Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- شانزدهمین جشنواره تلاوت های مجلسی استان مازندران به میزبانی شهرستان قائم شهر روز جمعه ١6 مهر ماه ١4٠٠ در مصلی جمعه این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگاراریادفترمازندران درشهرستان قائم شهر، عباس زارع مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، از راهیابی شهر های قائم شهر، ساری و چالوس به جشنواره تلاوت های مجلسی کشوری خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس زارع رئیس ستاد استانی برگزاری جشنواره در خصوص کیفیت برگزاری این دوره از جشنواره گفت: یک تیم ارزیابی از تهران با حضور دکتر پورمعین و استاد محمد بادپا از ستاد عالی و همچنین داود جعفری دبیر جشنواره های ملی تلاوت مجلسی کشور در برنامه حضور داشتند و پس از ارزیابی برنامه مازندران، نسبت به افزایش سهمیه قاریان استان به ٣ نفر جهت حضور در مرحله ملی موافقت خود را اعلام کردند و این در حالی است که بسیاری از استان ها تنها یک سهمیه مجاز در مرحله کشوری دارند و تنها چند استان محدود با ظرفیت بالا از لحاظ فنی و محتوایی توانستند این سهمیه را کسب کنند که مازندران یکی از این استان هاست.     
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه افزود: ١٠ نفر در مرحله نهایی از شهرستان های قائم شهر، ساری، بهشهر، بابلسر، بابل، جویبار، محمودآباد، چالوس، آمل و نور در دوره شانزدهم به رقابت با هم پرداختند که پس از تجمیع آراء حضوری و غیر حضوری مردم و همچنین آراء هیئت محترم داوران افراد ذیل انتخاب و به مرحله کشوری این دوره از رقابت ها راه پیدا کردند که عبارتند از : سعید ترکمان دهنوی از قائم شهر -پارسا انگشتان از ساری-محمدطه شمس از چالوس . 

 زارع افزود : رقابت در مرحله مقدماتی با حضور 160 شرکت کننده از 8 منطقه مازندران صورت پذیرفته و  453 داور مردمی به صورت حضوری و ٢٣١6 نفر از مردم به صورت پیامکی همزمان با پخش زنده از صدا و سیما شبکه مازندران به 5 نفر از قاریان مرحله نهایی رأی دادند که جمع آرای مردم اعم از حضوری و غیر حضوری به ٢٧6٩ نفر می‌رسد. همچنین ١٠ نفر از اساتید ممتاز استان و کشور به ریاست قاری ممتاز جهان اسلام استاد حاج حمید شاکرنژاد از مشهد به صورت فنی به داوری این دوره از رقابت ها پرداختند.           
عباس زارع، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اذعان داشت : موافقت اولیه برگزاری مرحله کشوری شانزدهمین جشنواره تلاوت های مجلسی در مازندران و شهرستان قائم شهر اخذ گردید و  موافقت نهایی منوط به بررسی میزان مشارکت و زیر ساخت های موجود میزبانی در استان بیان نمودند و این امر نیاز به همکاری دستگاه های دولتی و بخش خصوصی عنوان نمودند و زمان برگزاری مرحله کشوری را در اواخر آبان یا اوایل آذر ماه اعلام کرده که بسته به شرایط و تصمیم ستاد برگزاری، اعلام خواهد شد.           
همچنین در حاشیه این جشنواره 5 نفر از اساتید ممتاز خوشنویسی به کتابت وحی  پرداختند که در پایان تابلوهای زیبای خوشنویسی منقش به آیات الهی به حاضرین در مراسم اهدا شد.  
در این مراسم به مناسبت ١6 مهر روز جهانی کودک، با همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ایستگاه فعالیت های هنری با محوریت قرآن و عترت برای کودکان و نوجوانان حاضر در جشنواره دایر گردید که مورد استقبال ویژه حاضرین قرار گرفت.

در این برنامه آیت الله معلمی امام جمعه قائم شهر و نماینده مردم شریف مازندران در مجلس خبرگان رهبری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، علیپور نماینده مردم قائم شهر،جویبار، سیمرغ،سوادکوه وسوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی، دبیر کل جشنواره های قرآنی فجر کشور، نمایندگان شورای عالی مسابقات ملی قرآنی کشور، رئیس و اعضای هیئت مدیره اتحادیه موسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان مازندران، مدیران امور قرآن و عترت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی استان و همچنین جمعی از رؤسای ادارات و نهادهای شهرستان های مختلف استان حضور داشتند.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برگزیدگان شانزدهمین جشنواره تلاوت های مجلسی استان مشخص کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره تلاوت مرحله کشوری قائم شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۲۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به برگزاری این جشنواره ملی در سه بخش فیلم ۱۰۰ثانیه‌ای، عکس و پوستر گفت: برگزیدگان در سه بخش ملی، کیش و آزاد؛ معرفی خواهند شد.

سیدعلیرضا فاطیمان‌پور با اشاره به استقبال هنرمندان از جشنواره کیش بهشت خانواده‌ها، گفت: حمایت از هنرمندان بومی و توسعه رویداد‌های ملی و بین‌المللی حوزه خانواده در از اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: سه موضوع خانواده و نشاط اجتماعی، حریم خانواده و احترام به قانون و خانواده و محیط زیست با هدف ارتقای فضای بومی، هویت دینی و ملی در نظر گرفته شد تا بتوانیم نقش موثری به عنوان الگویی مناسب در توسعه گردشگری منطقه داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • آمادگی استان مازندران برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • نمایش اثر منتخب شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • تحویل صندوق‌های اخذ رأی الکترونیکی به حوزه انتخابیه قائم شهر
  • نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی