Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، آژانس بین‌المللی انرژی هشدار داد بحران بازار انرژی فعلاً ادامه خواهد داشت. این هشدار در حالی مطرح شد که قیمت‌های انرژی در بالاترین سطح تاریخ قرار دارد و قطعی برق در اروپا و آسیا بحران آفرینی می‌کند.

آژانس در چشم‌انداز سالانه خود اعلام کرد سرمایه‌گذاری جهان برای مصرف انرژی در آینده کمتر از حد لازم است و این می‌تواند روند گرایش به سوی آلایندگی خالص صفر را ناپایدار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاتح بیرول، مدیرعامل آژانس بین‌المللی انرژی، می‌گوید: در بازارهای انرژی جهان ریسک مشکلات قریب‌الوقوع بیشتر در آینده، افزایش یافته است. ما به اندازه کافی برای برآوردن نیازهای مربوط به تقاضای آینده انرژی سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم و اتفاقات غیرمترقبه باعث شده است که زمینه برای یک دوره پرنوسان از قیمت‌های انرژی فراهم شود.

در گزارش آژانس نامشخص بودن سیاست‌گذاری‌ها و وضعیت تقاضا در آینده به عنوان دلایل دیگر این بحران عنوان شده‌اند.

تقاضای انرژی با بازگشت اقتصادهای دنیا از بحران کرونا جهش کرده است اما تولیدکنندگان بزرگ تولید خود را به میزان لازم افزایش نداده‌اند و جهان با کمبود انرژی روبرو شده است.

قیمت‌های نفت خام که در آوریل ۲۰۲۰ به پایین‌ترین سطح تاریخ خود رسیده بودند تا به اینجای امسال ۶۰ درصد جهش کرده‌اند در حالی که قیمت گاز طبیعی امسال بیش از ۲ برابر شده است. قیمت خرید نقدی گاز در پاییز امسال به بالاترین سطح تاریخ خود رسید در حالی که قیمت زغال‌سنگ هم در آستانه زمستان به شدت رشد کرده است.

کد خبر 5326783

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت گاز قطع برق آژانس بین المللی انرژی قیمت دلار طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار وزارت جهاد کشاورزی لوازم خانگی شاخص کل بورس قیمت یورو قیمت سکه بهار آزادی قیمت گاز انحصارزدایی قیمت طلا گمرک ایران قیمت جهانی نفت قیمت جهانی طلا آزمون وکالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۲۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هم اکنون در بازار آزاد ارز در میدان فردوسی تهران، معامله‌گران دلار را با قیمت ۶۱۵۰۰ از مردم خریداری می‌کنند و با قیمت ۶۲۵۰۰ تومان می‌فروشند.

معامله‌گران ارز می‌گویند نرخ ارز یک هفته است نزولی شده و بازار ارز از روند صعودی خارج شده و این وضعیت همچنان ادامه دارد و ترس کاهش قیمت دلار، دارندگان ارزهای خانگی را روانه بازار کرده تا قبل از افت بیشتر قیمت‌ها اقدام به فروش کنند.

دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟

در همین حال در کانال‌های تلگرامی و در معاملات موسوم به فردایی، قیمت فروش دلار به ۶۱۴۰۰ تومان هم رسیده است.

فعالان بازار ارز با تاکید بر اینکه قیمت‌ها در بازار غیررسمی ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته است، پیش‌بینی کردند که همین روند کاهشی در هفته جاری ادامه داشته باشد.

کد خبر 847439 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • تکاپوی کانال‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار بازهم ریخت
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟