Web Analytics Made Easy - Statcounter

مینو کرم‌پور روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: تعلیم و آموزش به کودکان و نوجوانان باید از طریق بازی، تشویق و ترغیب، اجرای نمایش‌های کودکانه، پرسش و پاسخ و اهداء جایزه صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال، برای آموزش مقابله با کرونا می‌توان یک نمایش عروسکی با فرم این ویروس ساخته و اجراکننده نمایش ضمن آموزش و تعلیم مخاطرات این بیماری و همچنین چگونگی مقابله با آن، در پایان نمایش اقدام به پرسش و پاسخ کرده و به برندگان جایزه اهدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته عضو دبیرخانه کشوری گروه آموزشی مشاوران وزارت آموزش و پرورش، برگزاری این نمایش‌ها می‌تواند با ایجاد رقابت بین دانش‌آموزان هم رفتارهای مقابله با کرونا را تقویت کند.

وی یادآور شد: همچنین برقراری نظام تشویق در مدارس از طریق اهدای چک امتیاز، ستاره و امتیازات موردنظر دبیران، معاونین و اولیاء مدارس نیز می‌تواند این رفتارهای مقابله‌ای را آموزش داده و تقویت کند. برای نمونه، دریافت هر ۲۰ امتیاز می‌تواند با یک جایزه همراه باشد.

اصلاح رفتار از طریق تنبیه و توبیخ غیردائمی است

کرم‌پور تاکید کرد: براساس تحقیقات، تشویق و پاداش نسبت به توبیخ و تنبیه در کاهش و بازداشتن از رفتارهای غلط اثرات عمیق‌تری داشته است. کاهش این رفتارها از طریق تنبیه ناشی از ترس و وحشت بوده و بنابراین غیردائمی است و در اولین فرصت، تکرار اشتباه صورت خواهد گرفت.

وی توضیح داد: مشاهدات نشان می‌دهد، این مساله شامل همه گروه‌های سنی است. برای نمونه، دریافت جریمه در تصادفات جاده‌ای نتواست نقش به‌سزایی در کاهش آسیب‌ها ایفا کند.

کرم‌پور خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان در مرحله عینی قرار داشته و به سن انتزاع نرسیده‌اند، در سنین بالاتر از میانگین ۱۲ سال به تدریج انتزاع آغاز می‌شود و بنابراین آگاهی‌بخشی می‌تواند از طریق فیلم‌های آموزشی، نمایش، متخصصان بهداشت مدارس و مراکز آموزشی و همچنین اولیاء مدرسه اتفاق بیافتد.

انتزاع فرایند اختصار، فشرده‌سازی و تلخیص اطّلاعات از طریق شناسائی، استخراج و سپس، جداسازی و پنهان‌سازی جزئیات از کلیات است.

وی تاکید کرد: در این مرحله نیز اثر تشویق و پاداش از بین نمی‌رود، اما این تشویق درونی خواهد شد؛ به عبارت دیگر، دانش‌آموز با دریافت جایزه همچون تراش و مداد و خودکار ترغیب نمی‌شود. بلکه افتخارات و احترام اجتماعی تاثیرگذار خواهد شد.

این مشاور توضیح داد: به عنوان مثال، یک دانش‌آموز که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا مورد احترام و تکریم قرار می‌گیرد، سر صف مدرسه تشویق شده و دانش‌آموزان با مشاهده این تکریم، به رعایت این شیوه‌نامه‌ها ترغیب به رفتارهای مقابله‌ای با بیماری می‌شوند.

کرم‌پور افزود: در واقع دانش‌آموزان برای کسب قدردانی و احترام وارد رقابت شده و از این طریق رعایت بهداشت، فاصله‌گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک به عنوان یک راهکار موثر جهت جلوگیری از شیوع بیماری، پخش خواهد شد.
2

برچسب‌ها ویروس کرونا اختصاصی ایرنا آسیب ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اختصاصی ایرنا آسیب ها ویروس کرونا اختصاصی ایرنا آسیب ها مقابله با کرونا کرم پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۱۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش سواد مالی به کودکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، نمایش شهر طلا به کارگردانی حامد زحمت کش با موضوع تعاون و همکاری تا ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مراکز کم برخوردار استان تهران ویژه اعضا و دانش آموزان طرح کانون مدرسه اجرا می‌شود. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی
  • آموزش سواد مالی به کودکان
  • لزوم یادآوری اهمیت صنعت بازیافت از طریق آموزش/ سوخت‌ مازوت برای کره زمین سمّ است
  • خوشحالی کین: فعال شدن بند پاداش جذاب
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • بررسی علت بازماندگی از تحصیل ۲۰ گویه در خوزستان
  • آموزش از طریق سرگرمی و نمایش