Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقبال عباسی روز پنجشنبه در چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری‌ در سال ۱۴۰۰ که با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی انجام شد، افزود: بنیان‌های فرهنگ اسلامی و مذهبی در کشور منجر به مدیریت هشت سال دفاع مقدس و شکل‌گیری مکتب‌های مختلف از سوی شهدا شد و حفظ‌ و اشاعه چنین فرهنگی نیازمند توجه بیش از پیش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی حمایت از محرومین و مستضعفین‌ را مهم‌ترین شعار انقلاب اسلامی دانست‌ و یادآور شد: توزیع ۳۰ درصد اعتبارات توسط استانداران و تخصیص بقیه‌ اعتبارات به طرح‌های‌ ملی از طرف وزارت‌خانه‌ها امکان حل مشکلات و تکمیل طرح‌های نیمه تمام را در استان‌ها با محدودیت مواجه‌ کرده است.

عباسی بر اجرای عدالت در بودجه‌بندی کشوری‌ تاکید کرد و گفت: این موضوع در مسائل مرتبط با فرهنگ نیز احساس‌ می‌شود و لازم است برای توسعه فرهنگی اهداف پایین‌دستی نیز در اولویت  قرار گیرد.

وی تصریح کرد: هزینه‌های ایجاد زیرساخت‌ها در مناطق سخت‌گذر و کمتربرخوردار، قابل‌ مقایسه با دیگر مناطق نیست که موجب کاهش تمایل‌ سرمایه‌گذاران برای حضور در استان‌های کمتربرخوردار شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هر یک از دولت‌های شکل گرفته در نظام جمهوری اسلامی با شعارهای مختلف فعالیت‌های خود را دنبال کردند، افزود: به مباحث زیرساختی فرهنگی در کشور به صورت جدی توجه نشده است در حالی که اگر این مقوله به درستی مدیریت شود دیگر مباحث در حوزه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی نیز به سامان می‌رسد.

عباسی نگرانی از فضای مجازی را ناشی از ارائه‌ نشدن‌ آموزش‌ها و تربیت‌های صحیح در این حوزه دانست و بر توجه به زیرساخت‌های فرهنگی تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری به‌عنوان دومین استان کشور  میزبان اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسوولان ملی شامل معاونان وزیران میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی از چهارشنبه شب تا روز جمعه برای بررسی مسائل فرهنگی چهارمحال و بختیاری در این استان حضور دارند و در نشست‌های تخصصی با حضور فعالان فرهنگی استان، دیدگاه‌های مدیران، کارشناسان و صاحب‌نظران استان در خصوص مسائل فرهنگی این استان را بررسی می‌کنند.
در این سفر در چهار محور شامل برگزاری شورای فرهنگ عمومی، تشکیل کارگروه‌های تخصصی، بازدیدهای میدانی با حضور کارشناسان خبره در شهرستان‌های شهرکرد، سامان، ‌بن، بروجن، فارسان و لردگان و امضای سند نهایی سفر برگزار می‌شود.
چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها اقبال عباسی چهارمحال وبختیاری کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقبال عباسی چهارمحال وبختیاری کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اقبال عباسی چهارمحال وبختیاری کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۳۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟

بر اساس بیانیه اخیر دولت هند مبنی بر منع مسافرت شهروندان هندی به ایران و اسرائیل شنیده‌ها حاکی از عدم حضور هند به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ کمتر از 11 روز مانده به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران،‌ حضور هندی‌ها به عنوان مهمان ویژه این رویداد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد که پس از صدور بیانیه دولت هند در روز 24 فروردین که در آن  به شهروندانش توصیه کرد که با توجه «به شرایط حاکم بر منطقه» تا اطلاع ثانوی از سفر به ایران و اسرائیل خودداری کنند. بعید است که ناشران هندی بتوانند خود را به نمایشگاه کتاب تهران برسانند. پیگیری‌های دوطرف تا این لحظه به نتیجه‌ای ختم نشده است.

نگاهی به سالن رایت نمایشگاه کتاب دهلی/ رایت سنتر دهلی چه قابلیت هایی برای نشر ایران دارد؟

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مذاکره با وزارت فرهنگ هند پیگیر حضور ناشران این کشور در نمایشگاه کتاب تهران است،‌  یاسر احمدوند رئیس نمایشگاه کتاب تهران و معاون فرهنگی وزرات ارشاد در گفت‌وگو با تسنیم ضمن تایید این پیگیری‌ها گفت: نتیجه این پیگیری‌ها به زودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه ضروری است
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد
  • وجود ۳۰ محصول صادرات محور در چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی