Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین محمد حجتی؛ امام جمعه موقت کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار حوزه استانهای خبرگزاری تقریب در آستانه هفته وحدت اظهار داشت: میلاد رسول اکرم (ص) برای تمام جهانیان منشا خیر و برکت است و این روز را باید مبدأی برای وحدت جهان اسلام و انسانیت دانست.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: رسالت اصلی پیامبر، ایجاد ایمان به خداوند در بین مردم و وحدت بین برادران دینی بود؛ رسول اکرم (ص) عمر گرانبار خویش را همواره در راه وحدت سپری فرمودند، لذا چند دستگی و چندصدایی در دین مبین اسلام خلاف آن چیزی است که پیامبر مکرم (ص)  آن را دنبال می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این عالم کرمانشاهی دور شدن از وحدت را معلول عدم بصیرت دینی دانست و تاکید کرد: اگر می بینیم که فرقه های بسیاری در دینی همانند اسلام متولد می شود این معضل را باید نتیجه عدم نگاه عمیق مسلمین به معارف دینی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی با اشاره به اینکه همه مسلمین زیر یک پرچم واحد قرار دارند، افزود: کسانی که به دنبال ایجاد فرقه ها و نحله های جدید در اسلام هستند در قالب اهل سنت و شیعه نمی گنجند، بلکه اینان بازماندگان همان خوارج و منافقین دوران زندگی رسول اکرم (ص) هستند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه شاهد وحدت و برادری بسیار خوبی بین برادران دینی در این استان هستیم و همین امر باعث شده است که فرقه های دین ستیز هرگز نتوانند در این خطه از ایران اسلامی بقا داشته باشند.

امام جمعه موقت کرمانشاه عنوان کرد: برای ایجاد وفاق و تقریب بیشتر بین مذاهب اسلامی نیازمند یک ارتباط همیشگی، مستمر و محکم بین حوزه های دینی اهل سنت و شیعه هستیم، تعامل این دو حوزه با همدیگر جایی برای فعالیت فرقه های خودساخته دشمن در منطقه باقی نخواهد گذاشت.


انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: کنفرانس1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۲۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان ضمن تبریک به مناسبت در پیش بودن هفته عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران، ارتقای وضعیت بصیرت دینی و انقلابی را یکی از وظایف این دفتر برشمرد و افزود: ارتقای بصیرت دینی یعنی شناخت دشمن، از این رو باید به آن توجه جدی داشته باشیم.

وی از سپاه با عنوان یک مجموعه نظامی و از همه مهم‌تر مجموعه‌ای عقیدتی و مذهبی یاد کرد و ادامه داد: یکی از مهم‌ترین وظایف این مجموعه، حفاظت از مکتب اسلام و ارتقای بصیرت دینی و انقلابی آحاد جامعه است، از این رو معتقدیم سپاه پاسداران از جان و آبروی خود مایه می‌گذارد تا کشور در عزت و سربلندی بماند.

این مسؤول با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها آماده جان‌فشانی در راستای حفاظت از کیان ایران اسلامی هستند، اظهار کرد: سپاه پاسداران به عنوان یک مجموعه نظامی از زمان شکل‌گیری نقش تأثیرگذاری را در عرصه‌های مختلف ایفا کرده و نشان داده است که به معنای واقعی کلمه، مولود انقلاب اسلامی است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه سپاه پاسداران در انجام وظایف ذاتی و محوله خود، همواره تفکر جهادی را سرلوحه برنامه‌ها و اهداف قرار داده است، خاطرنشان کرد: پاسداری و صیانت از هویت فردی و سازمانی، تعمیق بصیرت و معرفت دینی، تعمیق بصیرت سیاسی، ترویج اندیشه‌ها و سبک زندگی اسلامی و … از دیگر وظایف این مجموعه به شمار می‌رود.

بیگدلی با اشاره به اینکه سپاه مجموعه‌ای است که از دل جامعه برخاسته و همواره در کنار مردم خواهد بود، تصریح کرد: در هفته عقیدتی سیاسی شاهد برگزاری ۴۰۰ برنامه در زنجان خواهیم بود.

کد خبر 6089075

دیگر خبرها

  • ژوزه مورایس اسلام آورد و شیعه شد
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • تقویت ارتباط مدیران با مردم
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • مدیران ارتباط خود با مردم را تقویت کنند
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند