Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی – همه چیز از حرکت جالب و خاص امیرحسین زارع در اسلو شروع شد. جایی که تنها چند ثانیه پس از تمام شدن وقت کشتی و غلبه بر گنو، درست وسط تشک کشتی با دست‌های خودش تاج‌گذاری کرد و کمربند قهرمانی بست. حق هم داشت، چراکه هم طاها آکگول و هم گنو، مدعیان اصلی قهرمانی را در نیمه‌نهایی و فینال برده بود و بدون هیچ حرف و حدیثی به قهرمانی رسیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این معادله اما یک مجهول دیگر هم داشت که البته قرار نبود در نظر گرفته شود. گابل استیوسن آمریکایی که در توکیو قهرمان شده بود، یک طرف دیگر ماجرا بود اما چند هفته پس از المپیک به طور رسمی اعلام کرده بود که دیگر کشتی نخواهد گرفت و دوست دارد کارش را در رینگ کشتی‌کج ادامه دهد. به همین خاطر هم تاج پادشاهی سنگین‌وزن، برازنده امیرحسین زارع بود.  کری‌خوانی به سبک آمریکایی

خط و نشان علنی و جسورانه زارع در اسلو، حتی استیوسن خداحافظی کرده را هم تحریک کرد تا یک بار دیگر به تشک بازگردد. او در ابتدا اعلام کرد که پادشاهی زارع در حضور او معنا ندارد و کشتی‌گیر ایران زمانی می‌تواند تاج‌گذاری کند که او نباشد. حالا هم که در یک کامنت توییتری از ایران خواسته که زارع را برای رقابت بهمن‌ماه ایران و آمریکا به همراه خودش ببرد. رقابتی که قرار است ۲۳ بهمن و به دعوت فدراسیون کشتی آمریکا برگزار شود و حالا شاید یک رویداد فوق جذاب را در خود داشته باشد. چهره‌های رسانه‌ای

رفتار امیرحسین زارع در المپیک و نروژ و صرف حضور استیوسن در کشتی‌کج، نشانه آشکاری است که هر دوی این ورزشکاران، چهره‌هایی به شدت رسانه‌ای و دیوانه هیاهو و توجه‌اند. هر دو قدرتمند، باهوش و صدالبته در اوج جوانی. به همین خاطر هم استیوسن آمریکایی با وجود خداحافظی، ویرش گرفته برگردد و شاید حداقل یک کشتی با زارع بگیرد و با خیال راحت به کارهای تبلیغاتی و نمایش بزرگی چون کشتی‌کج برود. زارع هم البته بعید است از این رجزخوانی همتای آمریکایی‌اش فرار کند و دوست نداشته باشد این رقابت جذاب و بزرگ را از دست بدهد. باب میل اتحادیه جهانی

در کنار هواداران و عاشقان کشتی، شاید اتحادیه جهانی هم دیوانه ترتیب دادن چنین دوئل‌های جذابی است. تیلور – یزدانی، سعدا…‌اف – اسنایدر و حالا هم زارع – استیوسن. اتحادیه جهانی شاید از هر شخص یا نهادی دیگر هر کاری بکند تا این تقابل جذاب را راه بیندازد. یک دوئل تمام عیار. آن هم میان دو کشتی‌گیری که در اوج جهانی، قهرمان جهان و المپیک شده‌اند و رقبای با تجربه‌شان را کنار زده‌اند. علاوه بر این‌ها دیگر نیاز نیست مانند تقابل یزدانی و تیلور، برای جذاب‌تر کردن کار، دست به دامان شبکه‌های اجتماعی و فیلم و کلیپ شد، خودشان نیمی از راه را رفته و در ادامه هم بر آتش تنورش خواهند دمید.
 
رقابت‌هایی برای کشتی

در روزگاری که کشتی دیگر آن جایگاه رفیع و مهم را در دنیای ورزش و در بین رسانه‌های دنیا ندارد، در گرفتن چنین تقابل‌های جذابی می‌تواند به زنده‌ماندن و بقای این رشته قدیمی و ریشه‌دار کمک کند. اقبال اتحادیه جهانی به چنین مسابقاتی هم به همین خاطر است. دوئل‌هایی که رقابت این جوان سنگین وزن می‌تواند خون تازه‌ای به رگ‌های کشتی جاری کند و خیل عظیمی از طرفداران نسل جدید و دور از کشتی را به سمت این رشته بکشاند. چیزی شبیه به رقابت یزدانی – تیلور که خیلی‌ها را (حتی با وجود عدم علاقه به کشتی) وادار به تماشای مسابقه کرد.

از همین فردا، درست چهار ماه مانده تا آن رقابت دوستانه ایران و آمریکا، رقابتی که البته در خاک آمریکا برگزار می‌شود و شاید قدری کفه ترازو را به سمت استیوسن سنگین‌تر کند. شاید بهتر به نظر برسد که امیرحسین زارع کار را به جهانی سال آینده و رویداد مهم‌تری موکول و استیوسن را مجبور کند به رقابت‌های جهانی بیاید. در مجموع اما تحت هیچ شرایطی نمی‌شود از خیر چنین دوئل جذابی گذشت و دیر یا زود باید برگزار شود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: امیرحسین زارع کشتی امیرحسین زارع خبر ویژه کشتی کشتی آزاد امیرحسین زارع اتحادیه جهانی کشتی کج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۰۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ

نیروی دریایی آمریکا از عقب نشینی یک ناوهواپیمابر و یک ناوشکن خود از دریای سرخ خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نیروی دریایی آمریکا عقب نشینی ناو هواپیمابر یوس اس اس دوایت دی آیزنهاور و ناوشکن یو اس اس گریولی را از  دریای سرخ به شرق دریای مدیترانه اعلام کرد.

الحوثی: بندر ایلات در پی حملات یمن به طور کامل تعطیل شده استحمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی

این دو کشتی جنگی آمریکایی پس از عبور از کانال سوئز وارد شرق دریای مدیترانه شدند.

سایت USNI News وابسته نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ناو آمریکایی، منطقه فرماندهی مرکزی آمریکا را بدون مجموعه ناو هواپیمابر ضربتی یا گروه آبی خاکی برای اولین بار از ماه اکتبر ترک کرده است.

نیروی دریایی آمریکا به عقب نشینی ناوشکن یو اس اس میسون و یو اس اس فلپین از دریای سرخ اشاره نکرده است.

عقب نشینی این کشتی های جنگی آمریکا در پی ادامه عملیات نیروهای مسلح یمن علیه کشتی های مرتبط با رژیم صهیونیستی اعلام شده است.

انگلیس از حمله موشکی به یک کشتی در سواحل یمن خبر داد

 

سازمان تجارت دریایی انگلیس: یک کشتی در 14 مایل دریایی واقع در جنوب غربی المخا یمن هدف دو موشک قرار گرفت و خسارتهایی به آن وارد شد.

متلاشی شدن یک پهپاد آمریکایی در سواحل یمن

یک مقام آمریکایی از متلاشی شدن یک پهپاد ام کیو9 متعلق به ارتش آمریکا در سواحل یمن خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ملی‌پوش فرنگی که شاید در مسابقات مجارستان کشتی بگیرد
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • دیوید تیلور، بی‌رحم دوست داشتنی
  • دوئل اینتر و میلان برای یک ستاره دیگر
  • بازگشت آقای ستاره دوباره تاخیر افتاد؛یزدانی شاید وقتی دیگر!
  • رازهای جالبی از تایتانیک که شاید هرگز درباره‌اش نشنیده باشید (فیلم)
  • کشتی هوایی اینتر بر فراز شهر میلان پس از کسب ستاره دوم / فیلم
  • لحظه‌شماری بایرن: شاید این ستاره به رئال برسد
  • یزدانی - تیلور و یک دشمن مرموز مشترک!
  • روایت کشتی‌گیر ایرانی از مبارزه‌اش با برنده دیوید تیلور