Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: باغ‌موزه مشاهیر ظرفیت مطلوبی برای حافظیه است که می‌تواند مکمل این محل باشد.

سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ در باغ‌موزه مشاهیر حافظیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  یکی از اهداف مهم سفر رسیدگی به پروژه‌های عمرانی است، پروژه باغ‌موزه مشاهیر و محیط آن باید با محیط حافظیه هماهنگی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد:  تسهیلات مورد نیاز را که حدود ۵۰ میلیارد است امروز پیگیری می‌کنیم، با توجه تسهیلات قول داده شده یک‌ساله پروژه به اتمام برسد هدف ما سرعت در انجام پروژه‌ها است، امروز باید در جلسه پیگیری کنیم تا اعتبار زودتر برای انجام کار به دست عزیزان برسد.

ضرغامی عنوان کرد: مشاهیری که انتخاب می‌شوند در بخش موزه منطقه‌ای حرکت خوب تمدنی خواهد شد که در نشان دادن چهره واقعی ایران نقش بسزایی دارد.

او گفت: باغ‌موزه مشاهیر به دلیل اینکه مربوط به مشاهیر جهانی می‌شود کار خوبی است تا چهره واقعی را به گردشگران نشان دهیم.

پروژه موزه منطقه‌ای فارس با ۶۰ هزار مترمربع مساحت، بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی در حال ساخت کشور محسوب می‌شود و مساحت موزه منطقه‌ای فارس ۳۰ هزار مترمربع پیش‌بینی‌شده و شامل ۴ گالری اصلی با مساحت ۱۶۰۰ مترمربع، یک پیش گالری، سالن اجتماعات و آمفی‌تئاتر، سینما تک، آزمایشگاه، نمازخانه، کافی‌شاپ و گنجینه امن اموال است.

پروژه موزه مشاهیر درواقع ۲۰ هزار مترمربع وسعت دارد و از ۴ باغ و هر ضلع ۲۴ رواق دارد که درمجموع ۴۸ تندیس از مشاهیر و ادبیان  جهان در این محل نصب می‌شود.

طرح باغ‌موزه مشاهیر با الهام از معماری اسلامی مشتمل بر چهارباغ در مجاورت یک حیاط مرکزی است که توسط باغچه‌های کوچکی با چهار نارنج به شکلی رواق مانند احاطه‌شده است که در هرکدام از این باغچه‌ها چهار نارنج که مجموع آنها ۸۱ عدد است، یکی از بزرگان ادبی ایران وجهان همچون شعرای بزرگ پارسی گوی چون رودکی و مولانا تا شکسپیر و گوته معرفی می‌شود.

حیاط مرکزی باغ‌موزه با توجه به وسعت ۴۶۰۰ مترمربعی هم پیونددهنده عناصر معماری مجموعه است و هم پذیرای مراسم‌ها و تجمع‌های خاص فرهنگی خواهد بود موضوعی که نیاز آن در شهری با ابعاد فرهنگی بزرگی همچون شیراز کاملاً حس می‌شود.

سید عزت اله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز چهارشنبه از طریق فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب (ره) وارد استان فارس شد.

زیارت حرم مطهر شاه‌چراغ (ع)، بازدید از پروژه‌های موزه منطقه‌ای و باغ‌موزه مشاهیر با حضور نماینده ولی‌فقیه در فارس، بازدید از مجموعه جهانی پاسارگاد و مجموعه جهانی تخت جمشید ازجمله برنامه‌های سفر ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استان فارس است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان و هیئت همراه امروز به استان فارس سفرکرده است.

/ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: گردشگری و صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی باغ موزه مشاهیر موزه منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۳۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه

علیرضا برشاهی رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت : مصادف با سالروز شهادت بنیانگذار مکتب شیعه حضرت امام جعفر صادق (ع)، مجموعه جهانی بیستون، محوطه فرهنگی تاریخی تاق بستان، معبد آناهیتا، تکیه بیگربیگی و تکیه معاون الملک مهمترین اماکن تاریخی استان هستند که امروز تعطیل خواهند بود. 

رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی استان تصریح کرد: همچنین موزه‌های مردم شناسی تحت نظر اداره کل میراث فرهنگی استان در شهرستان‌های کرمانشاه، پاوه، دالاهو و سنقر نیز در این روز تعطیل است. 

به گفته این مسئول، موزه‌ها و اماکن تاریخی کرمانشاه، فردا (یکشنبه) فعالیت خود را از سر خواهند گرفت .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود
  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان
  • تعطیلی اماکن تاریخی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت