Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، به همت پژوهشکده شهید صدر، شانزدهمین نشست تخصصی همایش «انقلاب اسلامی و افق تمدنی آینده» با عنوان «تأملی بر انسان‌شناسی انقلاب اسلامی» با ارائه سیدجواد طاهایی پژوهشگر حوزه علوم انسانی و دبیری محمدصادق حاجی‌پور، یکشنبه ۲۵ مهرماه برگزار می‌شود.

حاجی پور درباره این نشست گفت: دوران مدرن با محوریت یافتن انسان در ساحت اندیشه و تفکر فلسفی همزاد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اولین توجهات اومانیست‌های رنسانس به جایگاه منحصربه‌فرد انسان در جهان و طرح مفهوم فردیت و شخص آزاد توسط آن‌ها، تا طرح فلسفی دکارت، همگی نشانه‌های آشکار تغییر جایگاه انسان و تلقی متفاوت از او و نسبتش با هستی بودند. دیگر تصور کلاسیک و مدرسی از انسان اعتبار خود را از دست داده بود و نیاز بود تا به شیوه‌ای متفاوت و با مفاهیمی جدید درباره این انسان جدید تأمل شود.

همراه با این تحول بنیادین در نسبت انسان و هستی، مدنیتی جدید و متفاوت از گذشته بر اساس محوریت آزادی و خودبنیادی این انسان ظهور و بروز یافت.

ما ایرانیان در اثر مواجهه خود با این تمدن جدید در طول حدود ۲۰۰ سال اخیر، به‌تدریج با این تلقی انسان شناسانه جدید روبه‌رو شده‌ایم. در این مدت اگرچه در ساحت نظر اومانیسم مدرن را رد کرده‌ایم اما در ساحت عمل و حیات اجتماعی با مشارکت خود در ساختارها و نظم جهان مدرن، عملاً با این تلقی از انسان درگیر بوده‌ایم.

اکنون قصد داریم به این پرسش بپردازیم که آیا در انقلاب اسلامی، انسان جدیدی به ظهور رسیده است که به لحاظ بنیادین با سوژه عالم مدرن متفاوت است؟ نقطه افتراق انسان انقلاب اسلامی با سوژه عالم مدرن در چیست و چگونه می‌توان با این تلقی در مسیر تمدن‌سازی پیش رفت؟

این نشست، یکشنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ به صورت مجازی و برخط در پژوهشکده شهید صدر برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق لینک www.skyroom.online/ch/sadr/irhfc  به صورت مجازی در این نشست، شرکت کنند. همچنین برای کسب آخرین اطلاعات از همایش «انقلاب اسلامی و افق تمدنی آینده» به سایت همایش به نشانی http://irhfc.ihu.ac.ir/fa مراجعه کنید.
  انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۱۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در قزوین 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مسئول دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی قزوین گفت: این آزمون کتبی صبح امروز در مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا با شرکت ۱۷۰ نفر برگزار شد.

آهویی افزود: شرکت کنندگان در حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم با هم رقابت کردند.

وی اضافه کرد:  نتایج این آزمون حداکثر تا یک ماه نیم آینده در سایت تلاوت اعلام خواهد شد.

به گفته مسئول دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی قزوین، مرحله دوم این آزمون تیرماه به صورت شفاهی برگزار می‌شود.

آهویی اضافه کرد: بعد از برگزاری مرحله سوم آزمون، پذیرفته شدگان نهایی، مدارک سطح یک تا پنج شورای عالی انقلاب فرهنگی را دریافت خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • نتایج سومین المپیاد تخصصی برق دانشگاه آزاد اشکذر اعلام شد
  • ایجاد نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری در قشم
  • چرا کاربست‌های پژوهشی در جامعۀ ایران زمینه زدوده هستند؟
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در قزوین 
  • برگزاری نشست‌های تخصصی بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه‌برداری
  • انسان از چه سنی «پیر» است؟
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم پس از 21 نشست تخصصی
  • برای رهایی از مشکلات ترافیکی باید به سمت استفاده از فناوری‌های مدرن حرکت کرد
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • چهارمین پیش‌نشست دوازدهمین همایش فلسفۀ دین معاصر در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی