Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: با اراده و عزم جدی رهبران دو کشور و روی کار آمدن دولت جدید در ایران، که یکی از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی اش توسعه روابط با کشور‌های همسایه است، امید است شاهد آغاز فصل جدیدی از توسعه هرچه بیشتر همکاری‌های دوستانه فی‌مابین دو کشور به‌خصوص استان خراسان رضوی و استان "ماری" ترکمنستان در تمامی زمینه‌های اقتصادی، فنی و مهندسی، ترانزیتی، حمل‌ونقل، علمی، آموزشی و فرهنگی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با رییس جمهوری ترکمنستان در آخرین سفر وی به تهران در سال۱۳۹۴ روابط دو کشور را فراتر از همسایگی جغرافیایی و در واقع نوعی خویشاوندی عنوان کردند که نشان دهنده اهمیت ترکمنستان برای جمهوری اسلامی ایران است.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: این استان ظرفیت‌های گسترده و بی‌نظیری در ابعاد مختلف اقتصادی برای تقویت تعاملات و تعمیق روابط با ترکمنستان با حضور استان‌های مجاور خود دارد که امیدواریم با همکاری و برنامه‌ریزی جدی‌تر مقامات دو کشور شاهد تقویت روابط استانی در ابعاد مختلف باشیم.

اشرفی بیان کرد: تبادل منظم هیات‌های مختلف اقتصادی، علمی و فرهنگی و برگزاری نشست‌ها در دیدار‌های نوبه‌ای بین مقامات استانی دو کشور می‌تواند محرک مؤثری برای گسترش مناسبات استانی بین دو کشور باشد.

بیشتر بخوانید

رشد قابل توجه ترانزیت جاده‌ای کالا در خراسان رضوی


او تصریح کرد: خراسان رضوی و استان ماری ترکمنستان در حال نهایی کردن متن یادداشت تفاهم همکاری مشترک هستند که با امضای آن در آینده نزدیک شاهد توسعه بیشتر روابط استانی در ابعاد مختلف اقتصادی، علمی، فرهنگی و زیست‌محیطی خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: مقامات ۲ کشور ایران و ترکمنستان در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای برای توسعه ارتباطات ریلی و جاده‌ای ترانزیتی بین دو کشور انجام داده‌اند که سه گذرگاه اصلی آن در استان خراسان رضوی واقع شده است.

اشرفی اظهار کرد: بدون تردید رفع موانع تجاری و ترانزیت کالا بین دو کشور علاوه بر توسعه روابط فرامنطقه‌ای، نقش قابل توجهی در ارتقای سطح تعاملات اقتصادی و تجاری دوجانبه خواهد داشت.

او افزود: جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم گسترش بحران جهانی کرونا از ابتدا تلاش کرد تا با فراهم کردن امکانات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرز‌های خود را با کشور ترکمنستان باز و فعال نگه دارد لذا امیدواریم با همکاری طرف ترکمنی و تسریع روند واکسیناسیون در دو کشور شاهد بازگشایی تمامی معابر و بازارچه‌های مرزی بین دو کشور و استفاده حداکثری از آن‌ها برای توسعه مبادلات دوجانبه باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: این استان بیش از ۵۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان و سه مرز زمینی و یک مرز ریلی فعال با این کشور دارد.

اشرفی بیان کرد: غنای فرهنگی و پیشینه تاریخی مشترک دو کشور ایجاب می‌نماید تا با استفاده از ظرفیت‌های فراوان موجود در جهت توسعه همکاری‌ها گام‌های موثر و عملی برداشته شود.

 

انتهای پیام//م.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توسعه روابط توسعه اقتصادی تعاملات تجاری استاندار خراسان رضوی بین دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۱۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه

سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال ۱۴۰۳ با دستور کار «بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های اقتصادی با کشور‌های آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان و ترکمنستان» در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه که ریاست جلسه را برعهده داشت، ضمن تبیین اهمیت توسعه مناسبات با کشور‌های یادشده، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه‌های ذیربط و بخش خصوصی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت توسعه مراودات تجاری - اقتصادی با این کشور‌ها به ویژه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت، صادرات محصولات دانش بنیان، انرژی، صنعت، معدن و همچنین تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

آخرین وضعیت طرح‌ها و پروژه‌های همکاری اقتصادی ایران با این کشورها، موانع و راهکار‌های رفع آنها و تسهیل روند نهایی سازی و اجرای پروژه‌ها نیز در ادامه این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست معاونان و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد و نمایندگان بخش خصوصی حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود
  • تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • استقبال حماس از تعلیق مبادلات تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی