Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، آموزش مجازی در رشته دامپزشکی شاید در برخی موضوعات نظری موثر و مفید بوده باشد؛ اما در موضوعات عملی و دروس بالینی که یادگیری آنها نیاز به حضور فیزیکی دانشجو در کنار دام بیمار یا تجهیزات بیمارستانی دارد، به هیچ وجه کارآمد نیست و مطالعه نظری دروس، کمکی به ارتقای مهارت دانشجویان برای انجام موارد درمانی نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محمدرضا سبزپوش در گفت‌وگو با ایسکانیوز، با بیان این که آموزش غیرحضوری و مجازی به دلیل شروع کرونا از اوایل ترم هشت آن‌ها آغاز شد، افزود: این موضوع باعث شد چند نیمسال از مهمترین نیمسال‌های تحصیلی، که در فراگیری دروس علوم درمانگاهی و بالینی نقش اصلی داشتند، را به صورت مجازی بگذرانیم. برگزار نشدن کلاس‌های عملی این دروس، سبب شد آموزش بخش قابل توجهی از نکات دروس بالینی را از دست بدهیم.

دانشجوی دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: البته در مدت زمانی که دانشکده برای چند ورودی بازگشایی شد، سه نفر از اساتید دغدغه‌مند، حاضر شدند این کلاس‌های عملی را برگزار کنند و گاهی تا ساعت هشت شب مشغول تدریس دروس عملی بودند. این اقدام اساتید ما خیلی قابل تحسین بود با این که موظف به انجام آن نبودند.

وی درباره آینده شغلی فارغ‌التحصیلان دامپزشکی که از آموزش درمانگاهی و عملی محروم بودند، تصریح کرد: این دانشجویان دامپزشکی تا چند سال آینده وارد بازار کار می‌شوند؛ اما معمول‌ترین نکات بالینی را هم نیاموخته‌اند و این موضوع به اعتبار دانشگاه لطمه خواهد زد.

سبزپوش با بیان این که وقتی شرایط آموزش حضوری نیست، تعدادی فارغ‌التحصیل کم سواد وارد بازار کار می‌شوند، افزود: این افراد به مرور زمان سرخورده و ناامید از رشته تحصیلی خود می‌شوند و نمی‌توانند فعالیت موثری داشته باشند. بازار کار رقابتی است و هر کس کمتر با مسائل لازم و اولیه رشته خود برخورد داشته باشد و کارش ضعیف‌تر باشد، زودتر از دور این رقابت کاری خارج می‌شود.

نامه‌های دانشجویان به رئیس دانشگاه بی‌جواب می‌مانند

این دانشجوی دانشگاه شهید چمران اهواز با تاکید بر این که به نظر من، بی خیالی و اهمیت نداشتن این موضوع برای رئیس دانشگاه منشا اصلی این مشکلات است، یادآور شد: ما از سال ۹۹ تاکنون در موارد متعددی مانند واکسن، بازگشایی، وضعیت خوابگاه‌ها و شهریه به رئیس دانشگاه نامه زده‌ایم؛ اما حتی یک حرکت موثر هم اتفاق نیفتاده است.

وی در پایان با تصریح بر این که در جلسه ای که با یکی از مسئولان دانشکده داشتیم، پیشنهاد دادم که در بازه‌ای کوتاه مدت، مثلا یکی دو هفته کلاس‌ها را به صورت فشرده برگزار کنند، اظهار کرد: از این پیشنهاد استقبال شد؛ و منتظر تمهیدات مورد نظر معاونت آموزشی دانشکده هستیم.

انتهای پیام/

عاطفه نظارتی‌زاده کد خبر: 1114516 برچسب‌ها دانشگاه شهید چمران اهواز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه شهید چمران اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۱۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

به دلیل اعتراضات و بازداشت‌های دانشجویان حامی فلسطین و مخالف اسرائیل، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی اعلام کرد که مراسم فارغ‌التحصیلی را که قرار بود در ۱۰ ماه مه در فضای باز برگزار شود، لغو می‌کند. 

نیویورک تایمز گزارش می‌دهد که آنها از تشدید تنش بیشتر بین دانشجویان اسرائیلی و فلسطینی می‌ترسند. علاوه بر این، اعتراضات قبلاً به شورش‌هایی منجر شده است که در نتیجه آن بیش از ۹۰ نفر دستگیر شدند.

دانشجویان چندین دانشگاه در شهر واشنگتن آمریکا به دیگر معترضان ملحق شده و ضمن درخواست قطع روابط با رژیم صهیونیستی، خواستار آتش‌بس دائم در غزه شدند.

در روز‌های اخیر صد‌ها دانشجوی آمریکایی در اعتراضات سراسری دستگیر شده‌اند، از جمله بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه کلمبیا، بیش از ۱۰۰ نفر در دانشگاه امرسون، بیش از ۵۰ نفر در دانشگاه تگزاس در آستین، بیش از ۴۰ نفر در دانشگاه ییل و ده‌ها نفر دیگر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • آموزش سواد مالی به کودکان
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود
  • نشست «سواد بصری در مد و لباس» برگزار می‌شود
  • لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار