Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@15:39:10 GMT

پلدختر ۳۰ ماه پس از سیل به روایت تصویر

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۲۸۵۵

پلدختر ۳۰ ماه پس از سیل به روایت تصویر

گروه استان‌ها- با گذشت بیش از ۳۰ ماه از سیل ویرانگر پلدختر مردم هنوز با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند و سیل‌زدگان در انتهای شهر پلدختر نگران آغاز بارش‌های پاییزی هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر، 927 روز از سیلاب ویرانگر فروردین‌ماه 98 پلدختر می‌گذرد، سیلابی که بیش از پنج هزار میلیارد تومان خسارت به این شهرستان وارد کرد و  دسترنج هزاران پلدختری را با خود بُرد، سیلاب هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و زمین‌های کشاورزی، 100 میلیارد تومان به تاسیسات آب شرب، 12 میلیارد تومان به مجموعه‌های ورزشی و 7 میلیارد تومان به زیرساخت‌های عشایری خسارت وارد کرد و بیش از هفت هزار واحد مسکونی در حاشیه رودخانه کشکان در شهرهای پلدختر و معمولان و روستاهای این شهرستان به گِل نشستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اکنون بعد از گذشت بیش از 30 ماه از سیل ویرانگر بهار 98 علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته ولی مردم شهرهای پلدختر و معمولان به سبب تکمیل نشدن دیواره ساحلی و دایک‌های حفاظتی نگران آغاز بارش‌های پاییزی هستند، هر چند در شهر پلدختر ایجاد سازه‌ای هدفمند با مهندسی سازه‌ای قابل توجه توانست موج‌های سهمگین سیلاب ششم اسفند 98 را در وسط شهر کنترل کند اما عدم تکمیل این پروژه نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است و مردم پایین دست شهر پلدختر همچنان نگران آغاز بارش‌های پاییزی هستند چون بخشی دیواره ساحلی این شهر نیمه کاره رها و بیش از یک ماه است که به سبب کمبود اعتبار متوقف و مردم مناطق پایین دست شهر پلدختر در معرض تهدید سیلاب قرار دارند.

ساخت دیواره ساحلی شهر سیل‌زده پلدختر متوقف شد! / خودرو‌های خسارت دیده همچنان بلاتکلیف+تصاویراستاندار لرستان: تامین مابقی اعتبارات سیلاب اخیر پیگیری می‌شود

با گذشت  927 روز از سیلاب فروردین ماه 98 یکی از عمده‌ترین مشکلات بازسازی شهر پلدختر اجرای خیابان ساحلی در این شهر است و علی‌رغم مصوبه شورای برنامه‌ریزی شهرستان پلدختر که به ریاست استاندار سابق در شهریور 99 مبنی بر اینکه ساختمان‌های دولتی و منازلی که در این قسمت هستند تخریب و موضوع معترضین این خیابان با واگذاری زمین مسکونی رفع شود ولی شاهد هستیم که هنوز خیابان ساحلی در ضلع غربی شهر احداث نشده و ساختمان‌های کلانتری، اداره پست و کارخانه یخ همچنان مانع احداث خیابان ساحلی غربی هستند.

مشکلات شهر سیل‌زده پلدختر به قصه تکراری دیواره و خیابان ساحلی ختم نمی‌شود هر چند تلاش‌های خوبی توسط تیم مدیریت شهری برای حل مشکلات انجام شده ولی برخی معابر و خیابان‌های ضلع غربی شهر آسفالت نشده و برخی مناطق مثل سازمانی‌ها که بیشترین خسارت را بعد از ساحلی در سیل متحمل شدند هنوز با مشکلاتی روبه‌رو هستند، برخی جداول این منطقه بعد از سیل هنوز لایروبی نشده و برخی خیابان‌ها هنوز آسفالت نشدند و مردمی که با هزاران امید منازل تخریب شده خود را تکمیل کردند به سبب تکمیل نشدن دیواره ساحلی در انتهای این منطقه نگران آغاز فصل بارش‌ها هستند.

جاده 100کیلومتری پلدختر به خرم‌آباد که بیش از 80کیلومتر آن در سیلاب تخریب و دچار خسارت شد هر چند به پیمانکار واگذار شده است ولی روند کند بازسازی سبب شده این جاده به یکی از ناایمن‌ترین محورهای استان و حتی کشور تبدیل شود، جاده پلدختر به خرم‌آباد فاقد شانه خاکی و زیرسازی است و این جاده که ابتدا به صورت موقت بازگشایی شد ایمنی کافی ندارد و با نخستین بارش‌ها مسدود می‌شود.

انتهای پیام/646/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیارد تومان خیابان ساحلی دیواره ساحلی شهر پلدختر نگران آغاز بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۲۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت دریایی در کشور هند و پروژه عظیم ساگارمالا

تین نیوز

 اقتصاد دریایی در کشور هند نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی و اشتغالزایی دارد. هند با دارا بودن سواحل طولانی و منابع غنی دریایی، از ظرفیت بالقوه ای برای توسعه اقتصاد دریایی برخوردار است. بنابراین، حوزه هایی مانند حمل ونقل دریایی، صنایع مرتبط با دریا، پرورش ماهی و توریسم ساحلی از جمله زمینه هایی هستند که می توانند به توسعه اقتصاد دریایی کشور هند کمک کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از کانال تلگرامی اندیشکده پیشرفت دریایی، با توجه به اهمیت رو به افزایش اقتصاد دریایی در کشور هند، دولت این کشور برنامه ها و استراتژی هایی را برای توسعه این حوزه به کار گرفته است. ایجاد بنادر و انجمن های تجاری دریایی، تشویق به سرمایه گذاری در صنایع مرتبط با دریا، توسعه فناوری های دریایی و ایجاد شرایط ملایم برای تجارت بین المللی از جمله اقداماتی هستند که دولت هند در راستای توسعه اقتصاد دریایی انجام داده است. این تدابیر منجر به ایجاد فرصت های شغلی، افزایش تولید، و ارتقاء رفاه اجتماعی در نواحی ساحلی و دریایی کشور هند خواهد شد.

 در این راستا، برنامه ساگارمالا یک برنامه توسعه بندری است که توسط دولت هند در سال ۲۰۱۵ با هدف تسریع رشد و توسعه اقتصادی با استفاده از پتانسیل ساحل های گسترده و آبراه های هند راه اندازی شد. این برنامه بر توسعه بنادر، تقویت اتصال بنادربه یکدیگر، بهبود زیرساخت های بندر و صنعتی سازی بندری تمرکز دارد. هدف این برنامه توسعه بخش دریایی کشور با استفاده از خط ساحلی هند به طول بیش از ۷۵۰۰ کیلومتر و شبکه گسترده بنادر و آبراه های داخلی است. این برنامه همچنین ترویج کشتیرانی به عنوان روش جایگزین حمل و نقل جاده ای، کاهش هزینه های لجستیک و افزایش رقابت پذیری بخش تولید کشور را در دستور کار خود دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پیشرفت دریایی در کشور هند و پروژه عظیم ساگارمالا
  • وعده رییس فدراسیون والیبال به ساحلی‌بازان برای صعود به المپیک
  • هشدار هواشناسی برای ۱۳ استان
  • کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر
  • تاج: میزبانی تایلند عالی بود
  • جلسه کمیته فوتسال آسیا به رهبری تاج
  • برگزاری دومین نشست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC به ریاست تاج
  • تصمیم مهم کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی آسیا با ریاست تاج
  • جلسه فوتسال و فوتبال ساحلی AFC با ریاست مهدی تاج
  • تیم‌های برتر مسابقات والیبال ساحلی خراسان شمالی مشخص شدند