Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:12:35 GMT

بیش از ۲۱۹ هزار راس دام در گناباد مایه‌کوبی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۱۹۸۱

بیش از ۲۱۹ هزار راس دام در گناباد مایه‌کوبی شد

دکتر محمدرضا متقی چهارشنبه‌شب در نشستی خبری اظهار داشت: از این میزان بیش از ۱۹۳ هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماریهای خاص دام مانند آبله، آگالاکسی، انتروتوکسمی، تب برفکی و قانقاریا و ۲۵ هزار و ۸۳۷ راس هم علیه بیماریهای مشترک انسان و دام مانند هاری، تب مالت  و سل واکسینه شده اند.

وی ادامه داد: در یکسال اخیر هیچ موردی از تب برفکی و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان مشاهده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شبکه دامپزشکی گناباد گفت: با اجرای برنامه های مراقبتی و مایه کوبی دام های حساس، شناسایی کانون های بیماری و کاهش ضایعات دامی و جلوگیری از شیوع بیماریها سطح ایمنی در جمعیت دامی این شهرستان افزایش یافته و از انتقال بیماریهای مشترک به انسان جلوگیری شده است.

وی افزود: در ۶ ماهه امسال ۵۰۴ مورد بازرسی از اماکن عرضه فراورده های خام دامی و رستورانها در گناباد انجام شده است.

دکتر متقی اظهار داشت: به منظور جلوگیری از نقل و انتقال بیماریهای واگیر دامی و حفظ سلامت فرآورده های دامی، تردد وسایل و زنجیره حمل و نقل دام طبق ضوابط خاص بهداشتی و قرنطینه ای با نظارت دقیق و بر اساس مجوزهای مخصوص صورت می گیرد.

رییس شبکه دامپزشکی گناباد گفت: پنج هزار و ۵۸۸ مجوز بهداشتی قرنطینه دامی در نیمه نخست امسال در گناباد صادر شده و ۲۱۰ مورد بازدید از مراکز  نگهداری دام و طیور صورت گرفته است.

گناباد با تولید ۲ هزار و ۲۰۶ تن تخم مرغ، ۶۳ هزار و ۵۰۰ تن شیر، ۲ هزار و ۱۵۹ تن گوشت قرمز و ۱۳ هزار و ۲۱۶ تن گوشت مرغ به ترتیب رتبه های اول، دوم، سوم و چهاردهم استان خراسان رضوی را در این بخش ها دارد.

۳۰۰ هزار واحد دامی متشکل از ۱۸ هزار راس دام سنگین و ۱۲۰ هزار راس دام سبک، ۴۰۰ واحد گاوداری، ۱۶۰ واحد پرورش مرغ گوشتی و تخم گذار، ۱۲ واحد تولیدی مواد لبنی و خوراک دام و طیور و بسته بندی گوشت مرغ و ۶ کشتارگاه طیور و دام سنگین در گناباد فعال است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها آنفلوآنزای پرندگان دام و طيور واکسیناسیون گناباد سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آنفلوآنزای پرندگان دام و طيور واکسیناسیون آنفلوآنزای پرندگان دام و طيور واکسیناسیون گناباد سازمان دامپزشکی کشور هزار راس دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۱۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فدوی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد با اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس و مشارکت خیران بازسازی شدند اظهار کرد: در همین مدت علاوه بر ساماندهی ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، شش چمن مصنوعی هم نصب شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد با بیان اینکه از آغاز سال تحصیلی تا کنون ۳۸ کلاس درس با صرف اعتبار ۱۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال در شهرستان گناباد هوشمندسازی شد، افزود: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به طور متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی کلاس‌های هوشمند را در ارتقا بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری دانش آموزان مؤثر دانست و تصریح کرد: این کلاس‌ها فرصت‌های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می‌کند فناوری‌های جدید را بهتر فرا بگیرند.

فدوی با اشاره به تحصیل ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش‌آموز در مدارس مناطق شهری و روستایی گناباد خاطرنشان کرد: از این تعداد ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 6088736

دیگر خبرها

  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • روستای «استاد» رکورددار بارندگی در شهرستان گناباد
  • بارش باران بهاری در گناباد