Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@19:27:56 GMT

مریم ایراندوست، سوپرایز جدید رو می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۳۹۳۶

مریم ایراندوست، سوپرایز جدید رو می‌کند؟

پس از دعوت از مریم یکتایی دروازه‌بان بشکیتاش ترکیه به اردوی تیم ملی فوتبال زنان، حالا احتمال می‌رود یک بازیکن باتجربه دیگر نیز به جمع شاگردان ایراندوست اضافه شود.

به گزارش "ورزش سه" در آستانه رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا بود که مریم ایراندوست سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ایران، مریم یکتایی دروازه‌بان باتجربه‌ای که از عرصه ملی خداحافظی کرده بود و پس از وقفه‌ای کوتاه در دوران فوتبالی‌اش، در لیگ ترکیه نیز برای تیم بشکیتاش دوران فوتبال خود را از سر گرفته بود، را به تیم ملی دعوت کرد و به نوعی می‌توان یکتایی را یکی از سوپرایزهای بزرگ ایراندوست نامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

البته که یکتایی در بازی‌های مرحله مقدماتی به میدان نرفت اما حضور در کنار تیم و تجربه بالایی که در اختیار همبازیان خود در پست دروازه‌بانی گذاشت، اتفاق مهم و جالب‌توجهی بود.

 

حالا چند روزی است که تیم ملی فوتبال زنان پس از تاریخ‌سازی و صعود به جام ملت‌های آسیا، خود را برای این تورنمنت مهم که 30 دی‌ماه در کشور هند آغاز می‌شود، آماده می‌کند؛ ایراندوست در اولین اردو سعی کرد تا به لژیونرها با توجه به برنامه باشگاهی‌شان استراحت بدهد و هم‌چنین چند بازیکن جوان را برای ارزیابی به اردوی ملی فرا بخواند.

 

اما یک احتمال جذاب درباره تغییر در فهرست تیم ملی وجود دارد، پس از صعود تاریخی تیم ملی فوتبال زنان، سارا قمی کاپیتان سابق تیم ملی که به دلیل نابسامانی‌های فوتبال ملی حدود یکسال است که دیگر لباس ملی را به تن نمی‌کند و خداحافظی غریبانه‌ای را پس از سال‌ها کاپیتانی برای تیم ملی داشت، از احتمال بازگشت خود به تیم ملی سخن گفت و البته آن را منوط به شرایط خاصی دانست.

 

قمی که در ملوان همبازی و شاگرد مریم ایراندوست بوده، رابطه خوبی با این سرمربی انزلی‌چی تیم ملی دارد و دور از ذهن نیست که مریم ایراندوست بتواند این ستاره 34 ساله را برای بازگشت به تیم ملی اقناع کند؛ در حال حاضر تیم ملی فوتبال زنان ایران میانگین سنی 23 سال را دارد که شاید برای حضور در تورنمنتی با حضور 12 تیم برتر آسیا، تجربه کمی باشد و حضور بازیکنانی چون سارا قمی در ترکیب تیم ملی بتواند به لحاظ تجربی به کمک تیم ملی فوتبال زنان بیاید.

 

باید دید در فاصله 3 ماه تا آغاز رقابت‌‎های جام ملت‌های آسیا، آیا ایراندوست موفق به تغییر نظر سارا قمی و دعوت دوباره از او به تیم ملی می‌شود یا این بازیکن باتجربه دیگر تمایلی به بازگشت به تیم ملی نداشته و شرایط را برای پوشیدن دوباره پیراهن ملی مناسب نخواهد دید.

فوتبال بانوان مریم ایراندوست

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فوتبال بانوان مریم ایراندوست تیم ملی فوتبال زنان مریم ایراندوست تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۳۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مريم طوسى قهرمان مسابقه معتبر SAC آمريكا

به گزارش ورزش سه؛ مريم طوسى كه دو سال گذشته تنها تماشاگر رقابتهاى معتبر "ام تى SAC" آمريكا در استاديوم هيلمر شهر سن آنتونيو ايالت كالفرنيا بود با ثبت رسمى ركورد ٢٣ ثانيه ٣٥ صدم در رقابت ٢٠٠ متر جايزه بزرگ آفريقاى جنوبى كه بعد از ١١ سال ركورد ملى ايران و متعلق به خودش را نيز ارتقا داد توانست جواز حضور در اين رقابتها را به دست آورد تا قهرمان ماده ٢٠٠ متر "فينال يك" شود.

رقابتهاى ٢٠٠ متر مسابقه معتبر "ام تى SAC" در سه سطح يك، دو و سه برگزار مى شود كه در سطح يك دونده هايى كه ركورد شخصى رسمى ثبت شده آنها در فدراسيون جهانى دو و ميدانى بين ٢٢ ثانيه و ٨٠ صدم تا ٢٣ ثانيه و ٤٠ صدم باشد حق حضور  دارند كه مريم طوسى توانست در روز مسابقه با ركورد ٢٣ ثانيه و ٦٠ صدم به مقام قهرمانى برسد.

امتياز اين رقابتها كه يكى از بزرگترين رقابتهاى سالانه آمريكا و داراى رنك جهانى محسوب مى شود و در سطح E دنيا برگزار مى شد، بصورت كامل به مريم طوسى تعلق گرفت و جالب اينكه در حال حاضر او در رنكينگ دونده هاى زن ٢٠٠ متر آسيا در جايگاه نخست قرار دارد كه مى تواند براى دو و ميدانى ورزش كشورمان بسيار با اهميت باشد.

مريم طوسى هفته آينده از آمريكا به امارات و دبى مى رود تا در رقابت مهم "تور برنزى" كه داراى سطح C دو و ميدانى فدراسيون جهانى است حضور يابد.

تلاش اين دونده ٣٤ ساله كه دو مدال طلاى داخل سالن آسيا را در كارنامه دارد و اولين دونده سرعتى زن تاريخ ورزش ايران به شمار مى رود كه مدال طلاى قاره كهن را براى كشورمان در ماده هاى سرعتى دو و ميدانى به ارمغان آورده براى كسب سهميه المپيك ٢٠٢٤ پاريس است كه براى تحقق آن بايد ٢٠٠ متر را ٢٢ ثانيه و ٥٧ صدم بدود.

در حال حاضر به غير از رقابت مهم ١٤ ارديبهشت مريم طوسى در ٢٠٠ متر دبى، اين دونده چهار مسابقه ديگر هم در پيش دارد كه بى شك نياز به حمايت مستقيم فدراسيون دو و ميدانى كشورمان براى كسب سهميه المپيك است.

مريم طوسى تا امروز با مليت و پرچم ايران، حفظ موازين و قوانين ورزش كشور و حجاب اسلامى در تمامى رقابتهاى سال ٢٠٢٤ ميلادى در كشورهاى آفريقاى جنوبى و آمريكا حضور يافته و تمام هزينه ها سرسام آور را از جيب شخصى خود پرداخت كرده و جالب اينكه بعد از ١١ سال موفق شده ركورد ٢٠٠ متر ايران را نيز جابجا كند.

✍???? پوريا تابان

دیگر خبرها

  • استوری بسیار غم‌انگیز حامد بهداد برای مریم + عکس
  • سمنان، میزبان اردوی تیم‌های ملی و جوانان هندبال بانوان
  • (تصاویر) زنان فوتبالیستی که مردان از بازی مقابل آنها می‌ترسیدند!
  • روزگار متفاوت زنان اراکی
  • فوتبال زیر ۱۸ سال کافا؛ پیروزی پرگل دختران ایران برابر تاجیکستان
  • فوتبال جوانان کافا؛ برتری دختران ایران برابر تاجیکستان
  • ملی‌پوشان دختر فوتبال ایران، تاجیکستان را گلباران‌کردند
  • قهرمانی کافا در مشت دختران زیر 19 سال
  • مريم طوسى قهرمان مسابقه معتبر SAC آمريكا
  • تاریخ‌سازی در فوتبال ایتالیا؛ قضاوت یک تیم داوری زن در سری آ