Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا عباسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: امسال برای آماده سازی زراعت پاییزه به ازای هر هکتار بین ۶۰ تا ۸۰ میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش با باز پرداخت یک‌ساله در نظر گرفته شده است.

به گفته وی امسال زراعت پاییزه در گلستان شامل گندم ، کلزا، جو و چغندرقند در سطح ۵۵۴ هکتار با تولید یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن محصول هدف گذاری شده که اکنون عملیات کشت این محصولات در منطقه آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش آمنه جمشیدی رودباری معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی گلستان به ایرنا، کشاورزان گلستان در ابتدای هر فصل زراعی به افزون بر۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه در گردش نیاز دارند.

در راستای حمایت از کشاورزان گلستان برای زراعت پاییزه، اواخر سال ۹۹ طرح کشاورز کارت به اجرا درآمد و این استان با استقبال کشاورزان رتبه نخست را در دریافت کشاورز کارت در میان استان های کشور به خود اختصاص داد.

 سقف تسهیلات تعیین‌شده برای هر متقاضی تا ۱۰ هکتار زمین مبلغ ٢٠٠ میلیون ریال بود.

کشاورزان گلستان در تولید گندم رتبه دوم، کلزا رتبه اول و جو و چغندر قند نیز در جایگاه برتر در کشور قرار دارند.

استان گلستان افزون بر ۲۲۰ هزار بهره بردار کشاورزی دارد که حدود ۱۵۰ هزار آنها در حوزه زراعی و باغی فعالیت داشته و بیش از ۹۰ درصد آنها خرده مالک با مدیریت حداکثر چهار هکتار زمین هستند.

بهره برداران کشاورزی گلستان سال زراعی گذشته پنج میلیون و ۴۰۳ تن محصول کشاورزی تولید کردند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی استان گلستان تسهیلات بانکی گندم کشاورزی کلزا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی استان گلستان تسهیلات بانکی وزارت جهاد کشاورزی استان گلستان تسهیلات بانکی گندم کشاورزی کلزا کشاورزان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۳۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون مبارزه با عوامل خسارتزا در سطح ۲۴۶ هزار هکتار از مزارع غلات استان انجام شده است که ۲۶۱ هکتار آن مربوط به بیماری برگی زنگ زردگندم است.

فرشته صادقی نسب افزود: باتوجه به شرایط جوی مناسب برای ایجاد وگسترش بیماری برگی بویژه زنگ زرد گندم در مزارع غلات استان، لازم است کارشناسان شبکه مراقبت ضمن پایش دقیق مزارع، درصورت مشاهده بیماری هرچه سریع‌تر اطلاع رسانی لازم را در خصوص  کانون کوبی و سمپاشی  مزارع با سموم توصیه شده به کشاورزان انجام دهند.

صادقی نسب اظهارکرد:  با توجه به نقش بیماریها در کاهش عملکرد محصول، عملیات مبارزه  بایستی با نظر کارشناسان شبکه مراقبت و در اسرع وقت انجام گیرد تا علاوه بر اثربخشی مناسب از وارد آمدن خسارت به مزارع جلوگیری شود.

صادقی نسب اضافه کرد: عملیات ردیابی و پایش در مزارع همچنان ادامه دارد و توصیه های مدیریتی لازم توسط کارشناسان به کشاورزان انجام  می گیرد.

دیگر خبرها

  • سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد