Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، چندی پیش مخاطبان فارس سوژه‌ای را با عنوان«لزوم رفع مشکلات مخابرات و اینترنت در شهر پهله زرین‌آباد» در سامانه فارس من به ثبت رساندند از این رو خبرنگاران فارس بر آن شدند تا آن را پیگیری کنند.

مردم شهر مرزی پهله زرین‌آباد سال‌هاست با مشکل اختلال جدی در خطوط مخابراتی و اینترنتی مواجه هستند و این مشکل به یک‌ معضل تبدیل شده و موجب نارضایتی مردم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در وضعیت فعلی کشور بر خانه نشینی تاکید می‌شود و مدارس و مراکز آموزشی بایستی کلاس‌های درس را به صورت مجازی برگزار کنند؛ خانواده‌ها و معلمان شهر پهله همواره با مشکلات سرعت اینترنت و همچنین اختلال و قطعی لحظه‌ای مواجه هستند.

در این میان بیشترین گزارش ارائه شده در مورد مشکلات اینترنت مربوط به آموزگاران و معلمان مدارس و همچنین دانشجویان و والدین دانش آموزان بود که مدعی شدند بارها و بارها در خلال برگزاری کلاس با قطعی اینترنت رو به رو شده‌اند. 

بیشترین مشکلات مطرح شده مربوط به بارگذاری محتواهای آموزشی در فضای مجازی است که از سوی کاربران آموزشی شامل دانشجویان، معلمان، دانش‌آموزان یا والدین آنان مطرح شد.

مشکلات اینترنت در این ایام فقط به دانش آموزان و شبکه آموزشی خلاصه نشده و این روزها بر کسب و کارهای اینترنتی و مجازی نیز اثر گذاشته است که برخی سفارشات در این شبکه‌ها را با دردسر مواجه کرده است.

این روزها که بسیاری از امور به دلیل شیوع ویروس کرونا الکترونیکی شده‌اند، کسب و کارهای اینترنتی هم رشد به شدت سریعی را تجربه می‌کنند؛ طبیعی است که از آنجا که این کسب و کارها وابسته به اینترنت هستند، بسیار به اینترنت با سرعت بالا نیازمند هستند و بسیاری از آنها حتی به جای اینکه از سرویس اینترنت پرسرعت ثابت (ADSL) استفاده کنند علاقه دارند روی سیم کارت، اینترنت بسیار سریع داشته باشند؛ اما با این شرایط قطعی، امکان چنین اتفاقی از آنها سلب می‌شود.

معضل قطعی اینترنت در پهله

یکی از دانشجویان این شهر به فارس گفت: قطع و وصل مکرر اینترنت نه تنها برای ما مشکل آفرین شده است بلکه خون به دل معلمان و دانش‌آموزان هم کرده است 

وی افزود: زمانی که به خاطر کرونا مجبور شدیم از طریق آموزش مجازی تحصیل خود را ادامه دهیم من سال دوم دانشگاه بودم و با بدبختی و دردسر فراوان توانستم خودم را با اساتید هماهنگ کنم تا از تحصیل عقب نمانم‌.

مشکلات قطعی اینترنت

محمدی یکی از ساکنان پهله در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: من سه فرزند دارم که یکی از آنها دانشجو و دو نفر دیگر دانش‌آموز هستند؛ در این مدت که آموزش بچه‌ها مجازی شده بار‌ها به خاطر قطعی اینترنت دچار مشکل شدیم.

وی افزود: شبکه آموزشی شاد خود به خود مشکلات بسیاری برای ما والدین و بچه‌ها به همراه داشته و الان با این وضعیت اینترنت این مشکلات چندین برابر شده است.

دلیل قطع شدن اینترنت در شهرستان پهله

احمدی معاون مخابرات ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: نوری که ما در این مناطق استفاده کرده‌ایم فیبر نوری هوایی است که مرتب قطع می‌شود؛ قطع شدن این فیبر نوری دلایل متفاوتی از جمله رانش زمین، عملیات راهداری و راهسازی، پرندگان و … دارد.

وی افزود: این فیبر نوری از ایلام تا زرین آباد کشیده شده است؛ تاکنون برای این مسیر بیش از ۵ میلیارد تومان هزینه شده و تقریبا طی دو سال گذشته کارهایی انجام داده‌ایم که قطعی فیبر نوری را به حداقل برسانیم؛ در همین مدت یک مسیر جایگزین برای آن در نظر گرفته‌ایم که بخشی از ارتباطات به وسیله‌ی آن انجام می‌شود و نسبت به دو سال پیش قطعی‌ها کاهش پیدا کرده است.

احمدی گفت: در حال حاضر برنامه دیگری در دست طراحی داریم که به واسطه آن بتوانیم مسیر دومی را بیافزاییم و مشکل ارتباطات در این شهر را برطرف کنیم. 

عملیات راهسازی سبب قطعی اینترنت است

قیاسی روابط عمومی مخابرات شهرستان دهلران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: بیشترین این قطعی‌ها به دلیل عملیات راهسازی در مسیر ایلام به میمه و پهله بوده است که توسط پیمانکاران این طرح‌ها اتفاق می‌افتد؛ سایر عوامل انسانی مثل سرقت و تخریب نیز در حیطه کنترل مخابرات نیست. 

وی افزود: شرکت مخابرات با اینکه یک شرکت خصوصی است در جهت رفع دغدغه‌های مردم و حل مشکلات آنها در این زمینه تلاش خود را می‌کند و برای برطرف کردن مشکل اختلال مردم شهر پهله و میمه نیز اقداماتی انجام داده است.

اقدامات انجام شده برای رفع مشکل 

قیاسی ادامه داد: مسیر رادیویی جایگزین برای تلفن ثابت به عنوان پشتیبان که در صورت قطعی فیبر یک خط جایگزین برای برقراری ارتباط وجود داشته باشد، خاکی کردن حدود ۴۰ کیلومتر از مسیر فیبر هوایی ارکواز به میمه با صرف اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال، اصلاح مسیر فیبر نوری حد فاصله سه راهی ارکواز به ملکشاهی تا شهر ارکواز چون بیشتر قطعی‌های رخ داده در شهر ارکواز اتفاق می‌افتاد که متناسب با جاده سازی جدید و حوادث ناشی از سیل و رانش با صرف اعتبار بالغ‌ بر ۲ میلیارد ریال این اصلاح مسیر انجام شد.

وی افزود: همچنین واگذاری اصلاح مسیر فیبر نوری حد فاصل جاده منتهی به سه راهی ارکواز، به پیمانکار جهت رفع قطعی ناشی از عملیات تعریض جاده که توسط راه‌داری انجام می‌شود؛ بر اثر این اصلاح مسیر بسیاری از قطعی‌ها برطرف خواهد شد.

قیاسی تصریح کرد: مهمترین موضوع که نیاز  پهله و میمه و همچنین ارکواز ملکشاهی به اتصال فیبر نوری موجود به رینگ فیبر جنوب استان است که عملیات طراحی و درخواست اعتبار آن چیزی حدود ۳۰ میلیارد ریال است؛ از طریق مخابرات ایلام در حال پیگیری است که در صورت انجام شدن این طرح قطعی فیبر نوری در این مناطق برطرف می‌شود.

در این روزها مخابرات یکی از زیرساخت‌های بسیار مهم برای آموزش و پرورش و همچنین مشاغل اینترنتی است به همین خاطر مسوولین و مدیران این حوزه باید تلاش خود را مضاعف کرده و به مشکلات اینچنین پایان دهند تا مردم‌ بتوانند با خیال آسوده‌تر و بدون دغدغه روند تحصیل و کار را ادامه دهند.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: اینترنت آنتن دهی دانش آموزان قطعی اینترنت دانش آموزان اصلاح مسیر فیبر نوری فارس گفت قطعی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۱۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در ۵ شهر استان سمنان

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در ۵ شهر این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، سیدیاسر حسن‌پور اظهار کرد: پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌و کارها در پنج شهر بزرگ استان سمنان در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه ابرپروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها بزرگ‌ترین پروژه در تاریخ ارتباطات کشور است، اضافه کرد: با این پروژه سرعت‌های هزار مگابیتی را می‌توان به مردم ارائه کرد.

حسن‌پور با تاکید بر اینکه پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارهای استان سمنان پیشرو در اجرای پروژه ملی فیبر نوری منازل بوده است، خاطرنشان کرد: این پروژه در برنامه توسعه ۱۴۰۳ استان سمنان قرار داشته است که با پیگیری‌های استاندار و موافقت مقام عالی وزارت این پروژه در پنج شهر بزرگ استان در سال ۱۴۰۲ شروع به کار کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به اجرای پروژه فیبر نوری در پنج شهر استان، تصریح کرد: به زودی اجرای پروژه در ۱۶ شهر دیگر استان نیز شروع می‌شود و توافق‌نامه پروژه فیبرنوری شهری و اپراتور مربوطه در تمام شهرهای استان سمنان امضا شده است.

کد خبر 747446

دیگر خبرها

  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • هفت میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری متصل هستند
  • اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در دیلم
  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • بهبود سرعت و کیفیت اینترنت با اجرای فیبرنوری در خوزستان
  • پروژه فیبر نوری در خوزستان ظرف ۴ ماه به پایان می‌رسد
  • بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز
  • بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در ۵ شهر استان سمنان
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در ۵ شهر استان سمنان