Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اولویت‌های سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان باید متوازن و در همه بخش‌ها باشد، گفت: توسعه و گسترش ابعاد فرهنگی بسیار مهم است چرا که عامل توسعه جامعه، توسعه نیروی انسانی است و این مهم در دستگاه تعلیم و تربیت محقق می‌شود.

به گزارش ایسنا- حسین مدرس خیابانی در دیدار سه جانبه با سرپرست وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: سیستان و بلوچستان نیازمند نگاه ویژه و متفاوت دولت و مسئولان کشوری برای پیشرفت و توسعه همه جانبه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اظهار کرد: نگاه دولت و مسئولان به سیستان و بلوچستان باید نگاهی متفاوت و عمیق باشد.

وی افزود: مشکلات تاریخی زیرساخت‌ها در سیستان و بلوچستان در حوزه‌های مختلف نگران کننده است و تامین آن بر عهده حاکمیت است.

وی ضمن ابراز خرسندی از تشکیل کمیسیون ویژه سیستان و بلوچستان در وزارت آموزش و پرورش افزود: این اقدام موجب توجه ویژه به مسائل آموزش و پرورش و پیگیری مستمر موضوعات سیستان و بلوچستان را در پی خواهد داشت.

مدرس خیابانی بر اعتمادسازی و جذب سرمایه اجتماعی در بین آحاد جامعه در آموزش و پرورش تاکید کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان جذب حداکثری نیروی انسانی و رفع موانع و چالش های آن، ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و تکمیل فرایند بهره برداری را از اولویت های آموزش و پرورش در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

وی بر ضرورت اجرای طرح جامع فرهنگی و تعیین مدل اجرایی آن تاکید و اظهار کرد: توسعه فرهنگی قطعاً توسعه اقتصادی را به دنبال دارد و جامعه را به سمت رشد و ترقی پیش می‌برد و پیشرفت محقق می‌گردد.

مدرس خیابانی افزود: موضوع توازن رشته ای در بین دانش آموزان برای توسعه رشته‌های مهارتی یکی از راهکارهای اساسی برای حل مشکل بیکاری در استان است که در این زمینه بهره‌گیری از ظرفیت کارآفرینی ضرورت دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش سيستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۱۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای حل مشکل مسکن کارگران از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده شود

استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: از ظرفیت شرکت‌های تعاونی برای حل مشکل مسکن کارگران استان استفاده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی صبح امروز در نشست با نمایندگان تشکل‌های کارگری و اعضای ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: برای ساخت مسکن در سیستان و بلوچستان محدودیتی برای تأمین زمین وجود ندارد و تشکل‌های کارگران با استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها می‌توانند مشکل مسکن جامعه هدف خود را حل کنند.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری‌ها نباید به کارگران خود بدهکار باشند افزود: بر اساس گزارش‌ها میزان معوقات کارگران در سیستان و بلوچستان از شش به سه ماه کاهش پیدا کرده است و باید تلاش کرد این میزان هم به صفر برسد.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه به اجرای طرح‌های زیربنایی و توسعه ای در استان اشاره کرد و گفت: توانمند‌سازی‌ نیروی انسانی از ضروریات سیستان و بلوچستان است، چراکه کار با تجهیزات جدید و فنی، نیروی کار ماهر می‌خواهد.

کرمی بیان کرد: کار و تلاش عبادت است و افراد در جایگاه‌های مختلف نباید از کار کردن خسته شوند.

وی افزود: رشته‌های درسی آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید متناسب با نیازهای استان بومی‌سازی شوند تا افراد پس از فراغت از تحصیل بتوانند صدها شغل ایجاد کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کار دانشگاه‌ها تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان است
  • مهارت آفرینی در بستر دستگاه تعلیم و تربیت باید فراهم شود
  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است
  • راه حل مشکلات جامعه باید در نظام تعلیم و تربیت، آموزش داده شود
  • آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول بنیادین اداره خواهد شد
  • همه آحاد جامعه به نوعی مخاطب دستگاه تعلیم و تربیت و وامدار معلمان هستند
  • همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند
  • آموزش و پرورش بسترساز توسعه جامعه است
  • برای حل مشکل مسکن کارگران از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده شود
  • معلمان مؤثرترین اقشار جامعه در فرایند تعلیم و تربیت هستند