Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی ازمصرف بیش از ۴۵ میلیون متر مکعب گاز به جایگاه های " سی ان جی" استان طی شش ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، حسن رضا میربلوکی اظهار داشت: با جایگزینی گاز به عنوان سوخت پاک به جای بنزین، شهروندان خراسان شمالی در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ حدود ۴۷ میلیون متر مکعب گاز به عنوان سوخت مصرف کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶ درصد بیشتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: به طور میانگین روزانه حدود ۲۷۵ هزار متر مکعب گاز در جایگاه های " سی ان جی" مصرف می شود که این امر نیز علاوه بر صرفه اقتصادی، به کاهش آلودگی هوا و محیط زیست منطقه کمک کرده است.
گفتنی است از ۳۳ جایگاه سوخت در استان خراسان شمالی، ۳۰ جایگاه فعال است.

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی جایگاه سی ان جی خراسان شمالی متر مکعب گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۴۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی معاون مرکز تحقیقات کشاورزی خراسان شمالی از اهلی سازی دو گیاه دارویی در این استان خبر داد.

دکتر مهدی باور در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر گیاه آویشن خراسان شمالی اهلی سازی شده است و اهلی سازی گیاه باریجه نیز در دستور کار قرار دارد و هنوز به مرحله کامل اهلی سازی نرسیده است.

وی افزود: اهلی سازی گیاه باریجه نیز در دست اقدام است و البته این گیاه در برخی از عرصه‌های منابع طبیعی در حال کشت است.

باور ادامه داد: اهلی سازی کاپاریس از دیگر گیاهان دارویی است که در دست اقدام است و در حال حاضر تلاش برای شکستن خواب بذر این گیاه دارویی در حال انجام است.

وی بیان کرد: خراسان شمالی با توجه به شرایط آب و هوایی‌اش، یکی از رویشگاه‌های خوب گیاهان دارویی است و ظرفیت خوبی برای تولید این گیاهان در استان وجود دارد. ۴۳۰ گونه گیاهی در این استان شناسایی شده‌اند، البته بسیاری از این گیاهان در رویشگاه‌های خود به‌صورت خودرو رشد می‌کنند و در مساحت کمی از کشتزارهای استان، گیاهان دارویی به مرحله کشت درآمده است.

این عضو هیات علمی تصریح کرد: خراسان شمالی رتبه سوم کشوری را در تولید زعفران، رتبه چهارم را در تولید زیره سبز دارد و جزو یکی دو استان‌ اول در تولید گیاه دارویی با ارزش باریجه است. از سوی دیگر، این استان ظرفیت بسیار خوبی در تولید گیاهان دارویی دیگر مانند گون، کتیرا، زرشک وحشی، کاکوتی کوهی و آویشن دارد. این گیاهان به‌صورت خودرو در رویشگاه‌ها می‌رویند.

وی گفت: با این میزان پتانسیل در این استان برای تولید گیاهان دارویی، اکنون فقط در ۸۰۰۰ هکتار گیاه دارویی کشت می‌شود که از این مساحت ۴۸۰۰ هکتار مربوط به زعفران، ۲۰۰۰ هکتار زیره سبز و ۲۰۰ هکتار گل محمدی است.

باور تاکید کرد: باید مراقب گیاهان دارویی در معرض خطر به علت بروز خشکسالی‌های پی در پی و برداشت‌های غیراصولی در طبیعت باشیم، اکنون گیاهانی مانند کاکوتی کوهی، آویشن خراسانی، گون و کتیرا و زرشک کوهی در خطرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راز صاحب سینما می‌شود
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • آتش سوزی خودروی پراید در جایگاه سوخت آستارا
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • آتش سوزی در جایگاه سوخت سی ان جی آستارا
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • اولین جایگاه سوخت هیدروژن برای کامیون ها افتتاح شد
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید