سریال «بازی ماهی مرکب» نشان دهنده واقعیت جامعه کره جنوبی و زوال بشریت است
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۱۷۶۹
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی استار، وبسایت تبلیغاتی آریرانگ مئاری( Arirang Meari) وابسته به دولت کره شمالی، اخیرا در گزارشی سریال «بازی ماهی مرکب» را مورد نقد قرار داده و ادعا کرد که سریال «بازی ماهی مرکب» که محصول کره جنوبی است و در پلتفرم نتفلیکس پخش میشود، واقعیت جامعه کره جنوبی را نشان میدهد که انسانها به شدت برای به دست آوردن مال بیشتر و مقام بالاتر با یکدیگر در حال رقابت هستند و بشریت رو به زوال است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در این مقاله که به نقل از یکی از منتقدان ناشناس سینما نوشته شده است، همچنین آمده است که این فیلم فرهنگ فاسد و غیر اخلاقی کشور همسایه - کره جنوبی - را نشان میدهد.
این سریال که در کره جنوبی اتفاق میافتد، شرکت کنندگانی که درگیر فقر هستند که در یک سری بازیهای مرگبار، با یکدیگر مبارزه می کنند تا بتوانند زنده بمانند و برنده مبلغ هنگفتی شوند که زندگی آن ها را متحول خواهد کرد.
گزارش این وب سایت معتقد است که این سریال باعث میشود مردم به واقعیت غم انگیز جامعه کره جنوبی پی ببرند که در یک سیستم سرمایه داری، مردم ناچارا به رقابت با یکدیگر سوق داده میشوند.
این وبسایت همچنین محیط این فیلم را جامعه نابرابری توصیف کرد که افراد فقیر و کم بضاعت در آن مانند مهرههای شطرنج، بازیچه ثروتمندان هستند.
سریال «بازی ماهی مرکب» از زمان انتشار در پلتفرمهای نمایش فیلم، تبدیل به یک پدیده جهانی در صنعت فیلم سازی تبدیل شده است، اما کره شمالی پخش این فیلم را در کشورش ممنوع کرده است. پیونگ یانگ دلیل این کار را جلوگیری از نفوذ فرهنگ کره جنوبی به این کشور عنوان کرده است.
این سانسور در راستای دستور کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در افزایش مبارزه با نفوذ خارجی و بهتر شدن سرگرمیهای داخلی صورت میگیرد.
قابل ذکر است که کره شمالی سال گذشته قانون تفکر ضد ارتجاعی را به تصویب رساند که در آن مجازاتی برای کسانی که از رسانههای کره جنوبی و شیوه رفتار و صحبت کردن آنها تقلید میکنند در نظر گرفته شده است.
طبق این قانون این اقدامات شامل جریمه نقدی برای والدینی است که فرزندانشان این ممنوعیتها را نقض میکنند، حکمی تا ۱۵ سال حبس برای افرادی که به خاطر ارتباط با رسانههای کره جنوبی دستگیر میشوند و مجازاتهایی برای تولید یا انتشار پورنوگرافی، استفاده از شبکههای تلویزیونی، رادیویی، تلفنهای همراه خارجی یا دیگر وسایل الکترونیکی ثبت نشده هستند.
فرهنگ کره جنوبی در کره شمالی به شدت مورد انتقاد قرار میگیرد، این انتقادات کی پاپ (پاپ کره ای یا موسیقی محبوب کره ای) را نیز شامل میشود.
در ماه مارس، وب سایت Arirang Meari درباره نماد کی پاپ نوشت که شرکتهای بزرگ با خوانندگان و ستارههای K-pop مانند برده رفتار میکنند و آنها در کره جنوبی زندگی سختی دارند.
در ادامه این انتقادات، یک روزنامه حامی دولت کره شمالی نیز در فوریه ۲۰۲۰، از فیلم «انگل» ساخت کره جنوبی که برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شد تقدیر کرد. این نشریه فیلم انگل را به عنوان یک شاهکار که به وضوح واقعیت شکاف طبقاتی بین غنی و فقیر را در جامعه سرمایه داری کره جنوبی نشان میدهد، عنوان کرد.
انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: کره جنوبی بازی مرکب کره شمالی کره جنوبی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۱۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در مراسمی که به مناسبت روز معلم از سوی شاگردان آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: سالروز شهادت علامه بزرگوار مرحوم مطهری رضوان الله تعالی علیه که به عنوان روز معلم نامگذاری شده، بدین جهت چند جملهای عرض میکنم. اولاً باید یاد آن شهید بزرگوار همیشه زنده باشد. ارزش وجودی مرحوم مطهری در این بود که خطر انحرافات، بدعتها و آسیبها و حملاتی که به دین و اعتقادات مردم میشد را به موقع تشخیص داده و با آن مقابله میکرد و این ویژگی ممتاز یک معلم است.
وی افزود: معلم حقیقی انسان که نظیر و مثلی ندارد خدای تبارک و تعالی است. این عنوان «علّم آدم الاسماء «و علم اسماء که خدای تبارک و تعالی به آدم تعلیم نمود، فقط این نبود که یک اسماء و حقایقی را به آدم نشان داده باشد، بلکه راه سعادت و شقاوت و اسباب آن را نیز به او نمایانده است. با نگاهی مختصربه قرآن میبینیم اسباب سعادت و خوشبختی همینطور اسباب خسران و حتی خسران مبین، همه در قرآن بیان گردیده است. یک معلم واقعی هم باید به این مرحله برسد و همهی همّ و تلاش ما و شما نیز باید همین باشد. در اینصورت است که اطلاق معلم آن هم در حد یک موجبهی جزئیه بر ما مفهوم پیدا می کند.
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) بیان داشت: اگر امروز بخواهیم معلم نمونه قرن را معرفی کنیم باید امام خمینی را نام ببریم که چگونه بشر را متوجه خطرات جهانی این قرن کرد. امام فقط با طاغوت ایران مقابله نکرد، امام فقط خطر پهلوی را در ایران تشخیص نداد که با آن مقابله کند، امام خطر استکبار جهانی را به بشریت گوشزد و همه مردم دنیا را متوجه این خطر بزرگ کرد و راه مقابله با آن را بیان کرد. امام خطر اسرائیل و صهیونیزم را برای همه ادیان بیان کرد نه فقط برای اسلام. اسرائیل برای همه ادیان و همه کشورهای اسلامی خطرناک است. امام همه انسانها و همه علما و دانشمندان مذاهب را به مقابله با خطر اسراییل دعوت نمود و این شاخص بزرگ یک معلم است.
وی افزود: میخواهم این نتیجه را بگیرم که همه ما مخصوصاً در این زمان، باید مراقب دین و اعتقادات مردم از هجوم بدعتها، خرافات و اشتباهاتی باشیم که عدهای بخواهند در دین داخل کنند. چنانچه یک مدرس و استاد حوزه به این مهم توجه داشته باشد او میشود معلم واقعی. همه ما باید به این سمت برویم. گاهی که انسان در خلوت خودش محاسبه میکند که کجا وظیفه خودش را درست انجام داده و کجا انجام نداده؟، مشاهده میکند که در خیلی از جاها کوتاهی کرده است. باید کاملاً مراقب انحرافات بود، متأسفانه در سیمای جمهوری اسلامی مباحثی در سیشب از ماه رمضان مطرح گردید که بسیاری از آنها بیاساس بود که اکنون من نمیخواهم به تفصیل وارد این موضوع شوم. اینها را چه کسی باید دنبال کند و جواب بدهد، در آخر هم منتهی شد به یک اهانت بسیار شرمآور به ساحت مقدس رسول اکرم، که انسان اگر از این جهالت و از این اهانت دِق کند و بمیرد حق دارد، ولی متأسفانه مطرح شد.
آیت الله فاضل لنکرانی اضافه کرد: در این سخنرانیها اگر کسی دقت کند گوینده ناخودآگاه به این نتیجه رسیده که دین در هیچ زمانی برای مردم پذیرش ندارد و اولیاء دین نمی توانند مردم را جذب دین کنند. آیا این نتیجه با حقیقت دین سازگاری دارد؟ آیا این انحراف نیست؟ مسئولین صدا و سیما اشکالات علمی این مطالب را از حوزه و اندیشمندان مطالبه کنند و عده ای کارشناس دینی که لااقل بهره ای از اجتهاد دارند را بکار گیرند تا راجع به آن اظهار نظردقیق نمایند. حرفهای مطرح در آن برنامه پر از اشکال علمی و التقاط و انحراف و تفسیر به رای است، انسان این درد را کجا ببرد؟ «هُدًی لِلْمُتَّقِینَ» را با اینکه آیات بعد آن «الَّذِینَ یؤْمِنُونَ بِالْغَیبِ…» معنا کرده، معنا میکند به کسانی که حسود نیستند، ما به چه دلیلی از جیب خودمان، آیات قرآن و روایات را اینطور تخریب کرده و به ذهن جوانان و جامعه القا کنیم. در علم اصول و قواعد تفسیر واضح است که هر حدیثی که مشابهت لفظی با یک آیه دارد را نمی توان درتفسیر آن آیه قرار داد و اساساً حدیث را باید بر اساس ضوابط علم اصول تفسیر نمود در حالیکه در این سخنرانیها بدون توجه به این نکات صحبت شده است. بنابراین حوزهها باید بیدار باشند.
وی بیان داشت: بسیار مایه تأسف است که انسان ببیند یک مسائل انحرافی آن هم در مقدّسترین زمانها از سیمای جمهوری اسلامی پخش میشود و متأسفانه در حوزه علمیه احدی به آن پاسخ نمیدهد. چرا؟ ما همه دلسوز انقلابیم، پوست و خون و رگمان انقلاب است ولی این انقلاب را ما برای اسلام و احیای مکتب امام صادق (ع) میخواهیم، منِ طلبه حق ندارم از جیب خودم مطلبی را مطرح کنم که همهاش بافتنی است نه اساس دارد نه دلیل، همهاش بافتنی است! این دردی است که امروز وجود دارد.
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با بیان اینکه روز معلم نه فقط روز تجلیل از مرحوم علامه مطهری؛ بلکه باید تجلیل از همه اساتید و فقها و حکماً و مفسران حاضر و درگذشته باشد، ابراز کرد: کار یک معلم از کار یک طبیب بهمراتب مهمتر و بزرگتر است. آیا روایت «ابٌ علّمک» را به صرف اینکه کسی یک اصطلاحات و اقوالی را بلد باشد و برای شما ذکر کند میتوان بر او تطبیق داد؟ یا ابٌ علّمک کسی است که موارد خطر را بشناسد و بفهمد و تعلیم دهد؟ وقتی انسان به صنف عالمان توجه کند تنها صنفی که میتواند انحراف و بدعتها را تشخیص دهد فقها هستند، چرا فرمودند «الفقهاء حصون الاسلام»؟ نگفتند حکماً و مفسران! فقه در این روایت به معنای اعم نیست بلکه آنهایی است که آشنا با احکام دین، با حلال و حرام و ضوابط آن هستند که میتوانند اسلام را حفظ کرده و حصن برای اسلام باشند. ما باید در این مسیر قرار گرفته و پیش رویم.
وی افزود: از این محبت و بزرگواریای که آقایان در مقام تکریم از استاد نسبت به بنده فرمودند متشکرم. بحمدلله آقایان خود از اساتید هستند، من همیشه خدا را نسبت به این لطف و عنایتی که در کنار همه الطاف و نعمش فرموده شاکرم که در مجلس بحث ما عدهای قابل توجه حضور دارند که هریک از اساتید دروس عالی حوزه و اهل دقت و نظر هستند.
آیت الله فاضل لنکرانی در پایان اظهار کرد: دعا میکنم خداوند افقهای بزرگ علمی را به روی همه ما باز کند، گاهی فکر میکنم عمر تمام شد، چه چیز دست ما آمده؟ هیچی! از این صحبتها و تعریفهایی هم که میشود فریب نباید خورد. اینها همه تخیل است و آدم خیال میکند، واقع این است که ما باید با دعا و تضرع، با نماز شب و توسل به ائمه از خدا بخواهیم وقتی از دنیا میرویم دستان ما از علم پر باشد، هر چه که علم انسان بیشتر باشد رتبه او در عالم قیامت و تقربش به خدا بالاتر است، اینکه در قیامت شأن عالم از شهید هم بالاتر است، وجهش همین است، ان شاءالله خداوند نصیب همه ما بفرماید.
گفتنی است در ابتدای این مراسم از مقام و زحمات علمی آیت الله فاضل لنکرانی طی آئینی از سوی شاگردان وی تجلیل شد.
کد خبر 6093744