Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، احمد الطیب، شیخ الازهر مصر اوایل ماه آتی قصد دارد به عراق سفر کند.

منابع آگاه تصریح کردند: نهاد الازهر در مصر این سفر را تایید کرده و عراق در حال آمادگی برای آن است.

به گفته این منابع، قرار است نخستین دیدار شیخ الازهر با آیت‌الله العظمی سیستانی، مرجعیت عالیقدر تشیع در نجف اشرف باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع یاد شده تصریح کردند: شیخ الازهر به محض ورود به عراق با آیت‌الله العظمی سیستانی دیدار خواهد کرد همچنین برنامه‌ریزی شده تا وی از اماکن و مرقدهای متبرکه در کربلای معلی و نجف اشرف زیارت کند.

به گفته منابع مذکور، در برنامه سفر شیخ الازهر که به صورت دقیق و مشخص چیده شده است، پس از دیدار با مرجعیت عالیقدر تشیع در ضریح امام علی (ع) نماز خواهد خواند و بعد از آن با علمای بزرگ نجف دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

منابع یاد شده اظهار کردند: این سفر تاریخی مدت زیادی است که قرار است انجام شود و از سال ۲۰۰۳ دولت‌های عراق از وی دعوت کرده‌اند به این کشور سفر کند؛ اما تاکنون این سفر تحقق نیافته است.

به گفته این منابع، دلیل عدم انجام این سفر بیشتر به خاطر شرایط امنیتی و سیاسی آشفته عراق بوده؛ اما این کشور اکنون امن‌تر از گذشته است و مانعی برای انجام این سفر وجود ندارد.

گفتنی است «سعد کمبش»، رئیس دیوان اهل سنت عراق در ماه مارس گذشته به قاهره سفر و با شیخ الازهر دیدار و گفت‌وگو کرد و به نیابت از دولت عراق از وی دعوت کرد به این کشور سفر کند.

منبع: الف

کلیدواژه: شیخ الازهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۷۹۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران

نمایندگان فدراسیون تیراندازی عراق از فدراسیون تیراندازی ایران، سالن‌های تیراندازی و سایت اهداف پروازی بازدید کردند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، خضیه عباس و علی حسون، نمایندگان فدراسیون تیراندازی عراق صبح امروز (پنجشنبه 13 اردیبهشت) با حضور در فدراسیون تیراندازی کشورمان ضمن دیدار با مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون از زیر ساخت‌های تیراندازی ایران شامل سایت اهداف پروازی، سالن‌های 10 متر و 25 متر و فینال بازدید کردند.

خضیه عباس در این دیدار عنوان داشت: ایران و عراق دو کشور مسلمان هستند و ما  یک مذهب داریم. ایران در تیراندازی پیشرفت زیادی داشته و ما در فدراسیون تیراندازی عراق به کمک شما نیاز داریم. باعث افتخار است که در راه پیشرفت خود از شما کمک بخواهیم.

وی در ادامه افزود: در رشته تفنگ یک دختر تیرانداز عراقی به نام زینب با وایلد کارت فدراسیون جهانی جواز حضور در المپیک پاریس را به دست آورده است، اما او مربی حرفه‌ای ندارد. درخواست داریم در این مورد به ما کمک کنید.

مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی کشورمان ضمن خوشامدگویی به نمایندگان فدراسیون عراق و تاکید بر ارتباط نزدیک دو کشور اظهار داشت: کاملا آماده هستیم که به تیراندازی عراق کمک کنیم و در خصوص مربی نیز حتما همکاری نزدیکی با شما خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران
  • عکسی از سید حسن خمینی در حال عیادت از یک مرجع تقلید
  • روایتی اجمالی از زندگینامه، تحصیلات و خدمات حضرت آیت‌الله رئوفی
  • اسناد ساواک درباره‌ی همسر حاج آقا مصطفی خمینی چه می‌گویند؟
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • انتشار اسناد ساواک درباره بازرسی از همسر سیدمصطفی خمینی
  • شادی سیستانی ها ٰ؛ آب هیرمند سیستان را اینگونه زیبا کرد | تصاویر
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • فیلم| افشاگری‌های عضو بریده منافقین در دادگاه: ۴۰۰ مستشار نظامی عراق در پادگان اشرف حضور داشتند!