده ای ویژه به ابهامات این موضوع می پردازد ولی مطابق اخباری که به خبرنگاران طرفداری رسیده، همزمان با بازی ایران و کره جنوبی، در جلسه ویژه ای موضوعات مختلفی درباره این قرارداد که فدراسیون فوتبال با یک شرکت به ظاهر بلژیکی بسته، مورد بررسی قرار گرفت.

گفته می شود آنچه بیش از همه مدنظر نهادهای نظارتی قرار گرفته این است که چرا فدراسیون فوتبال با وجود این که در مناقصه یک پاکت رسیده بود، تصمیم به ترک تشریفات گرفته است؟

فدراسیون فوتبال در تاریخ هشتم شهریور ماه اقدام به برگزاری یک مناقصه برای خرید و نصب سیستم کمک داور ویدیویی می کند و به شرکت های ایرانی که خواهان حضور در این مناقصه هستند، هفت روز فرصت می دهد مدارک موردنیاز را به دبیرخانه فدراسیون بفرستند و شرایط خود را اعلام کنند. شرایط سختی که در این فراخوان در نظر گرفته شده بود با مهلت تنها هفت روز، باعث می شود تنها یک شرکت خواهان حضور در این مناقصه شود اما فدراسیون فوتبال بدون باز کردن این پاکت و بدون مذاکره با این شرکت که مدعی بود تمامی مدارک موردنظر فدراسیون را ارائه کرده، ترک تشریفات می گیرد تا به صورت مستقیم برای مذاکره با یک شرکت خارجی وارد عمل شود. (اعلام شرایط اختصاصی شرکت در فراخوان سامانه کمک داور ویدئویی VAR)

گویا یک اپراتور تلفن و یک بانک هم حاضر بودند در این پروژه سرمایه گذاری کنند و اسپانسر باشند اما فدراسیون فوتبال تصمیم دیگری گرفت و از روش دیگری دنبال وارد کردن تجهیزات سیستم کمک داور ویدئویی رفت. فدراسیون پای الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا را وسط کشید تا هر چه سریع تر توافق با شرکت موردنظرش را اجرایی کند اما بعد از ورود سیستم به تهران، به نهادهای نظارتی گزارش شد هیچ الزامی در کار نبوده و نه فیفا و نه کنفدراسیون فوتبال آسیا هیچ داور یا ناظری را برای VAR در نظر نگرفته اند. همین موارد و شایعه هایی که پیرامون واسطه های این توافق به گوش می رسید، نهادهای نظارتی را حساس کرد و باعث شد آنها به این موضوع ورود کنند. 

منتظر خبرهای تکمیلی و گزارش اختصاصی طرفداری از این پرونده باشید…

 

بیشتر بخوانید:

حقایق تکان دهنده از اصرار به ورود VAR به ایران

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال نهادهای نظارتی کمک داور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۹۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت داور ایرانی در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا

دیدار دو تیم فوتبال بانوان اوراواردو ژاپن و هیوندای استیل کره جنوبی از فینال رقابت‌های جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا ۲۰۲۳ در حالی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه در شهر سایتاما ژاپن برگزار می‌شود که معصومه شکوری از ایران به عنوان ناظر داوری در این مسابقه حضور دارد.

داورانی از کشور چین قضاوت این بازی را برعهده دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • سپاهان: این داور را نمی‌خواهیم!
  • گل‌زنیِ داور در اروپا که سوژه رسانه‌ها شد | ویدئو
  • در نقد یک محرومیت عجیب؛ می‌توانید از ورود پیرمرد پرحاشیه سپاهانی به استادیوم جلوگیری کنید؟!
  • نظارت داور ایرانی در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • وزارت ورزش و مهدی تاج به اتفاقات ورزشگاه آزادی ورود کردند
  • فدراسیون فوتبال بانوان بقیه تیمها راهم محروم کرد!
  • ورود وزیر ورزش به حرکت جنجالی هوادار سپاهان
  • جانشین فغانی در داوری ایران مشخص شد
  • جام جهانی از تمام داوران فوتبال ایران گرفته شد | اعتراف مهم افشاریان؛ بله ما نتوانستیم
  • مافیا از هر اتوبوس داخلی چند هزار یورو به جیب می‌زند!  | «یک فرد خاص مانع ورود اتوبوس برقی به ایران شده ...»