Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@22:59:31 GMT

ارمنستان بازار خوبی برای کالای ایرانی است

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۷۹۹۱۹

ارمنستان بازار خوبی برای کالای ایرانی است

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا «آرتاشس تومانیان» چهارشنبه در نشستی با فعالان اقتصادی خوزستان در محل اتاق بازرگانی اهواز اظهارداشت: ارمنستان از سیستم بانکی بسیار توانمندی برخوردار است و علیرغم شیوع کرونا و همچنین جنگ ۴۴ روزه سال گذشته، از سال گذشته تاکنون نرخ تورم افزایش نداشته است.

سفیر ارمنستان در تهران تاکید کرد: برخی از شاخص‌ها نشان می‌دهد که ارمنستان با جمعیتی بالغ بر سه میلیون نفر نسبت به کشور روسیه و دیگر کشور‌های آسیای میانه بازار بهتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته تومانیان حجم مبادلات تجاری ایران با ارمنستان بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار در سال است.

وی ادامه داد: اتحادیه اروپا قرار است سال آینده میلادی، مبلغ یک میلیارد دلار برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها در این کشور هزینه کند.

سفیر ارمنستان تصریح کرد: بخش مهمی از این مبلغ قرار است در استان هم مرز با ایران هزینه شود که به ایجاد و توسعه زیرساخت‌های تجاری نیز توجه ویژه‌ای خواهد شد.

تومانیان یادآورشد: به منظور تداوم و افزایش حجم مبادلات تجاری با ایران، مسیر دسترسی جنوب به شمال ارمنستان برابر با استاندارد‌های بین المللی ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: در ساخت این مسیر دسترسی، چندین پل و تونل احداث می‌شود که تعدادی از پیمانکاران ایرانی نیز در بخشی از اجرای این پروژه مشارکت می‌کنند.

سفیر ارمنستان در تهران با تاکید بر اینکه حجم مبادلات تجاری ایران با اتحادیه اوراسیا از زمان عضویت در این اتحادیه افزایش ۴۰ درصدی داشته است گفت: پیش بینی می‌شود که در آینده ایران در این اتحادیه عضویت دائم پیدا کند.

وی تصریح کرد: کشور ارمنستان آمادگی دارد تا در آینده، میزبان هیات‌های تجاری از استان خوزستان باشد.

بر اساس این گزارش، سفیر جمهوری ارمنستان در تهران در بخشی از این نشست به سوالات فعالان تجار و بازارگانان خوزستانی در راستای توسعه روابط تجاری پاسخ داد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول علی اکبر یوسفی عزت الله مهرآوران محمدرضا گرایی میثم دلخانی ارمنستان سفیر ارمنستان در تهران کالای ایرانی آرتاشس تومانیان ربیع الاول علی اکبر یوسفی عزت الله مهرآوران محمدرضا گرایی میثم دلخانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۹۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش بین‌المللی فرصت‌های صادراتی شرکت های فناور و دانش بنیان در کشورهای آسیای میانه به‌ویژه ازبکستان به میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و همکاری اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان، امروز در سالن جابرحیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

امید رضایی‌فر، مدیرکل سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم درباره ظرفیت های نظام دانشگاهی کشور در حوزه فناوری گفت: نظام دانشگاهی ایران به‌عنوان یک حلقه متصل به حوزه صنعت و فناوری، موفق به تربیت نیروی انسانی متخصص بسیاری در جهان فناوری شده است.

وی ادامه داد: اکنون حدود بیش از ۳ میلیون دانشجو، در‌حوزه‌های مختلف درحال تحصیل هستند. از این میان حدود ۱۰۰ هزار نفر دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف جهان در‌ ایران تحصیل می‌کنند.

رضایی‌فر به اهمیت پارک‌های علم و فناوری در کشور اشاره کرد ‌و گفت: حدود ۶۰ پارک علم و فناوری در کشور درحال فعالیت هستند که در این پارک‌ها، ۱۲ هزار شرکت فناور در این فضا مستقر شده شده‌اند.

وی درباره گام‌های توسعه‌ای اکوسیستم فناوری در ایران توضیح داد: اکنون به دنبال آن هستیم که بتوانیم تاثیرگذاری دانش در اقتصاد را در فضاهای فناورانه ایران توسعه بدهیم.

رضایی‌فر ادامه داد: منظور از توسعه دانش در حوزه اقتصادی، اتصال هرچه بیشتر شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ایرانی به بازار و اقتصاد داخلی و بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: به‌طور حتم، حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در کشورهای مختلف با اهداف مشترک بسیار مثمرثمر خواهد بود.

رضایی‌فر گفت: اکنون به‌دنبال تشکیل اتاق مشترک بازرگانی و دبیرخانه‌ای برای اتصال هرچه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به بازار کشور های آسیای میانه از جمله کشور ازبکستان هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • ضرورت تثبیت مقاصد صادراتی از سوی بازرگانان
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • ما آماده تعامل هستیم، حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازرگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید