Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@12:13:02 GMT

انواع چوب به کار رفته در ساخت کابینت آشپزخانه

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۸۴۶۰۶

انواع چوب به کار رفته در ساخت کابینت آشپزخانه

برای ساخت کابینت‌های آشپزخانه از چوب‌های درختان مختلفی استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام حامی وود، هر کدام از این چوب ها مزایا و معایبی دارند که در زیبایی ظاهر، قیمت، دوام و طول عمر کابینت ها موثر است. بهتر است قبل از سفارش کابینت‌ها از نوع چوب به کار رفته در آن‌ها اطلاع پیدا کنید تا متناسب با نیاز و بودجه خود بهترین را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کابینت‌های چوبی

کابینت‌های چوبی به دو شکل ساخته می‌شوند و در انتخاب چوب مسائلی مانند قیمت، تراکم چوب، وزن چوب، انعطاف پذیری، میزان ابزار خوری، طف رنگی، بافت چوب و... در نظر گرفته می‌شود.

کابینت های تمام چوب: کابینت‌هایی که به طور کامل از چوب استفاده شده

کابینت روکش چوب  : کابینت‌هایی که بدنه آن‌ها از جنس ام دی اف (واناچای) می‌باشد و دارای یک روکش نازک ۱mm از چوب هستند که این روکش‌ها تنوع بسیار زیادی در طرح، رنگ و قیمت دارند. معمولا در ایران از روکش چوب راش، گردو و یا بلوط استفاده می‌شود، که در این بین روکش راش ارزان‌تر است‌.

چوب‌های رایج در ساخت کابینت‌ها

به طور کلی از 11 نوع چوب درخت در تهیه کابینت‌های چوبی و روکش چوب استفاده می‌شود که در زیر را نام برده و توضیحاتی درباره آن ها خدمت شما ارائه می‌دهیم.

۱- بلوط قرمز

این چوب محکم، سفت بوده و از طول عمر و دوام بالایی برخوردار است. مزیت استفاده از این نوع چوب نسبت به سایر چوب قیمت مناسب آن است. روی سطح چوب بلوط قرمز طرح‌هایی وجود دارد که آن را مناسب ساخت برای آشپزخانه‌های سنتی کرده است.

۲- بلوط سفید

بلوط سفید نسبت به نوع قرمز آن از استحکام بیشتری برخوردار بوده و همچنین خطوط و رگه‌های آن نسبت به بلوط قرمز ظریف‌تر است. بلوط سفید نیز برای آشپزخانه‌های سنتی بسیار مناسب است اما به دلیل کمیاب بودن قیمت آن کمی بالاتر از بلوط قرمز می‌باشد. طیف رنگی آن نیز از خانواده قهوه‌ای، از روشن تا تیره است. به دلیل بافت نیمه سنگین و متراکم برای ساخت کابینت‌های سبک کلاسیک به خصوص رومی بسیار مناسب می‌باشد.

۳- افرا

در سطح آن طرح‌ها و دانه‌های ریزی وجود دارد به همین دلیل تراکمش نسبت به بلوط کمتر است. همین موضوع باعث شده تا قیمت افرا نسبت به بلوط بالاتر باشد. رنگ اصلی آن کرم بوده اما به دلیل قابلیت رنگ پذیری که دارد تنوع رنگی در آن زیاد است. به طور معمول به دلیل گران بودن افرا، کمتر در صنعت کابینت سازی از آن استفاده می‌شود.

۴- گردو

وزن چوب گردو نسبت به بلوط کمتر بوده اما از بسیاری لحاظ مانند ظاهر و استحکام به بلوط شباهت دارد. قیمت مناسب آن نسبت به سایر چوب باعث شده در کابینت سازی بیشتر استفاده شود.

۵- عش

در مقایسه با بلوط عش رنگ روشن‌تری دارد به همین دلیل ظاهر آن چشم نوازتر است اما از لحاظ استحکام مانند یکدیگر هستند. بر روی سطح این چوب خطوط صافی و ظریفی وجود دارد که ظاهر آن را طبیعی کرده و بیشتر مناسب کارهای سفارشی است.

۶- راش

از مزایای استفاده از چوب راش برای ساخت کابینت به تاثیرپذیری خوب در برابر رنگ، مقاوم در برابر رطوبت و قارچ اشاره کرد.

۷- توسکا

رنگ این چوب کرم مایل به قرمز بوده و تاثیرپذیری خوبی در برابر رنگ دارد. این چوب بسیار شبیه به راش بوده و در مناطق شمالی کشور می توان آن را پیدا کرد.

۸- زبان گنجشک

رنگ این چوب در طیف زرد بوده و به دلیل مقاومت بالایی که دارد به جز استفاده برای کابینت مناسب ساخت وسایل دکوری مانند کمد، درب و.. است.

۹- والسا

نام دیگر این چوب بالسا است و به دلیل سبک بودن برای ساخت درب‌های کابینت نیز به کار می‌رود. رنگ آن نیز کرم روشن مایل به قهوه‌ای است. از دیگر مزیت‌های آن می‌توان به انعطاف پذیری بالا و فرم دهی آسان اشاره کرد.

۱۰- ساج

رنگ این چوب قهوه ای مایل به طلایی است که رگه هایی از رنگ سیاه در آن وجود دارد. دوام ساج بالا بوده اما بسیار سنگین است. از این چوب به جز ساخت کابینت در ساخت درب‌ها، گیت و... نیز استفاده می‌کنند.

۱۱- ماهون

ماهون یا ماهگون رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز دارد و در برابر رطوبت و حرارت مقاوم است. بافت این چوب سخت بوده اما مزیت آن این است که با استفاده از روغن می توان به آن جلا داد و مانند روز اول می شود.

کابینت ایران گستر ( حامی چوب )

مجموعه ایران گستر تولید کننده و طراح تخصصی انواع کابینت های آشپزخانه در سبک های متنوع است. برای مشاهده طرح ها و نمونه کارهای انجام شده و اطلاعات بیشتر می توانید به سایت حامی چوب به آدرس www.hamiwood.ir مراجعه کنید

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انواع چوب کابینت آشپزخانه استفاده می شود نسبت به بلوط ساخت کابینت کابینت ها برای ساخت بوده اما قهوه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۸۴۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ محمد برزعلی افزود: پیش بینی می‌شود امسال در بیش از یک میلیون تُن گندم و ۱۱۰ هزار تُن کلزا و یکصد هزار تُن جو در استان برداشت شود.

علی اکبر مهقانی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان نیز از کشاورزان خواست: محصولات خود را فقط به مراکز مجاز تحویل دهند.

مریم برزنونی رئیس اداره فناوری و مکانیزه جهادکشاورزی گلستان هم با بیان اینکه سه هزار کمباین آماده برداشت محصولات کشاورزی در استان است، خاطرنشان کرد: پیش بینی سوخت کمباین‌ها از هم اکنون انجام شود.

وی تاکید کرد: حمل محصولات در ماشین‌های بدون کاور ممنوع است.

دیگر خبرها

  • سوسکچه‌ بلوط ؛ پینوکیو دنیای حشرات! (عکس)
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • پایان فصل صید در گلستان؛ صید بیش از ۱۲۰۰ تُن انواع ماهیان استخوانی
  • از سرگیری فعالیت‌های «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • کشف کالای قاچاق در مروست
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف