Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دویچه‌وله، در وب‌سایت پزشکی Everydayhealth فواید مصرف برخی از بهترین میوه‌ها و سبزیجات پاییزی معرفی شده است که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

زغال‌اخته: زغال‌اخته به‌دلیل داشتن رنگدانه‌های آنتوسیانین، به‌عنوان یک خوردنی سالم شناخته می‌شود. آنتوسیانین‌ها که فیتوشیمیایی هستند و رنگ آبی توت‌ها را موجب می‌شوند، خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیب: ممکن است هیچ میوه‌ای در فصل پاییز بیشتر از سیب محبوب نباشد. سیب را با پوست بخورید زیرا حاوی مقدار زیادی فیبر و همچنین پلی‌فنول است. پوست سیب ویتامین C دریافتی را افزایش می‌دهد. علاوه‌ براین، پلی‌فنول‌هایی به نام فلاونوئیدها که در سیب و توت‌ها و چای سبز یافت می‌شوند، احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می‌دهند.

گلابی: تقریباً ۸ میلی‌گرم ویتامین C و ۲۰۶ میلی‌گرم پتاسیم را از یک گلابی متوسط ​​دریافت خواهید کرد. پتاسیم برای کمک به عملکرد بهتر سلول‌ها بسیار مهم است.

کرن‌بری: کرن‌بری با رنگ قرمز چشم‌نواز یک انتخاب مغذی است. به‌گفته محققان دانشگاه ماساچوست، آنتوسیانین‌هایی که رنگ مشخصی به این میوه‌های قرمز می‌دهند، ممکن است به کاهش استرس اکسیداتیو کمک کند.

کدو حلوایی: کدو حلوایی حاوی بتاکاروتن است: ۵ هزار و ۹۲۰ میکروگرم بتاکاروتن در یک فنجان کدو حلوایی وجود دارد. بر اساس اعلام مرکز پزشکی دانشگاه روچستر، این رنگدانه گیاهی که به کدو حلوایی رنگ نارنجی می‌دهد، توسط بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود. ویتامین A برای ایمنی و سلامت چشم مفید است و حتی به حفظ قلب، ریه‌ها و کلیه‌ها نیز کمک می‌کند.

تره‌فرنگی: این سبزی حاوی فلاونوئیدهای زیادی به ویژه کامفرول است که یک اثر محافظتی در برابر بیماری‌های قلبی دارد. تحقیقات امیدوارکننده‌ای در مورد تره‌فرنگی وجود دارد. مطالعات نشان داده که خوردن تره‌فرنگی و پیاز، احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ را در مردان و زنان کاهش می‌دهد.

سیب‌زمینی شیرین: یک انتخاب مغذی و خوشمزه در هر زمان از سال به‌ویژه در فصل پاییز است. سیب‌زمینی شیرین حاوی مقدار زیادی مواد مغذی از جمله فیبر، ویتامین A و ویتامین C است. در واقع، یک سیب‌زمینی شیرین متوسط ​​۳.۶ گرم فیبر دارد. این نوع سیب‌زمینی حاوی مقادیر زیادی منیزیم است که ضربان‌های طبیعی قلب را در بدن انسان حفظ می‌کند. همچنین به تنظیم قند خون کمک کرده و با متابولیسم انرژی و سنتز پروتئین همراه است.

کلم بروکلی: کلم بروکلی به‌همراه گل‌کلم در پاییز به‌وفور یافت می‌شود. این سبزی حاوی سولفورافان است. این ماده مغذی موجود در کلم بروکلی می‌تواند از شما در برابر برخی سرطان‌ها محافظت کند. طبق مطالعه منتشرشده در دسامبر ۲۰۱۴ در مجله نیچر، محققان حتی در حال بررسی این موضوع هستند که آیا سولفورافان می‌تواند به عنوان درمان سرطان استفاده شود؟

کد خبر 631891 برچسب‌ها پاییز تغذیه سالم تغذیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پاییز تغذیه سالم تغذیه کدو حلوایی سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۰۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D

 

به گزارش تابناک، برای رشد و تکامل عضلات وجود سطح کافی از ویتامین D اهمیت دارد. نبود مقادیر لازم از ویتامین D در بدن می تواند منجر به ضعیفی شود که فرد را مستعد ابتلا به بیماری، شکنندگی استخوان ها و سایر مشکلات جسمی دیگر می‌کند.

به گزارش روزنامه تایمزآو ایندیا، اما این پرسش مطرح است که وقتی سطح ویتامین D در بدن از میزان طبیعی خود فراتر رود چه اتفاقی می‌افتد؟

افزایش سطح کلسیم خون: از آنجایی‌که ویتامین D نقش کلیدی در جذب کلسیم دارد، سطح بالای این ویتامین به طور خودکار منجر به افزایش سطح کلسیم در بدن می شود. سطح بالای کلسیم با علائمی مانند ناراحتی گوارشی مانند حالت تهوع، یبوست و درد معده نشان داده می شود. سرگیجه، توهم، بی اشتهایی، سنگ کلیه، فشار خون بالا، کم آبی بدن و ناهنجاری های قلبی از دیگر علائم بالا بودن سطح کلسیم به حساب می آیند.

تغییر وضعیت روانی: از آنجایی‌که بالا بودن سطح کلسیم پیامد مستقیم وجود سطح بالایی از ویتامین D است، می تواند به تغییر وضعیت ذهنی و روانی منجر شود که با حالت گیجی، روان پریشی و افسردگی خود را نشان می‌دهد.

مشکلات کلیوی: مسمومیت با ویتامین D می تواند منجر به آسیب کلیه یا گاهی اوقات نارسایی آن شود. بالا رفتن سطح کلسیم ناشی از افزایش سطح ویتامین D منجر به از دست دادن آب بدن از طریق تکرر ادرار و انباشت کلسیم در کلیه ها می شود.

مشکلات گوارشی: علائمی مانند تهوع، استفراغ، یبوست، اسهال و کم اشتهایی همگی از پیامدهای افزایش سطح کلسیم خون هستند و این علائم ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. داشتن علائم گوارشی نشانه مسمومیت احتمالی ویتامین D است.

دیگر خبرها

  • عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D
  • فواید این گیاه خوراکی در کاهش وزن و حفاظت از قلب
  • سبزی‌های بی‌نظیر برای کنترل قند خون
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • نفخ لوبیاها را چطور بگیریم ؟ ؛ طرز تهیه خوراک لوبیا | این غذا سرشار از آنتی اکسیدان است | فوت و فن خوشمزه‌تر شدن این غذای سالم و خانگی
  • سم زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار !
  • خوراکی‌هایی که بهتر است با معده خالی خورده نشوند
  • این ویتامین‌هادر کاهش یبوست موثر هستند