Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@22:06:31 GMT

۷ویژگی مواد شوینده لباس که از آن بی خبرید

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۰۷۲۴

۷ویژگی مواد شوینده لباس که از آن بی خبرید

به گزارش اقتصادآنلاین؛  این مواد می توانند خاصیت چند کاره در خانه شما داشته باشند. به عنوان مثال  می توانید از هر دو نوع مایع و پودری برای تمیز کردن لوله تخلیه سینک اجاق گاز یا ماشین خود استفاده کنید. ما در این جا هفت مورد را ذکر کرده ایم که می توانید با مواد شوینده لباس آن ها را تمیز کنید.

1. باز کردن لوله فاضلاب مسدود شده

آیا فاضلاب شما مسدود شده است؟  با لوله کش تماس نگیرید ابتدا این ترفند را امتحان کنید حدود 60 میلی لیتر مواد شوینده را در سینک ظرفشویی بریزید و سپس (به آرامی) یک لیتر آب جوش را در آبریز بریزید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آب گرم و شوینده مایع با هم کار می کنند تا انسداد را برطرف کنند این کار باعث می شود تا مسدودیت لوله باز شود.

2. ساختن پاک کننده همه منظوره

استفاده از مواد شوینده همچنین برای تمیز کردن همه کاره بسیار مناسب است برای این کار ، 80 میلی لیتر سفید کننده ، 4.5 لیتر آب و یک قاشق چایخوری شوینده لباس را با هم مخلوط کنید روی دیوارهای حمام و تقریباً روی هر سطح دیگری از خانه به طور شگفت انگیزی کار می کند.

3. از بین بردن لکه ها

وقتی به آن فکر کنید منطقی است که همان خاصیت ضد لک که به تمیز کردن لباس های شما کمک می کند روی مبل ها و فرش نیز کار کند پودر شوینده را روی لکه بمالید و آن را به آرامی با یک پارچه مرطوب بمالید تا شوینده روی لکه بماند پنج دقیقه صبر کنید سپس پودر اضافی را پاک کرده و این کار را تا زمانی که لکه از بین برود ادامه دهید.

4. شستن ماشین

مواد شوینده برای تمیز کردن قسمت بیرونی خودرو ایده آل است. به راحتی خاک را از بین می برد. حتما مطمئن شوید که شوینده رقیق باشد فقط یک قاشق غذاخوری مواد شوینده برای هر سطل آب کافی است.

اگر مواد شوینده غلیظ باشد می تواند به رنگ ماشین شما آسیب برساند چیزی که ما قصد داریم از آن اجتناب کنیم! البته می توانید از مواد شوینده لباسشویی برای داخل خودرو همانطور که در بالا توضیح داده شد استفاده کنید.

5. تمیز کردن کف زمین

آنزیم های تمیز کننده در مواد شوینده برای از بین بردن آلودگی کف بسیار مناسب است . سطل خود را با آب داغ و یک قاشق چایخوری شوینده لباس پر کنید. فقط کمی مواد شوینده کافی است. هنگام تمیز کردن  تا جایی که می توانید آب اضافی را از دستمال خود خارج کنید. اگر پاک کننده شما خیلی مرطوب باشد ، رگه هایی روی زمین باقی می ماند.

6. قفسه های فر

آیا در اجاق گاز قفسه های چرب دارید ؟ محلول شوینده لباسشویی برای این کار مفید است ! قفسه های چرب را در یک وان بزرگ قرار دهید و وان را با آب داغ پر کنید تا قفسه ها زیر آب بروند . 180 میلی لیتر مواد شوینده را اضافه کنید و بگذارید یک شب خیس بخورد. سپس ، چربی و آلودگی را با یک اسفنج یا یک برس نرم پاک کنید و ... قفسه های فر شما دوباره تمیز می شوند.

7. پیشگیری از لکه ها

لکه های سرسخت مانند خون را می توان با مواد شوینده لباسشویی برطرف  کرد. در واقع برخی می گویند این کار بهتر از استفاده از یک محصول خاص جداگانه است. یک شوینده مایع را مستقیماً روی لکه بریزید. پارچه را به آرامی به هم بمالید یا از مسواک با موهای نرم برای تمیز کردن مواد شوینده به الیاف لباس و حرکت دایره ای استفاده کنید. سپس ، لباس را طبق معمول بشویید ، لکه ها از بین رفته اند!

پربیننده ترین افراد بالای ۶۰ سال که سینوفارم زده اند، دوز سوم را نیز بزنند بهترین میوه ها برای بیماران دیابتی کاهش ۶۷ درصدی خطر مرگ کرونا با داروی آنتی‌ بادی آسترازنکا آیا دانه‌ سیب سمی است؟ واکسن کرونا چه مدت در بدن شما باقی می‌ ماند؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مواد شوینده مواد شوینده لباس برای تمیز کردن قفسه ها لکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۰۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، زائران عمره‌گزار ایرانی بعد از پنج روز اقامت در مدینه منوره و زیارت مرقد رسول الله (ص)، ائمه بقیع و شهدای احد شب گذشته در مسجد شجره حاضر شده و لباس احرام بر تن کردند.

زائران کاروان کرمانشاه در مسجد شجره یکی از میقات‌های هفتگانه به نیت عمره از لباس دنیوی خارج شدند و لباس بندگی و پاکیزگی احرام را به تن کردند.

عمره گذاران در حالی به سوی کعبه راهی شدند که با گفتن تلبیه، لبیک اللهم لبیک، در فضایی معنوی و روحانی رهسپار مکه مکرمه شدند.

گفتنی است یک کاروان از زائران استان کردستان نیز پیش تر راهی مکه مکرمه شد و این دو کاروان اولین کاروان های زائران ایرانی بعد از تعطیلی ۹ ساله عمره بودند.

مسجد شجره که مسجد ذوالحلیفه نیز نامیده می شود، از مساجد تاریخی منطقه مدینه است که در هشت کیلومتری جنوب غربی مسجدالنبی و در مسیر مکه قرار دارد. این مسجد، میقات کسانی است که برای عمره تمتع و عمره مفرده از مدینه به مکه می روند.

کد خبر 6092470

دیگر خبرها

  • عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند
  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش
  • طرح «نور» است یا «زور»؛ روحانیون برای جنگ با که لباس نظامی پوشیده‌اند؟
  • اصالت لباس محلی عشایر ایل شاهسون
  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • (عکس) استوری تند و تیز محمد انصاری؛ برای نبرد با زمین‌خواری و اختلاس لباس رزم به تن کنید!
  • واکنش ابطحی به تجمع برخی روحانیون قم با لباس نظامی
  • پس لرزه‌های تجمع روحانیون قم با لباس نظامی