Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@14:59:41 GMT

نقش پررنگ استانداردها در توسعه اقتصاد گیلان

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۰۰۳۹

نقش پررنگ استانداردها در توسعه اقتصاد گیلان

ایسنا/گیلان مدیر کل استاندارد گیلان گفت: استانداردها نقش پررنگی در بهبود شرایط اقتصادی و دیگر بخش های استان بهتر دارند.

مهناز جعفریان امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت روز جهانی استاندارد، اظهار کرد: با توجه وضعیت و مشکلات کرونایی جهان شعار امسال سازمان استاندارد جهانی با عنوان "چشم اندازی مشترک برای جهانی بهتر" تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر بخواهیم در همراهی در حوزه صنعت و خدمت پیش برویم باید در استانداردسازی ها هم قدم و همفکر باشیم.

جعفریان با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان سال رفع موانع تولید ادامه داد: برای تحقق این هدف مهم برنامه ریزی شده تا حد امکان از بروکراسی های دست و پا گیر پرهیز شود و می خواهیم تا حد امکان راهکاری برای تسهیل و تسریع فرایندها و کسب و کار وجود داشته باشد.

جعفریان با تاکید بر اینکه ملزم به حمایت از صادرات هستیم و باید به صادرات قدرت دهیم تا در فرایند اقتصادی جهان بدرخشیم، اضافه کرد: در حال حاضر ۳۶ هزار استاندارد ملی مدون داریم و در برخی از این استانداردها بازنگری در دستور کار قرار گرفته تا متناسب با تکنولوژی روز حرکت شود.

جعفریان ادامه داد: تمام فعالیت ها در حوزه اجراهای استاندارد ها فعالیت های پویا و مستمر هستند و در استان درصد افزایش خوبی را هم در نظارت بر واحدهای تولیدی و خدماتی را کسب کرده ایم.

مدیرکل استاندارد گیلان خاطرنشان کرد: با آموزش های آنلاین موفق شدیم به میزان ۱۵ هزار نفر ساعت کلاس برای افراد مختلف برگزار کنیم.‌

جعفریان با بیان اینکه برخی از واحدهای تولیدی در استان مصرف انرژی زیادی دارند، اظهار کرد: ۱۴ گروه صنعتی ارزیابی شدند و برای این صنایع انرژی بر فرایند استاندار سازی را تعریف کردیم و با برنامه ریزی ها مصرف انرژی را کنترل می کنیم تا سطح مصرف انرژی به حد استاندارد برسد.

جعفریان به ارزیابی ها در نازل سوخت جایگاه های سی ان جی اشاره کرد و افزود: ۲۲۳۷ نازل سوخت را نظارت کردیم، نمونه برداری هوایی نیز از جایگاه سوخت انجام شده و همچنین کیفیت بنزین و سوخت های در سطح استان مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی یادآور شد: امسال ۱۱۶ نازل سی ان جی از لحاظ کالیبراسیون را ارزیابی کردیم و هر جایگاهی که مشکلات فنی داشته باشد قطع گاز صورت خواهد گرفت که در ۶ ماهه اول امسال برای ۳۲ جایگاه به طور موقت مجبور به قطع گاز شدیم.

مدیرکل استاندارد گیلان از ارزیابی ترازوها و باسکول  واحدهای صنفی و تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ۱۲ آزمایشگاه خبر داد و گفت: در برخی موارد ارزیابی از راه دور نیز انجام می شود.

وی تصریح کرد: اداره کل استاندارد گیلان علاوه بر اینکه در مسیر حرکت و کمک به واحدهای تولیدی گام بر می دارد با متخلفین بدون اغماض برخورد خواهد داشت.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی استاندارد بازار استاندارد گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۰۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق گروه ۷ برای تعطیلی نیروگاه‌های زغال سوز تا ۲۰۳۵

وزیران انرژی گروه هفت برای تعطیلی نیروگاه‌های زغال سوز تا در نیمه اول دهه ۲۰۳۰ به توافق رسیدند.

به گزارش ایسنا، گیلبرتو پیچتو فراتین، وزیر انرژی ایتالیا که ریاست نشست وزرای گروه هفت در تورین را برعهده داشت، گفت: یک توافق فنی وجود دارد. ما قرارداد سیاسی نهایی را روز سه شنبه امضا خواهیم کرد.

این وزیران روز سه شنبه، بیانیه نهایی حاوی جزئیات تعهد گروه هفت برای کربن زدایی از اقتصادهایشان را صادر خواهند کرد. پیچتو گفت: وزیران همچنین سرگرم بررسی محدودیت‌های احتمالی برای واردات گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) روسیه به اروپا هستند که کمیسیون اروپا قرار است در کوتاه مدت، پیشنهاد کند. این موضوع در برنامه فنی و سیاسی گروه هفت قرار دارد.

زغال سنگ و نیروی هسته‌ای

توافق در خصوص زغال سنگ، به منزله گام قابل توجهی در مسیری است که سال گذشته در نشست اقلیمی کشورهای متحد COP۲۸ برای حذف سوخت‌های فسیلی، اعلام شده بود. زغال سنگ، آلاینده‌ترین سوخت فسیلی به شمار می‌رود.

ایتالیا در سال میلادی گذشته، ۴.۷ درصد از کل برق خود را از طریق نیروگاه‌های زغال سوز تامین کرد. این کشور قصد دارد نیروگاه‌های زغال سوز خود را تا سال ۲۰۲۵ و نیروگاه جزیره ساردینیا را در سال ۲۰۲۸ تعطیل کند.

در آلمان و ژاپن، زغال سنگ نقش بزرگتری دارد و سهم برق تولید شده با استفاده از زغال سنگ، بالاتر از ۲۵ درصد از کل تولید در سال گذشته بود.

گروه هفت در سال گذشته تحت ریاست ژاپن، متعهد شد اقدامات قاطعی به سوی حذف نیروگاه‌های زغال سوز بردارد اما ضرب الاجل مشخصی تعیین نکرده بود.

انرژی هسته‌ای و سوخت‌های زیستی، دو موضوع دیگر در صدر برنامه ایتالیا هستند و وزیر انرژی این کشور اعلام کرد هر دو سوخت در بیانیه نهایی، در میان گزینه‌های کشورهای گروه هفت ذکر خواهند شد که می‌توانند برای کربن‌زدایی تولید برق و حمل و نقل، استفاده شوند.

بر اساس گزارش رویترز، بلوک گروه هفت ممکن است ضرروت افزایش ۶ برابری ظرفیت باتری تا سال ۲۰۳۰ در مقایسه با سطح سال ۲۰۲۲ را اعلام کنند زیرا ظرفیت باتری برای ذخیره انرژی تجدیدپذیر، ضروری است.

دیگر خبرها

  • توافق گروه ۷ برای تعطیلی نیروگاه‌های زغال سوز تا ۲۰۳۵
  • انشعابات گاز علت اصلی هدر رفت انرژی
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب می‌زند
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب خودرو می‌زند
  • بوشهر سومین استان کشور در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است
  • استان بوشهر در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش بنیان رتبه سوم کشور شد
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات