Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@15:46:23 GMT

۹۶ سازه غیرمجاز در خراسان شمالی تخریب شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۳۴۵۹

۹۶ سازه غیرمجاز در خراسان شمالی تخریب شد

محمدباقر منتظری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در این مدت ۱۰۵ مورد اخطاریه برای متخلفان صادر شده است اظهار داشت: همچنین ۵۲۶ مورد تخلف ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نیز به مراجع قضایی معرفی شده است.

وی مساحت تغییر کاربری غیر مجاز شناسایی شده را ۳.۸ هکتار عنوان کرد.

وی ۱۳۰ مورد ثبت و بارگذاری دعاوی کیفری در سامانه جامع حقوقی سازمان امور اراضی کشور و سه مورد واگذاری امور به بخش خصوصی را از دیگر اقدامات

انجام شده در این مدت عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیر امور اراضـی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه در زمینه حفظ اراضی کشاورزی در سطح شهرستان های استان اقدامات خوبی انجام‌ شده است، افزود: حفاظت از اراضی یک وظیفه قانونی و ملی محسوب می شود لذا همه باید برای حفظ اراضی کشاورزی تلاش کنند و مشارکت مردم در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

منتظری اظهار داشت: اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی در زمینه حفظ کاربری و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی یکی از موضوعات مهم و مورد توجه این مدیریت است.

مدیر امور اراضـی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: سامانه ۱۳۱ آماده دریافت گزارش های مردمی درباره تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، تفکیک و خرد کردن زمین‌های کشاورزی، تصرفات غیرمجاز و زمین خواری، شناسایی اراضی کشاورزی رها شده، بایر و موات، استفاده غیرمجاز از اراضی واگذار شده ملی و دولتی، تخلفات، پیشنهادها و انتقادات در حوزه امور اراضی و ارائه مشاوره در مسایل امور اراضی است.

وی در خصوص واگذاری و توسعه اراضی نیز گفت: ۲۳.۵۸ هکتار از اراضی ملی برای طرح های کشاورزی و غیر کشاورزی به تعداد ۳۰ نفر از افراد حقیقی و حقوقی در این استان واگذار شد.

منتظری گفت: یک مورد واگذاری در قالب شورای هیات هفت نفره واگذاری جهت توسعه باغات وبرای ایجاد توتستان به مساحت ۴۹ هکتار نیز انجام شد.

وی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی تاکید کرد و افزود: در قالب گشت های ۷۵ هکتار از سطح اراضی کشاورزی پایش شد.

وی اظهار داشت: ۸۱ هزار و ۲۲۶ متر مربع شامل ۱۹۹ مورد درخواست تغییر کاربری داده شده است که در این خصوص کمیسیون هایی برگزار شده است.

استان خراسان شمالی با ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی،  که ۱۱ درصد گستره استان را شامل می شود ۸۲ هزار بهره بردار دارد و به طور میانگین هر کشاورز تنها ۳.۵ هکتار زمین برای کشت و کار دارد که البته یکپارچه نیست.

برچسب‌ها بجنورد تغییر کاربری اراضی اراضی کشاورزی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد تغییر کاربری اراضی اراضی کشاورزی بجنورد تغییر کاربری اراضی اراضی کشاورزی خراسان شمالی اراضی کشاورزی تغییر کاربری خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۳۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،سید اسماعیل علوی اظهار کرد: برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و اجرای حکم تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی سال گذشته 39 فقره تغییر کاریری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان ساری قلع و قمع شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: با قلع و قمع این تغییر کاریری های غیرمجاز 228 هزار و 970 متر مربع به اراضی کشاورزی این شهرستان چرخه تولید بازگشت.

 

 وی با بیان اینکه هرگونه تغییرکاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی ممنوع است، افزود: بر اساس قانون علاوه بر قلع و قمع بنا‌های احداثی با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد. 

 

علوی گفت: ساخت و ساز در زمین های کشاورزی، امنیت غذایی را تهدید می کند و بهتر است مردم از خرد کردن اراضی زراعی و تبدیل آن به ویلا بپرهیزند و سرمایه خود را هدر ندهند. 

   

دیگر خبرها

  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری و ویلاسازی غیرمجاز در ۵۰ هکتار از اراضی ملی
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان