Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در مراسم بزرگداشت استاد «کاظم احرامیان پور» شاعر پیشکسوت شعر آیینی یزد، با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر این که «شعر یک ثروت ملی است و اگر این ثروت در مسیر حقانیت دین استفاده شود، سودمند است»، گفت: اگر شعر ثروت است، شاعران ما سرمایه‌های ارزشمند مملکت هستند و وظیفه ما این است که این سرمایه ها را قدر بدانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام «مجتبی صداقت» در مراسم بزرگداشت این شاعر با نزدیک به ۶۰ سال سابقه در سرودن شعر که در تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، با تاکید بر این که قدردانی فقط برگزاری نکوداشت نباشد، اظهار کرد: باید قدر بزرگان ادبی شهرمان را دانسته و از دانش آن‌ها برای پرورش و رشد جوانان استفاده کرد و استاد احرامیان الگوی کامل یک انسان بزرگ و هنرمند است.

«مجید جوادیان زاده»  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم در این مراسم با بیان اینکه نکوداشت شخصیت‌هایی چون استاد احرامیان زاده تکریم فرهنگ و جامعه ای است که چنین هنرمند ارزشمندی را پرورش داده است افزود: شعر هنر هویت بخش و بخشی از فرهنگ ما ایرانیان است و شاعران از گذشته تاکنون محرم اسرار ما بوده اند و در اندیشه‌ی ما تاثیر بسیار داشته‌اند.

وی با اشاره به این که غالب شعرهای استاد احرامیان پور، حسینی، مهدوی، رضوی، اجتماعی و فرهنگی است، گفت: این ویژگی نشان دهنده طبع جوینده و کاونده استاد است. امیدوارم استاد سالم و سلامت باشند و مردم بتوانند از محصول فکر و اندیشه ایشان بهره ببرند.

«غلامرضا محمدی» مشاور امور فرهنگی استاندار هم در این مراسم با اشاره به اینکه «شاهد» شاعر انجمن پروری است و در طول دوران با انجمن های مختلف همکاری داشته گفت: استعداد شعر در شهر ما خفته است و هیچگاه خفه نمی شود و از دل آن همچون احرامیان پور ها جوانه می زنند.

وی از شعرای یزدی متخلص به «کویر» در ادامه افزود: شعر استاد احرامیان پور دارای ابعاد مختلفی است و از جمله آن اصالت احساس در غزل های عاشقانه ایشان است.

در ادامه این مراسم اولین گزیده اشعار استاد احرامیان زاده با عنوان « دلنوشته های شاعری که عاشق است» به اهتمام «علیرضا احرامیان پور» جمع آوری شده بود، رونمایی شد.

استاد «کاظم احرامیان پور» متخلص به «شاهد» از پیشکسوتان شعر آیینی یزد با نزدیک به ۶۰ سال سابقه در سرودن شعر، بیش از ۱۲۰۰ نوحه، مرثیه، مولودی و نغمه‌های آیینی برای اهل بیت (ع) دارد و به گفته خودش یکی از افراد موثر در اشعارش، استاد عالمی متخلص به صمصام بوده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، در این مراسم شاعران از شهر ها و شهرستان های دیگر حضور داشته و به شعر خوانی پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعي و ورزشی شهرداری يزد شعر آیینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۲۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان

 


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در مراسم معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان افزود: از این پس برادران اهل سنت ما در مرکز اسلامی استان، شاهد شتاب و هماهنگی بیشتری در امور فرهنگی، مدرسه علوم دینی و مساجد خواهند بود.
مدیر مرکز اسلامی هرمزگان گفت: زندگی برادرانه، در کنار وحدت و همدلی شیعه و اهل سنت استان، در کشور مثال زدنی است.
آصف باصره افزود: حرکت در مسیر رشد این وحدت، نیازمند همدلی همه جانبه است.
دبیر شورای برنامه ریزی علوم دینی اهل سنت هم گفت: جمهوری اسلامی زمینه ساز رشد و ارتقاء علمی و معنوی برادران اهل سنت است.

بیشتربخوانید:برگزاری محفل انس با قرآن در شهرداری بندرعباس
حجت الاسلام کاظم لطفیان افزود: در کشور ما اعتماد به توانایی و ایده‌های برادران اهل سنت جزء اولویت‌ها است.
در پایان این مراسم حجت الاسلام آصف باصره به عنوان مدیر مرکز اسلامی معرفی و از زحمات حجت الاسلام احمدرضا باوقار قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • کمی مهربان باشیم (بررسی زندگی و آثار دکتر هروی)
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور افتتاح شد
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور در شیراز افتتاح شد
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد
  • «اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد