Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@02:05:31 GMT

اعتراض«ایاد علاوی» به نتایج انتخابات

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۹۶۰۹

اعتراض«ایاد علاوی» به نتایج انتخابات

به نقل از رسانه‌های عراقی، ائتلاف الوطنیه به ریاست ایاد علاوی، نخست وزیر اسبق عراق نیز نتایج انتخابات پارلمانی را مردود دانسته و گفته است که این نتایج شماری از نامزدها که مورد اعتماد مردم بودند را حذف کرده که نامزدهای این ائتلاف جزو این افراد هستند.

 در این بیانیه تصریح شده است: «ما مخالفت کامل خود را با این نتایج مشکوک اعلام می کنیم که باعث شده تا تعداد زیادی از نامزدهای سرشناس و مورد اعتماد مردم - از جمله نامزدهای ائتلاف الوطنیه - راهی به پارلمان نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 ائتلاف الوطنیه در بیانیه خود هشدار داده است که وضعیت موجود به هدف اصلی انتخابات که همان اصلاح امور بوده، منجر نخواهد شد.

 براساس شمارس دستی آراء انتخابات، تعداد کرسی‌های ائتلاف الفتح به 19 کرسی، ائتلاف دولت قانون به 28 کرسی، جنبش امتداد به 13 کرسی و جریان الحکمه به  3 کرسی افزایش یافته است. احتمال تغییر در تعداد کرسی‌ها وجود دارد./تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: ایاد علاوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۹۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اسامی نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس بر اساس زیر اعلام شد:

۱- سمیه گلپور چمرکوهی
۲- ریحانه اخلاقی
۳- سمیه رفیعی
۴- زینب قیصری
۵- زهره سادات لاجوردی
۶- علی‌اصغر پورمحمدی
۷- ابوالقاسم جراره
۸- محمد سراج
۹- مجتبی رحماندوست
۱۰- علیرضا سلیمی
۱۱- حسین صمصامی مزرعه آخوند
۱۲- ابراهیم عزیزی
۱۳- پیمان فلسفی
۱۴- سیدنظام الدین موسوی
۱۵- سیدمرتضی محمودی
۱۶- احمد نادری

«احسان محمدحسینی»، مدیر روابط عمومی و امور رسانه شورای وحدت در خصوص این لیست گفت: در فرایند انتخاب نمایندگان تلاش شد در شرایط برابر از نظر صلاحیت، بانوان در اولویت قرار داشته و در صدر فهرست قرار گیرند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان نامزدهای حاضر در عرصه رقابت، ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

کد خبر 6095484

دیگر خبرها

  • صادق خان با کسب سومین دور شهرداری لندن رکوردشکنی کرد
  • نتایج فاجعه بار سوناک و محافظه کاران در انتخابات محلی انگلیس
  • تاثیر جنگ غزه بر انتخابات انگلیس
  • تاثیر جنگ غزه در انتخابات انگلیس
  • شکست حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس در انتخابات محلی
  • غزه عامل تعیین کننده بر انتخابات محلی انگلیس
  • نتانیاهو همچنان رو به سراشیبی سقوط
  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
  • فهرست نامزدهای اصولگرا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • اعلام لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات