Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فریدی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان اظهار داشت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، یک بیماری ویروسی واگیر در بز و گوسفند است که در برخی سم داران وحشی مانند آهو نیز بروز می‌کند و به آن طاعون بزی هم گفته می‌شود.

فریدی با بیان اینکه این بیماری‌های ویروسی واگیر که صرفاً نشخوار کنندگان را درگیر می‌کند، درمان ندارد گفت: بهترین راه مقابله با آن پیشگیری با واکسیناسیون به موقع و دقیق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره محیط زیست دماوند در ادامه بیان داشت: با توجه به اینکه پاییز فصل شروع شکار و صید است و مجوزی صادر نکرده‌ایم از همه شهروندان درخواست می‌کنیم بدون مجوز اقدام به صید و شکار نکنند و اگر کسی چنین تخلفی را مشاهده کرد به محیط زیست گزارش بدهد.

وی عنوان داشت: در حال حاضر مجوز شکار صادر نکرده ایم و تنها دو یا سه مورد مجوز به افراد خاصی برای دفع آفات گراز داده‌ایم زیرا گرازها به کشاورزان و باغداران خسارت وارد کرده و به عنوان حیوانات زیان‌کار محسوب می‌شوند که این افراد خاص مورد اعتماد محیط زیست هستند و برگه مجوز دفع آفات گراز به همراه خود دارند و به نیروی انتظامی و فرمانداری اعلام شده‌اند که آن هم در حد دو یا سه نقطه در حیات وحش شهرستان می‌باشد.

فریدی افزود: امسال بیش از ۱۰ مورد شکار غیرقانونی در شهرستان دماوند انجام شده است که شامل ۳ مورد شکار پرنده، یک مورد صید ماهی و ۱۰ شکار بزرگ می‌باشند.

کد خبر 5327288

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان دماوند حفاظت از محیط زیست ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا واکسن کرونا هفته ناجا کرمانشاه نیروی انتظامی شیراز گرگان شیوع کرونا ایلام یادروز حافظ عکس استانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۱۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از صدور ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای تفریحات دریایی در این استان مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حسین ایزدی، عصر امروز_سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران ا اکسپو ۲۰۲۴- تهران در جمع خبرنگاران یکی از تدابیر مهم دولت سیزدهم در شناسایی و تقویت توانمندی‌های استان‌ها با توجه به زنجیره ارزش در استان‌های مختلف عنوان و اظهار کرد: در این تدبیر، استان مازندران به عنوان قطب کشاورزی و گردشگری تعریف شده و ماهیت استان هم در همین قالب برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: تلاش اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اقتصاد دریا محور است که اقداماتی در این راستا انجام شد.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ عنوان موافقت اصولی برای فعالیت گردشگری در بستر دریا صادر شده است، گفت: همچنین ۲۰۰ موافقت اصولی برای تفریحات دریایی در مازندران صادر شده است که با موافقت‌ها و مجوزهای صادر شده مازندران بسترسازیهای لازم را برای فعالیت براساس اقتصاد دریاپایه است.

ایزدی ادامه داد: در راستای توسعه زنجیره ارزش مورد توجه این استان، برنامه‌ریزی برای صادرات صنایع دستی به منظور حمایت از هنرمندان تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه رشته‌های اصلی و بومی مازندران احیا شده و بسته‌بندی صنایع‌دستی و برندسازی این محصولات نیز مورد توجه قرار گرفته است، در خصوص احیای بناهای تاریخی و میراثی مازندران عنوان کرد: در این زمینه به منظور جذب گردشگر برنامه‌هایی در نظر گرفته شد که سال گذشته ۸۰ هزار گردشگر خارجی وارد مازندران شدند؛ پیش‌بینی می‌شود با توسعه گردشگری دریایی در مازندران، این میزان در سال‌های آتی افزایش یابد.

کد خبر 749476

دیگر خبرها

  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • گردانندگان کانال‌های خبری برای دریافت مجوز قانونی اقدام کنند
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آنان انجام می‌شود
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه