Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@22:37:33 GMT

چه دستگاه قهوه سازی بخریم؟

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۴۵۳۵

چه دستگاه قهوه سازی بخریم؟

همان‌طور که می‌دانید، برای استفاده از مزایای قهوه نمی‌توانیم دائماً به کافی‌شاپ‌ها مراجعه کنیم. امروزه در دنیا قهوه به‌عنوان یک نوشیدنی روزانه مطرح‌ شده است که خواص بسیاری برای آن ذکر کرده‌اند، لذا برای مصرف مکرر قهوه در نهایت باید تصمیم بگیریم که ابزار تهیه و سرو آن را در منزل داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فنجونت، پیشنهاد ما به شما این است که در این مقاله با انواع دستگاه‌های تهیه قهوه در منزل آشنا شده و در نهایت با توجه به سلیقه خود دستگاه مورد نیاز را خریداری و قهوه خود را تازه‌به‌تازه در منزل آماده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قهوه سازهای خانگی

اگر به فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های لوازم خانه و آشپزخانه مراجعه کنید و درخواست خرید یک قهوه ساز داشته باشید، معمولاً اولین دستگاهی که به شما نشان می‌دهند، دستگاه‌های قهوه سازی است که در جلوی آن، جایی برای یک قوری شیشه‌ای در نظر گرفته‌ شده است. این بدان دلیل است که در بسیاری از کشورهای دنیا برای مصرف صبحانه از قهوه دمی یا فرانسه استفاده می‌شود و این دستگاه‌ها نیز مناسب تهیه قهوه فرانسه هستند. به نظر می‌رسد این قهوه برای مصرف صبحانه و شروع یک روز کاری مناسب باشد.

اسپرسوسازها

اگر خیلی با قهوه فرانسه جور نیستید یا خوشتان نمی‌آید یا از رقیق بودن آن دل‌خوشی ندارید، بنابراین ممکن است نیاز به خرید یک دستگاه اسپرسو ساز داشته باشید. اسپرسو سازهای خانگی، اسپرسو با کیفیتی برای شما تولید می‌کنند و با استفاده از لوله بخار آن می‌توانید انواع دیگر ترکیبات قهوه از قبیل کاپوچینو، لاته و سایر ترکیبات اسپرسو پایه را نیز درست کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید قهوه را با شیر می‌پسندند، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم اسپرسو ساز بخرید.

نسپرسوها

نوع دیگری از دستگاه‌های اسپرسو ساز نیز وجود دارد که با مدل‌های معمول متفاوت است، به آن‌ها نسپرسو می گویند. نسپرسوها به کمک کپسول‌هایی که از انواع قهوه‌های خوش‌طعم و معطر پرشده است و با کمک فشار آب، اسپرسو باکیفیتی تولید می‌کند، اما در تفاوت با اسپرسو ساز بسیار ساده‌تر عمل کرده و نیاز به آشنایی خاصی با دستگاه نداشته و همچنین نمی‌توان با آن‌ها فوم شیر تهیه کرد.

 معمولاً هزینه تهیه اسپرسو با نسپرسو بیشتر است، اما زمان کمتری می‌طلبد و لذا برای مدیران و کسانی که فرصت زیادی برای تهیه اسپرسو ندارند، می‌تواند مناسب باشد؛ اما ما آن را برای خانه پیشنهاد نمی‌کنیم.

خوب اگر شما در حال حاضر صلاح نمی‌دانید که از دستگاه‌های برقی استفاده کنید، پیشنهادهای بسیار خوبی برای تهیه قهوه با دستگاه‌های معمولی در منزل داریم.

فرنچ پرس

بهترین ابزار برای تهیه قهوه فرانسه، همان قهوه رقیقی که بسیاری از مردم در صبحگاهان مصرف می‌کنند، فرنچ پرس است. فرنچ پرس یک وسیله بسیار ساده است که با کمک آن می‌توانید قهوه فرانسه را تهیه کنید. کافی است مقداری قهوه که به درشتی قهوه فرانسه آسیاب شده است را درون آن ریخته و مقداری آب جوش اضافه کنید. چند دقیقه صبر کنید و سپس اهرم فرنچ پرس را به پایین فشار دهید. اکنون قهوه فرانسه شما آماده‌ شده است. از نوشیدن آن لذت ببرید.

موکاپات

خوب اگر با توجه به تحقیق و مطالعه‌ای که کرده‌اید، دوست دارید در خانه بدون هزینه زیادی اسپرسو داشته باشید، راهکار شما استفاده موکاپات است. موکاپات چیزی شبیه یک قوری مخزن دار است که کافی است بخش مخزن آن را باز کنید، قهوه آسیاب شده مخصوص آن را در قسمت مشخص‌شده قرار داده و مجدداً آن را بسته و روی حرارت گاز قرار دهید. در مدت‌زمان کوتاهی اسپرسو خانگی شما آماده‌ شده است، با این تفاوت که برخلاف دستگاه‌های اسپرسو ساز این اسپرسو فاقد خامه نارنجی‌رنگ و جذاب آن می‌باشد؛ اما با این‌ حال می‌تواند نقش یک اسپرسو را برای شما ایفا کند.

جذوه یا قهوه جوش ترک

یکی دیگر از ابزارهای تهیه قهوه که نسبت به سایر روشهای تهیه و سرو قهوه اصالت بیشتر و قدمت طولانی‌تری دارد، جذوه یا قهوه جوش ترک نام دارد. جذوه ها معمولاً از مس ساخته شده اند و تفاوت اصلی آنها با شیر جوش‌ها در نسبت شعاع کف و سطح آنها است. در بسیاری از سایت‌های ایرانی به صورت اشتباه شیر جوش‌ها را به عنوان قهوه جوش یا جذوه می فروشند، اما جذوه دارای دهانه کوچکتری نسبت به کف آن است و کاربرد این دهانه باریکتر در ایجاد کف غلیظ قهوه ترک است که اگر نباشد، انگار نه انگار قهوه ترک می‌نوشیم.

قهوه ترک یک قهوه تلخ با گیرایی بالا و عطر بسیار زیاد است که طرفداران خاص خود را داشته و بسیاری از ما ایرانی‌ها اولین تجربه مصرف قهوه مان با این قهوه بوده است.

ابزارهای دیگر تهیه قهوه

ابزارهای قهوه ساز دیگری نیز وجود دارند که با اسامی گوناگون و روش های متفاوت قهوه‌های مورد نیاز شما را تولید می‌کنند، اما همه آنها بر اساس سه روش اصلی قهوه ترک، قهوه فرانسه و اسپرسو کار می‌کنند. برای مثال پرکولاتور عملکردی همانند موکاپات دارد، با این تفاوت که چرخش آب و قهوه بین ذرات قهوه، خروجی شبیه قهوه فرانسه دارد.

 دله برای تهیه قهوه عربی به کار می‌رود و کاربردی شبیه جزوه دارد.

آئروپرس و کمکس مشابه فرنچ پرس عمل می‌کنند و خروجی آن یک مدل قهوه فرانسه است.

تجربه خرید قهوه و قهوه ساز مناسب

اگر قصد خرید قهوه و قهوه ساز دارید عجله نکنید. به وبسایت فنجونت سری بزنید، دستگاه ها را بررسی کنید، در مورد قهوه اگر اطلاعی ندارید، اطلاعات بیشتری کسب کنید و ببینید کدام قهوه برای شما مناسب‌تر است، در نهایت با کارشناسان ما مشورت کنید و پس از خرید، از خدمات پس از فروش فنجونت بهره ببرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دستگاه قهوه ساز قهوه قهوه فرانسه اسپرسو ساز دستگاه ها تهیه قهوه برای تهیه فرنچ پرس قهوه ترک قهوه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۴۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پدر قهوه»؛ سریال جدید مهران مدیری درباره چیست؟

مهران مدیری قصد دارد سریال جدیدی با نام «پدر قهوه» را برای انتشار در شبکه نمایش خانگی تولید کند. «پدر قهوه» داستان مردی را روایت می‌کند که مافیای قهوه در ایران است.

به‌نظر می‌رسد مهران مدیری قرار است بعد از تلویزیون در شبکه نمایش خانگی پرکار شود. او که چندین سریال و رئالیتی‌شو را برای شبکه نمایش خانگی ساخته حالا بعد از برنامه پرمخاطب «اسکار» به سراغ ساخت یک سریال جدید رفته است.

این سریال جدید در مراحل پایانی پیش‌تولید قرار دارد. به‌نظر می‌رسد یکی از پلتفرم‌ها سرمایه‌گذار اصلی سریال است و این سریال بعد از پایان در فیلم‌نت پخش می‌شود.

مدیری مانند دیگر سریال‌هایش، خود نیز در این کار جدید بازی می‌کند. بر اساس شنیده‌ها، ژاله صامتی و سام درخشانی هم از دیگر بازیگران سریال هستند.

مدیری در حال حاضر اسکار را در حال پخش دارد که از برنامه‌های پرمخاطب پلتفرم‌ها به‌شمار می‌آید.

منبع: همشهری آنلاین

tags # مهران مدیری سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • فوت و فن پخت املت به سبک قهوه‌خانه‌های دربند (فیلم)
  • قتل شاگرد قهوه خانه به دست کارگر اخراجی
  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • «پدر قهوه»؛ سریال جدید مهران مدیری درباره چیست؟
  • جعبه آماده ۵۰ عددی از کجا بخریم
  • چاپ جعبه مقوایی اختصاصی در تیراژ بالا از کجا بخریم
  • عهد کردیم خودسانسوری نکنیم
  • کلیپ| رائفی پور؛ «دستگاه دشمن‌سازی»
  • «پدر قهوه»، سریال جدید مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی
  • لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان