Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشواد درویشی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر اینکه قاچاقچیان چوب قصد قطع درخت و قاچاق آن را دارند، ماموران یگان حفاظت در منطقه مستقر شدند و در گشت‌های متعدد یک‌ دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ و ۲ نفر در هنگام قطع و بارگیری درختان بلوط، مشاهده شد.

وی گفت: این ۲ نفر قاچاقچی با مشاهده مامورن انتظامی و یگان منابع طبیعی خودرو را رها کرده و متواری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، این قاچاقچیان به درگیری با ماموران اداره منابع طبیعی شهرستان و یگان امداد پرداختند که در این درگیری یکی از ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی مجروح شد.

درویشی اظهار داشت: ماموران کلانتری و یگان حفاظت منابع طبیعی مقداری از چوب‌های قطع شده را به اداره شهرستان منتقل کردند و صورتجلسه‌ای توسط عوامل انتظامی تنظیم شد.

به گفته وی، در این درگیری "حمید موسوی" مامور یگان حفاظت اداره منابع طبیعی از ناحیه زانوی راست مجروح و توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان لردگان منتقل و بستری شد.

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان خانمیرزا گفت: از ابتدای سالجاری ۲ نفر ازماموران یگان حفاظت منابع طبیعی در درگیری با قاچاقچیان چوب مجروح شدند.

این مسوول خانمیرزا سودآور بودن قاچاق چوب را از مهمترین دلایل قاچاق این محصول جنگلی اعلام کرد و گفت: قاچاقچیان چوب هر کیلوگرم چوب جنگلی  بلوط را کیلویی ۶۰ تا ۷۰ هزار ریال به فروش می‌رساند.

وی از مردم استان خواست تا هر گونه تخلف در رابطه با جنگل‌ها و مراتع را با استفاده از سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ امداد جنگل و مرتع  و یا اطلاع به یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان‌ها گزارش دهند.

به گزارش ایرنا، یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری را مراتع و جنگل‌ها پوشش داده است که رقمی معادل ۸۶.۵ درصد از سطح این استان را شامل می‌شود.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری تجارت چوب چهارمحال وبختیاری کالای قاچاق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری تجارت چوب چهارمحال وبختیاری منابع طبیعی و آبخیزداری تجارت چوب چهارمحال وبختیاری کالای قاچاق اداره منابع طبیعی قاچاقچیان چوب یگان حفاظت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۱۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا شهرداری تهران درختان پارک جنگلی سرخه حصار را قطع کرد؟

به گزارش خبرآنلاین، شهرداری منطقه ۱۳ در این‌باره اعلام کرد:‌ « با توجه به انتشار مطالبی با عنوان ساخت و ساز و قطع درختان در سرخه حصار به اطلاع می رساند که با توجه به حمله آفت سوسک پوست‌خوار کاج از سال‌ها پیش به درختان بوستان‌های جنگلی شهر تهران بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مجوز حذف درختان خشک و آفت زده برای جلوگیری از گسترش آفت به درختان سالم صادر شده و این اقدام با توجه به مجوز سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، به شماره ۱۴۰۲/۶۷/۴۸۷۲ انجام و بر اساس تبصره ۲ ماده ۴ قانون حفاظت، حکم حذف درختان آفت‌زده سوزنی برگ بوستان سرخه حصار صادر شده که موارد مذکور با درختان پهن برگ جایگزین می‌شوند.»

ایسنا در خبری نوشت: درادامه توضیحات شهرداری آمده است: « ضمنا، هماهنگی اقدامات انتخاب پیمانکار و حذف درختان آفت زده توسط سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری انجام و اقدامات لازم در این فرآیندها با نظارت های لازم اجرایی شده است.»

شهرداری در پایان نیز آورده است:‌« علامت گذاری های انجام شده بر روی درختان نیز بر اساس بررسی ها فنی درختان درگیر این آفت انجام و اطلاع رسانی های لازم قبل و حین اقدام به حذف درختان خشک از طریق رسانه ملی و سایر رسانه ها انجام و منتشر شده است. ضمنا پس از پاکسازی محل، عملیات اجرای شبکه آبیاری تحت فشار و کاشت گونه های مناسب با شرایط محیطی در نقاط مورد نیاز بوستان سرخه حصار نیز اجرایی شده و مراحل تکمیلی آن ادامه دارد.»

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903994

دیگر خبرها

  • چرا شهرداری تهران درختان پارک جنگلی سرخه حصار را قطع کرد؟
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند