Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@23:54:36 GMT

واکنش ها به نتایج اولیه انتخابات عراق

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۰۵۳۳

واکنش ها به نتایج اولیه انتخابات عراق

«حسن سلمان» مدیر بخش اطلاعات و ارتباطات کمیسیون عالی انتخابات عراق روز چهارشنبه در سخنانی به دنبال بالاگرفتن اعتراضات به نتایج اولیه انتخابات پارلمانی اعلام کرد که «نتایج قابل تغییر است ولی کمیسیون انتخابات تحت تأثیر فشارها قرار نخواهد گرفت».

به گزارش خبرگزاری دولتی عراق (واع)، حسن سلمان افزود: «نتایج اولیه خیلی زود اعلام شد، زیرا طبق تصمیمات کمیسیون، باید نتایج اولیه ظرف ۲۴ ساعت و یک روز پس از برگزاری انتخابات اعلام می‌شد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون انتخابات عراق تأکید کرد: «نتایج اولیه قابل تغییر است و باید منتظر نتایج نهایی انتخابات پارلمانی ماند».

رئیس سازمان حشد شعبی که ریاست ائتلاف «پیمان ملی» را بر عهده دارد، درباره فرآیند اعلام نتایج انتخابات عراق و شمارش آرا ابراز تأسف کرد و گفت که فرآیند شمارش آرا «جانبدارانه» آغاز شد.

اعتراضات احزاب و جریان‌های سیاسی و ائتلاف‌های مهمی همچون ائتلاف الفتح، دولت قانون، حزب اسلامی عراق از احزاب اهل سنت و حتی اتحادیه میهنی کردستان عراق به نتایج اعلام شده پنجمین انتخابات پارلمانی عراق کماکان ادامه دارد.

معترضان از بروز تقلب گسترده در انتخابات ۱۰ اکتبر سخن می‌گویند، اما کمیسیون عالی انتخابات هرگونه تقلب در انتخابات را رد کرده و معتقد است که دستگاه‌های مربوط به رای‌گیری دارای سیستم‌های پیشرفته‌ است و نسبت به تخلف احتمالی حساسیت زیادی دارد و به همین دلیل امکان سوء استفاده از آن وجود ندارد.

رای‌گیری برای انتخاب نمایندگان پارلمان عراق که هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، بامداد روز یکشنبه ساعت ۷ صبح به وقت محلی آغاز و ساعت ۶ بعد از ظهر بدون تمدید به پایان رسید./ایسنا

درخواست «العصائب» و «حقوق» برای تصحیح نتایج انتخابات عراق

رهبران ائتلاف «العصائب» و جنبش «حقوق» ضمن درخواست از هواداران خود برای اعتراض به نتایج انتخابات پارلمانی شده، اعلام کردند که کمیسیون انتخابات عراق در نتایج اولیه بازنگری و وضعیت را اصلاح کند.

به گزارش ایسنا، «حسین مونس» رئیس جنبش «حقوق» گفت: آنچه کمیسیون انتخابات در مورد آرای جنبش حقوق به این روش مسخره‌آمیز اعلام کرده، با آنچه ما در اختیار داریم، کاملاً متفاوت است.

وی گفت: نتایجی که تا ساعت دو بعد از ظهر روز انتخابات در اختیار ما بود، پیروزی ۱۲ نامزد را نشان داد و ۶ نامزد دیگری که شایستگی پیروزی را داشتند، از جنبش حقوق بودند.

به گزارش شفق نیوز، «حسن سالم» نامزد عصائب اهل الحق گفت: آرای العصائب در همه حوزه‌های انتخابی بیشتر از نتایج اعلام شده توسط کمیسیون انتخابات است.

وی افزود: ما به کمیسیون فرصت می‌دهیم تا خودش را بازبینی کند و مسئولیت تنشی را که در خیابان عراق ایجاد کرده است، بر عهده بگیرد و برای روشن شدن حقیقت و مشخص شدن تکلیف آرای به سرقت رفته، باید همه آرا به صورت دستی بازشمارش شوند.

حسن سالم در پایان تصریح کرد: تخلفاتی در کمیسیون انتخابات صورت گرفته است و در همه کارهای خود بی‌طرف نبود و علیه برخی نامزدها و احزاب سیاسی برای طرفداری از حزبی خاص عمل کرد و ما درباره این اقدام مسخره آمیز سکوت نخواهیم کرد.

رئیس جنبش حقوق گفت: برخی از مراکز انتخاباتی در روز انتخابات اشغال شده‌اند و ما در این باره به کمیسیون شکایت کردیم.

مونس گفت: ما به شمارش الکترونیکی اعتماد نداریم و بسیاری از مشکلات فنی در روز انتخابات بوجود آمد و ناظران ما از مراکز انتخابی اخراج شدند و ما نمی‌خواهیم پارلمان ۲۰۱۸ تکرار شود.

وی ادامه داد: ما خواستار شمارش آرا در مراکز مشکوک هستیم و از نامزدهایی متضرر شدند می‎خواهیم تا این موضوع را در کنفرانسی مورد بحث و گفت‌وگو قرار دهند.

منبع: فردا

کلیدواژه: کمیسیون انتخابات عراق انتخابات پارلمانی کمیسیون انتخابات انتخابات عراق نتایج اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۰۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد : همسان سازی حقوق معلمان باید از ابتدای فروردین ماه امسال اجرایی می‌شد و دولت موظف است که مابه تفاوت افزایش حقوق در فروردین ماه را در حقوق اردیبهشت ماه برای بازنشستگان اعمال کند.

کیومرث سرمدی واله عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با  خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : بازنشستگان جز اقشار زحمت کشی هستند که با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند. در عین حال حداقل دریافتی آن‌ها پاسخگوی نیاز‌های زندگی آن‌ها نیست.

وی افزود: کمیسیون اجتماعی برای حل این مشکل از سال گذشته موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان را در دستور کار قرار داد تا بازنشستگان بتوانند حداقل ۹۰ درصد دریافتی شاغلان را دریافت کنند.

سرمدی واله اظهارداشت : این موضوع بعد از تصویب در صحن علنی مجلس، در برنامه هفتم توسعه نیز مصوب شد و لذا درحال حاضر هیچ مانع قانونی برای اجرای این قانون وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس  تاکید کرد : همسان سازی حقوق معلمان باید از ابتدای فروردین ماه امسال اجرایی می‌شد و دولت موظف است که مابه تفاوت افزایش حقوق در فروردین ماه را در حقوق اردیبهشت ماه برای بازنشستگان اعمال کند.

دیگر خبرها

  • واکنش جالب نویدکیا به غیبت منتظر محمد
  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد
  • واکنش علی ربیعی به حملات دولت به مرکز پژوهش های مجلس /نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • سرپرست فدراسیون دوومیدانی: من و وزارت نظری در مورد انتخابات نداریم/ معتمدی: انتخابات کمیسیون ورزشکاران باطل شد+ فیلم