Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@11:17:56 GMT

کشتی قهرمانی قدمت ۴ هزار ساله در ایران دارد

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۳۲۲۱

کشتی قهرمانی قدمت ۴ هزار ساله در ایران دارد

وزیر ورزش و جوانان گفت: کشتی سنتی و قهرمانی ۴ هزار سال در ایران قدمت دارد و این رشته ورزشی یکی از مهمترین جنبه های ورزش در ایران در سطح بین الملل است.

به گزارش قدس آنلاین، سید حمید سجادی امروز در دیدار با آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، افزود: جمهوری اسلامی از ورزش علاوه بر مباحث آمادگی جسمانی و نشاط برای تحکیم خانواده، وحدت ملی، غرورآفرینی و افزایش اعتماد ملی بهره می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: ورزش های بومی محلی و عشایری در دوره جدید وزارت ورزش و جوانان مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

سجادی با تاکید بر حمایت از رشته ورزشی چوگان خاطرنشان کرد: این رشته ورزشی ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در ایران قدمت داشته است.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: حمایت از ورزش بومی و باستانی چوگان یکی از اولویت های مهم این وزارتخانه در دوره جدید است.

به گفته وی،  کمان گیری با اسب یکی از ورزش ها و سنت های دیرینه ایرانیان است که امروز در سطح جهان مورد توجه قرار گرفته و خود را در سطح یک ورزش حرفه ای معرفی کرده است.

سجادی با اشاره به ظرفیت های سنت های دیرینه ایرانی تصریح کرد: بسیاری از رشته های بومی محلی ایران مورد توجه سایر ملل قرار گرفته و این رشته های مهیج به کشورهای دیگر صادر شده است.

سجادی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم تلاش می شود مطالبه و چالش های جوانان از نظام و قسمت های مختلف کشور به نحو شایسته ای پاسخ داده شود.

وی گفت: وزارت ورزش بستر لازم را برای کشف، هدایت و تعلیم و تربیت ایجاد خواهد کرد تا این افراد برای در دست گرفتن مناصب کلیدی کشور در آینده آمادگی لازم مدیریتی داشته باشند.

وزیر ورزش و جوانان امروز در سفر به شهر مقدس قم علاوه بر دیدار و گفت و گو با شماری از مراجع تقلید و علما،  از پروژه سالن ورزشی ۴۵۰۰ نفره پردیسان بازدید و با پیشکسوتان ورزشی و سمن های جوانان دیدار می کند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وزیر ورزش و جوانان کشتی سنتی ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۳۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در پنجاه و یکمین نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌های ایران از ورزش به عنوان عاملی منسجم کننده یاد کرد و از همت سازمان متبوعش برای فراهم آوردن امکانات تفریحی و ورزشی در این راستا سخن گفت.

وی افزود: رویکرد ما در سال جدید، مسجد محور و با نگاه به قرارگاه تعلیم و تربیت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تنظیم شده است و بر همین اساس حرکت می‌کنیم. اگر بتوانیم مدارس، مساجد و اماکن ورزشی را با یک‌دیگر پیوند دهیم کار به نحو احسن انجام خواهد شد. 

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران تأکید کرد: با بهره‌مندی از تجربیات برگزاری ۲ دوره مسابقات قهرمان شهر، در سال جاری به سمت برگزاری مسابقات پایتخت‌های آسیایی خواهیم رفت.

اوجاقی در بخش دیگری از اظهارات خود به ارتباط بین ورزش شهروندی و جامعه قهرمانی نیز اشاره کرد و گفت: بخشی از رویداد‌هایی که تعریف می‌شود مرتبط با حوزه تفریحات است و مواردی مانند همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی، کوهنوردی و... را با مخاطبین مختلف در رده‌های سنی متفاوت شامل می‌شود. بخشی دیگر نیز مانند قهرمان شهر و مسابقه محور است و ما در تلاشیم با برگزاری این مسابقات، شرایط قهرمانی را در یک رشته خاص ورزشی برای صد‌ها یا هزاران نفر در مناطق و محلات شهر تهران ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد / نمی‌خواهم نفر اول تیم ملی باشم!
  • اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم
  • پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان در پی قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۸ اردیبهشت